Grapefruits (pomelo's) uit Corsica: wat zijn ze waard?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Grapefruits (pomelo's) uit Corsica: wat zijn ze waard?




par Christophe » 03/07/15, 17:00

Ik kocht mijn eerste Corsicaanse grapefruits...Ik wist dat er Corsicaanse clementines waren, maar het was de eerste keer dat ik grapefruits zag! Wauw! Ik moest druppelen!

Dus ik heb er een paar meegenomen...

Prijs: iets hoger (een paar tientjes per stuk, ik heb de bon helaas niet meer) dan grapefruits uit Israël of Florida, maar het feit dat je lokaler en duurzamer consumeert, is deze meerprijs zeker waard!

Chemie: na de oogst niet behandeld volgens het etiket = minder chemicaliën dan die van verder weg geïmporteerd!

Smaakkwaliteit: iets minder zoet dan die uit Florida, maar het vruchtvlees is veel, veel steviger! Voor iemand die gewend was aan geïmporteerde exemplaren, was het in eerste instantie nogal vreemd...Misschien omdat ze langer aan de boom rijpten?

Kortom, voor het maken van een fruitsalade of ander sneetje zijn ze een echte aanrader!

Ik zou er weer een paar kopen (als ik er nog een zie, want de hoeveelheid moet nog beperkt zijn)

Beeld

ps: kan iemand ons uitleggen waarom we nu meer over Pomelo's praten dan over Grapefruit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 03/07/15, 17:25

Christophe schreef:Kan iemand ons uitleggen waarom we nu meer over Pomelo's praten dan over Grapefruit?
Historisch gezien bestaat er verwarring tussen de grapefruitboom (citrus maxima: Aziatische boom waarvan de vrucht geelgroen, dik, bitter en zuur is) en een andere hybride (citrus paradisi) die geeft wat wij grapefruit noemden... (zie Wikipedia)

Afhankelijk van het land worden de namen grapefruit en pomelo soms omgekeerd...

Misschien doet de mondialisering dit om ons een samenhangende naam te bieden. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 04/07/15, 17:27

Persoonlijk werd Corsica tegen mij gemaakt, beledigd, gestenigd, bedreigd en bespuugd toen ik in een vakantiekamp was... Ik heb er heel slechte herinneringen aan... Als hun AOC op hun grapefruit ook schaduwrijk is dan die van hun vleeswaren en hun wijnen...De kans is groot dat u grapefruits heeft gekocht die uit Marokko of Spanje komen en die via hen zijn getransporteerd om opnieuw te worden verkocht en tegen een hoge prijs te worden doorverkocht...

Sorry, maar de Corsicanen staan ​​meer bekend om hun plannen dan om hun harde werk in boomgaarden...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/07/15, 00:41

Een boomgaard werkt bijna vanzelf, toch?

QED

: Mrgreen:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten