Reinigen van glas open haard insert

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Reinigen van glas open haard insert




par PITMIX » 13/02/15, 16:22

Hallo onderwerp is hier besproken, maar:

https://www.econologie.com/forums/nettoyage- ... 12229.html

Daar heb ik de ramen van mijn haard schoonmaken gewoon zonder enige producten met uitzondering van water en het resultaat is zeer bevredigend.
Veel beter dan chemicaliën.
Geen behoefte om de spons aan in de as, niet.
Gewoon water (bij de start : Lol: ).
We moeten aandringen groene schrapen zijde van de spons wanneer het echt donker, maar moeiteloos.

Ter herinnering: Christophe vaak woningen hebben het glas schoon systeem, maar in mijn geval, gezien de omvang van het huis, het is een gek uitbraak die nodig is om de ramen schoon te maken.

Misschien heb je al getest?

Persoonlijk had ik geprobeerd de krantenmethode gedoopt in water en as "een echte pijn :onheil: "
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/02/15, 17:44

Gewoon in het water? Interessant, maar het ene water is het andere niet ... misschien is het jouwe bijzonder fantastisch? Ik denk aan de ph, kalksteen ... waardoor het water meer "beitsen" kan worden?

Iemand heeft al de azijn getest?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/02/15, 19:05

Nee, het water is hard, maar niet al te 28.2 ° F. Het wordt behandeld stroomopwaarts van het scheppen van een centrum Torcy 77. Dient ongeveer 30 en 40 ° F
Ik zie het verschil met het water met mijn ouders, die tussen 30 en 40 ° F in het zuiden van Frankrijk.

Ik denk dat het grootste deel van het werk wordt gedaan door het glas wordt behandeld, van de tegenoverliggende zijde van de brand, aan zelfreinigend zijn.
Het laat de uitwendige straling te verminderen en zelfs verhoogde de glastemperatuur om de hechting van het roet verlagen.
Het is de meerderheid van de glazen voor een open haard denk ik, want ik heb al een raam hebben vervangen op een oude open haard, een standaard glas keramiek, wordt het uniform zwart in de eerste gevlamd, en er is een echte kombuis schoonmaken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 13/02/15, 19:42

De as die vaak wordt gebruikt op een vochtige doek is efficiënt, maar het zou beter zijn, maar te voorkomen dat ze te gebruiken, omdat de fijne deeltjes van silica daarin het glas kunnen beschadigen na verloop van tijd.
Het was een veel gebruikte technische polish eenmaal voor messen die niet roestvrij waren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/02/15, 21:08

Ja Ahmed, ik denk dat meer dan kras het glas komt van daar, in plaats van de groene schurende zijde van de spons. Met betrekking tot het water vond ik de informatie op de PH is 7.75 om 7.8 unitépH.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/02/15, 21:19

Hallo PITMIX
PITMIX schreef:Ik denk dat het grootste deel van het werk wordt gedaan door het glas wordt behandeld, van de tegenoverliggende zijde van de brand, aan zelfreinigend zijn.
Het laat de uitwendige straling te verminderen en zelfs verhoogde de glastemperatuur om de hechting van het roet verlagen.
Het is de meerderheid van de glazen voor een open haard denk ik, want ik heb al een raam hebben vervangen op een oude open haard, een standaard glas keramiek, wordt het uniform zwart in de eerste gevlamd, en er is een echte kombuis schoonmaken.


Toen het glas van mijn René Brisach-inzetstuk barstte, heb ik het vervangen door een heel standaard "keramisch glas" en dat veranderde niets aan de ophoping van vuil ..... wat volgt op de repareren / afdichten van lekken / onvolkomenheden die luchtinlaten veroorzaken. Waar het geeuwt, is het zwart. Elders is het schoon. : Mrgreen:

Weet je zeker dat je glas pakking niet heeft Carapate tijdens de montage?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/02/15, 08:26

Hallo Flytox
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk, omdat bijvoorbeeld keramische standaard geef ik was op een andere open haard en de lucht die door de bovenkant van het venster, omdat de grootte was niet correct, het missen van 1cm top .
Op mijn huidige schoorsteen zwart worden is vooral het gebrek aan warmte van thuis door zijn 770x770x400mm grootte.
Voor de ramen weer worden wit voor zichzelf moeten zijn om de punt van de finish in zijn ondergoed in de woonkamer verwarmd : Cheesy:
Ik heb dat al gedaan, de straling is zo sterk dat het lijkt op 40 ° C-koorts. Het is erg onaangenaam.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/02/15, 09:10

hallo
de zwarting verlagen, verminderen of elimineren de zijnaden van het venster om een ​​luchtstroom die de rook duwt genereren.
Hoe dan ook het werkt voor mij!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/02/15, 11:00

Janic schreef:hallo
de zwarting verlagen, verminderen of elimineren de zijnaden van het venster om een ​​luchtstroom die de rook duwt genereren.
Hoe dan ook het werkt voor mij!


Het zwart worden komt van het stof in de omgevingslucht dat aan het zeer hete glas kleeft of is het het "houtgas" dat condenseert / teer wordt bij contact met een kouder gebied?
Of een mengsel van 2 :?

Dit is de zwartachtig sporen rond plafond openingen die na verloop van tijd die me denken aan die worden weergegeven.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 14/02/15, 16:27

Persoonlijke, natte spons + as als water niet genoeg is.

Op hetzelfde moment, is mijn raam al grondig gestreept, want het is OK om 20 jaar.

Water icing ziet er beter lopen dan warm water (thermische schok?)

Ik aivais getest schrapen van de zijde van de spons, maar het resultaat leek niet top en ik voelde me krassen op het glas.

Voor het niet al te veel gedoe met het schoonmaken, is het noodzakelijk om niet te vervuilen.

In gebruik openen luchtinlaat grondig of grotendeels genoeg en voldoende geladen insert.

Bij contact start "Top Down".
2 logt de ruimte tussen de blokken bij voorkeur boven de luchtinlaatopeningen opgesteld.
Aanmaakhout, in een poging om een ​​bocht of een kleine stapel hout te maken. (Struik twijgen gesneden en gedroogd uit de tuin).

De kleine stapel hout kachels zonder veel rook, verhoogde de temperatuur van de behuizing en ving de grootste hout staat hieronder.
Zodra het begint te versnellen, ik enigszins grotere houten laden en gaan.

De methode kan een beetje lang om in plaats van een structuur die zal branden en warmte suffisemment vormen te zetten, maar er is zeer weinig rook uitgestoten bij het opstarten. (Dus weinig vervuiling van het glas en het kanaal).

Daarna mijn raam heeft de neiging om vuil te krijgen wanneer het inzetstuk afkoelt of wanneer ik vulling drinken.
Als ik het hout in de insert kan verwarmen voordat u het over kolen, is er zeer weinig vervuiling reload.

Als ik mezelf goed te nemen, ik toevallig een kleine grijze sluier die bladeren in 2 of 3 shots spons in plaats van bruine film teer hebben / moeten rook nadrukkelijk te wrijven.

SixK
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten