Pink Lady: aardappel die denkt dat hij een peer!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Pink Lady: aardappel die denkt dat hij een peer!




par Christophe » 25/02/16, 18:26

Ik heb vandaag voor het eerst Pink Lady gekocht: € 2.79/kg, of 2.5 tot 3 keer de prijs van Jonagold (mijn favoriete soort)...

Dus ik verwachtte een appel...uitzonderlijk van smaak: laat maar, de Jonagold-exemplaren zijn beter (voor mij tenminste).
Bovendien zijn de Pink Lady klein... en velen waren beschadigd...

Hoe dan ook, kan iemand mij uitleggen wat deze prijs rechtvaardigt? Gelijk aan die van peren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par AXEAU » 25/02/16, 19:49

Hallo, ik geloof dat er nog veel sorteerwerk aan de winkel is, maar vooral voor de verhouding kleuren (rood-groen). Ze staan ​​erg mooi op de kraampjes, maar zijn ook niet mijn favoriet.

jlg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Christophe » 25/02/16, 19:52

Leuk, mooi? Ik heb niets bijzonder moois gezien, een jonagold is net zo mooi: en ik vraag niet van een vrucht om mooi te zijn, maar hé! Ralallala, wat zijn deze consumenten?

Achteraf is het zeker dat aangezien het einde van het seizoen is dit de laatste "modellen" moeten zijn...

Sterker nog, ik dacht (???) dat hun stoel roze was, wat hun prijs zou hebben gerechtvaardigd en dat wilde ik aan mijn kleintje laten zien. DAT NENI! : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Ahmed » 25/02/16, 20:07

Pink lady: de appel die je voor een peer aanziet!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Christophe » 25/02/16, 20:12

Ach Achmed! Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voordat je het eruit zou krijgen;)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Ahmed » 25/02/16, 22:39

Goed! Te gemakkelijk, maar zo verleidelijk dat ik het niet kon laten!
De ‘roze dame’ is een product van de mondialisering; het is bovendien strikt genomen geen variëteit, maar een geregistreerd handelsmerk, wat mijn eerdere opmerking rechtvaardigt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Christophe » 25/02/16, 22:45

Maar je hebt het goed gedaan! Vooral omdat we op dezelfde golflengte zitten!

Globalisering? Vertel me niet dat ik geïmporteerde appels heb gekocht? :schok: : Cry:

Gezien de prijs per kg is dat een prima deal punkmarketing (Ik heb het net verzonnen!)...voor mij is de roze dame waardeloos!
Punk Lady zou beter bij hen passen als naam!!

Dus zijn wij deze roze appel aan het uitvinden? :D

ps: naast de punkdame lagen "tweekleurige appels"... ter hoogte van de schil zag ik niets bijzonders tweekleurig... verkocht in bakjes voor € 3 voor 6 kleine appels... ook een leuke couppunkmarketing! Er zou meer over gesproken moeten worden: punkmarketing of hoe je de klant voor een grote klootzak kunt houden! Nog een goed idee gevonden op econologie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Macro » 26/02/16, 08:13

Afgelopen weekend gaf mijn neef mij toegang tot Netflix....Ik heb een deprimerend weekend doorgebracht met het kijken naar verschillende documentaires...Waaronder een waarin de heer Bourguignon sprak over appels...Over de 25 appelsoorten die begin dit jaar op het Franse grondgebied groeiden In de eeuw zijn er nog maar vijf over... Vreemd genoeg zijn dit degenen die zijn afgeleid van de gouden, die per gevaar degene is die de meeste chemische behandelingen vereist...

Voor de smaak....Ook al zijn het varianten van mij...heel vaak zijn ze groen...Ze hebben dus minder smaak dan een biet...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Ahmed » 26/02/16, 11:49

Sorry, maar "punkmarketing" is een pleonasme...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pink Lady: de appel die denkt dat het een peer is!




par Christophe » 26/02/16, 11:51

Ja, absoluut, maar als je het over marketing in het algemeen hebt... zien mensen de oplichterij niet! Behalve degenen die naar marketingscholen gingen lol!

Wilt u niet dat wij het concept ontwikkelen? :)
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten