Wat denk je van de ethiek in de consumptie?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
ethisch gedrag
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/09/14, 10:32

Wat denk je van de ethiek in de consumptie?




par ethisch gedrag » 30/09/14, 10:36

Hallo allemaal,
Ik ben een student en ben geïnteresseerd in de visie van consumenten op duurzame consumptie en alles wat daar deel van uitmaakt. Ik moet honderden mensen interviewen. Ik kom naar je toe omdat het onderwerp je interesseert, net als ik. Het is een snelle (ongeveer 10 minuten) en intuïtieve online vragenlijst.

Om deel te nemen, klik op onderstaande link (of kopieer/plak):

https://sphinxdeclic.com/d/s/htvaie

Ik dank u bij voorbaat voor uw hulp en aarzel niet om een ​​reactie achter te laten op de forum of aan het einde van de vragenlijst.
Nogmaals bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/09/14, 14:20

Hallo en welkom. Het idee is echter goed:

— De teller is bevooroordeeld, omdat deze een nummering heeft van 1 tot 7, maar als we de cursor in het midden willen plaatsen (denkend aan het geven van een "neutrale" mening), kunnen we dat niet doen, aangezien de cursor dan een waarde van "4 weergeeft "wat wiskundig gezien hoger is dan het gemiddelde (van de 7) (hoewel ik echter "geometrisch" geloof dat ik geen partij moet kiezen).

— We hadden een schaal van 0 tot zes moeten maken, en dan had het goed gewerkt.

— Uit een enquête als deze kun je dus niets afleiden, omdat de antwoorden ook vertekend zullen zijn.

— Ik viel in slaap op de derde pagina, dus veel van de vragen vereisten “reeds sterk georiënteerde” antwoorden.

En om de waarheid te zeggen, vanwege dit alles zal ik 7 tegen dergelijke niet erg ethische manipulatie stemmen : Mrgreen:

(Nee, het was gewoon voor de lol: ook al is het niet opzettelijk, wat ik veronderstel...)
0 x
ethisch gedrag
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/09/14, 10:32




par ethisch gedrag » 30/09/14, 19:50

Bedankt dat u naar het einde van de vragenlijst bent gegaan! wat betreft de schaal begint de keuze van 1 tot 7 en daarom ligt de neutrale respons (het gemiddelde) op 4, aangezien het interval 0-1 niet bestaat. Als u dus 4 heeft aangekruist, betekent dit dat u geen partij kiest.

Hier zal de responsbias niet te wijten zijn aan de schaal van 1 tot 7 (in plaats van 0 tot 6).

Sorry voor de lengte van de vragenlijst, het is waar dat er verschillende variabelen zijn om te meten, maar de pre-test die we deden gaf gemiddeld 10 minuten aan en het meeste werd in 17 minuten gedaan. Maar omdat het op internet staat, doen we soms meerdere dingen tegelijk en hebben we de indruk van lengte.

Wat manipulatie betreft, wees gerust: dit is op geen enkele manier mijn bedoeling.

Nogmaals dank aan u.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/10/14, 01:56

Hallo,

Nou nee sorry, het werkt niet zo goed.

Hier zou de perfecte helft 3 1/2 zijn...

Het interval tussen 0 en 1 bestaat inderdaad, anders zou 1 niet bestaan : Mrgreen:

Wat je ook doet, statistisch gezien zou beginnen bij 1 ketterij zijn. Maar misschien komt dit door de dubbelzinnigheid van de vragen in relatie tot wat u wilt dat respondenten zeggen? Aangezien een extreem negatieve recensie geen beoordeling van "1" kan geven (dus waarom zou je de hand van de boekhouding dwingen om er 1 punt aan te geven? Geef toe dat je "1" geeft als je dat wel bent "helemaal niet mee eens", heeft weinig zin).

Als u bijvoorbeeld een Gaussiaanse curve zou nemen (gebruikelijk in alle statistische enquêtes, opiniepeilingen, enz.), beginnend bij "1" of "-1", zou dit ertoe leiden dat u 2 eenheden standaarddeviatie verliest, wat nauwelijks denkbaar is!

Beeld

Vervolgens kun je, afhankelijk van hoe je de resultaten interpreteert, volledig vervormen wat mensen bedoelden (wat de reden is waarom ik eerlijk gezegd de "enquête" niet heb ingevuld, omdat een enquête "representatief" zou moeten zijn, terwijl gezien het soort vragen dat wordt gesteld en de genoemde notatie kan het heel goed mogelijk niet zo zijn). Dus ik weet niet wie de beoordeling heeft bedacht, maar het is slecht gedaan (dat is slechts mijn mening).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/10/14, 07:25

ah, ah! Ik lach.... en ik ga naar buiten! :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten