BEST LOCK, ersazt LEGO. Ik testte!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

BEST LOCK, ersazt LEGO. Ik testte!




par Christophe » 17/09/15, 00:05

Mijn kleintje bracht naar de plaatselijke kermis een doos "Lego" Best Lock Town ... een Chinese kopie van het historische bouwstenenmerk.

Wat is het waard? Little feedback ...

De doos is al gewonnen voor "10 euro" eendenvissen ... een gelijkwaardige doos Lego is in een winkel 20 tot 25 € waard. Ik laat je je voorstellen hoeveel de kermis haar raakt ... Een klein idee: http://www.csv.lv/konstruktors-bestlock ... 57998.html

Het bestaat uit 160 onderdelen: een mini politiebureau, een helikopter en een auto met 2 beeldjes uitgerust met een "motor" helm of een pet.

Als bonus (en het bestaat niet bij Lego bij mijn weten): 1 rpg, shotgun 1, 1 1 uur en gun! Waaaw ... ze zijn sterk deze Chinese opleiden van onze kleine schatjes !!

EC-teken in overeenstemming met EN71
EAN: 8711252983202

Goede zet om de kwaliteit ...

Positief punt: de stenen zijn goed compatibel met de lego (het oorspronkelijke patent, 2 x 20 jaar viel een paar jaar geleden ...) en ultracompetitieve prijs maar lees meer ...

Negatieve punten: de fabricagekwaliteit (plastic injectie) is "niet echt" die van Lego, hier zijn enkele fouten die me opvielen:
- Schijnbare injectie bramen op sommige stukken (dat is niet al te serieus we allemaal gemaakt modellen die ontbramen gehad ....)
- verschillende kleur van de delen met "dezelfde kleur" !! En niet zomaar een beetje (zie foto's hieronder ...)
- afstelling tussen bepaalde onderdelen erg "licht" = het houdt niet of heel weinig vast in vergelijking met echt Lego dus als we een constructie maken hebben we een kans van 1 op 2 dat het zal blijven (of niet ...)
- sommige delen lijken vervormd ... slechte plastic injectie ...

Op verzoek zal ik u gedetailleerde foto's geven ... het is laat deze avond ...

Lang leve de globalisering! : Mrgreen: :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 17/09/15, 10:46

Ah, is het mogelijk dat de Chinese kopieën niet de kwaliteit van Deense verwezenlijkingen hebben ...

Mij ​​goed, ze hebben een beetje afgeschrikt mensen om hun producten te kopen ...

Persoonlijk heb ik veel gekocht, want met goede schoolresultaten hadden mijn ouders wat middelen en namen ze altijd wat om me te belonen, en ik speelde als een 'verslaafde' gedurende 10 jaar, vooral de technische lego's ... Het was toch jammer dat de prijzen niet een beetje 'democratischer' waren, naar mijn mening deed deze commerciële oriëntatie Lego een duik nemen en het veld open laten voor scherpe concurrenten.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/09/15, 11:20

Ja officiële LEGO zijn duur ... Maar toch zijn ze te verkopen!

Ik geloof dat LEGO was op de rand van het faillissement een paar jaar geleden ... ze had het idee (en riskeerde) naar de Star Wars licentie te kopen en het gered!

Sinds de "licenties" -zekering (een van de duurste moet de heer van de ringen zijn geweest)!

Ze hebben hun cartoons (Ninjago), hun video games ...

Korte Lego is nu doet het geweldig!

Het laat alleen maar zien dat de prijs voor veel mensen minder belangrijk is dan het "imago" ... en een "klein" idee is genoeg om een ​​multinational te redden!

ps: Ik geef de voorkeur ook technisch Lego, maar ik vond zelfs nog meer het geval in metal Meccano aub :) het bestond niet meer in "mijn tijd" (het is ontstaan ​​sinds). Ik speelde punctueel met mijn grootmoeder ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 17/09/15, 11:28

ja inderdaad

maar ik vind dat deze gelicentieerde lego's verkeerd worden voorgesteld. Ik vind daar niet 'het natuurlijke' dat mijn geluk als kleine jongen maakte.

kijk naar uw berichten stp :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/09/15, 11:50

Gedenatureerd ja: ik heb niet de indruk dat we kunnen doen "wat we willen" met de Star Wars-modellen ... Er zijn nogal wat varianten maar niets meer ...

Als ik er een vind op een tweedehandsmarkt, zou ik de doos van 110 stuks nemen voor 300 € blah ... Het is duur per kg ABS! (vooral omdat mijn kleintje 'mijn voorraad' aan het herstellen is)

Terwijl we in de fun, ik ook dit jaar herontdekte de Playmobil ... goed ze ook heel geavanceerde!

Vooral in de details over de personages: eigenlijk is het heel moeilijk geworden om 2 klonen (= persoonlijk identiek aan 100%) als ze geavanceerde gegevens (kleding, accessoires, kleding details ...) vinden

ps: Beantwoord door MP ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/09/15, 12:04

Lego en Meccano volgen dezelfde Evolution: de doos met een heleboel speciale ruimte slechts voor één ding ... heeft verloren het volgende gebouw spellen waar je doen wat je wilt met veel standaard kamer

uw Chinese lego zijn er ook abs, of plastic polypropyleen goedkoopste soort?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/09/15, 12:13

Heel Châtelot.

Voor het soort plastic, dus het ziet er hetzelfde uit als ABS (maar slechte kwaliteit / LEGO) ...

Hoe weet ik zeker het soort plastic?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/09/15, 12:25

abs wordt opgelost door het oplosmiddel aceton genre

abs lijmen

polypropyleen weerstaat aceton en geen lijm is up ... tenzij de nieuwe kit MSpolymer

zie ook ruiken wanneer het brandt: polypropyleen voelt paraffine of kaars

buikspieren voelt als polystyreen

deze economische lego zou ook polystyreen, brozer dan de buikspieren zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/09/15, 12:37

er zijn niet Best-Lock: er is een wikipedia pagina over de kloon lego
https://en.wikipedia.org/wiki/Lego_clone
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/09/15, 14:17

Ok voor het testen van kunststoffen ... maar ze zijn destructief ... Ik weet niet of de kleine zal houden!

Wel leuk: Best Lock is geen Chinees, maar Engels 100% van de wiki-pagina!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten