Wespennest onder dak

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Wespennest onder dak




par SixK » 02/09/14, 00:34

Ik realiseerde me dat ik een wespennest onder mijn dak.
Ik moet bekennen niet te weten wat te doen.

Het nest moet voldoende groot zijn, duurt het uit door 2 of 3 2 om alle 3 seconden.

Voor nu ben ik van plan om de kolonie te verzwakken door het vangen van de arbeiders. (Plastic fles + water + suiker + alcohol)

Door het lezen van informatie over het leven van de wespen, zal de kolonie sterven en koninginnen uit te komen in het voorjaar. Het nest kunnen niet worden hergebruikt.

Ik ben verscheurd tussen 2 keuze, dood alle, of wachten tot ze uiteen te drijven?

Het nest heeft geen gevaar opleveren, zelfs als het in de buurt van mijn deur. Ze staat op het punt 2m20 hoog en ik kon sleutelen rustig mijn fiets net onder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7

Re: Nest van wespen onder dak




par highfly-addict » 02/09/14, 01:00

SixK schreef:Ik ben verscheurd tussen 2 keuze, dood alle, of wachten tot ze uiteen te drijven?

Het nest heeft geen gevaar opleveren, zelfs als het in de buurt van mijn deur. Ze staat op het punt 2m20 hoog en ik kon sleutelen rustig mijn fiets net onder.


Uh ... Ik denk dat je jezelf de vraag te beantwoorden, toch?

Hoe dan ook, het doden van deze dingen die noch gen of gevaar zou hebben zou slecht voor je karma : Cheesy: !
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 02/09/14, 10:55

Als we kunnen voorkomen is het beter om hen alleen elk jaar vertrekken Ik heb een wespennest van tientallen op mijn dak en ik laat ze met rust.
Wespen zijn nuttig natuurlijke vijanden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nest van wespen onder dak




par Obamot » 02/09/14, 11:12

SixK schreef:Voor nu ben ik van plan om de kolonie te verzwakken door het vangen van de arbeiders. (Plastic fles + water + suiker + alcohol)


Urine toegevoegd in een plastic fles met een beetje suiker is niet slecht-meer, worden ze aangetrokken, passen in de fles en vervolgens in slaap gevallen door ammoniak dampen en kan niet vliegen uit ( voordeel, is het niet zo snel verdampt alcohol).

Anders laat een nest kunnen gedijen zien groeien tot tientallen kilo (afhankelijk van het type van de wesp), en wij zijn niet immuun voor een plotselinge aanval door een wesp die horzel had gestoken !

Thuis wacht ik op het einde van het seizoen, dan op de winter, en het volgende jaar raad ik ze af om bij een rookbom te blijven zodra ik een kleine "activiteit" in het nest zie, in het algemeen vertrekken ze elders (ze vinden het echt niet leuk), dan besprenkel ik het oude nest met een afweermiddel dat de meesten zou kunnen doden die terug durven komen ... En ik zie ze niet meer terug, ook al hoefde ik niet te doden de hele kolonie! (Dit is de periode waarin ze binnenkort discreter zullen worden, tenzij er een nazomer is, zullen we even moeten wachten ... We kunnen het aan het einde van het seizoen doen, maar dat maakt ze meer soms nerveus, je kunt het net zo goed doen nadat ze de winter hebben doorgebracht, ze zijn verzwakt en een beetje lui om nog steeds te moeten vechten ...)
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/09/14, 23:04

Ik geef toe, ik ben een beetje geïrriteerd, geen enkele wesp heeft daignée aandacht besteden aan mijn val!
Toch, ik had een lekkere cocktail, aardbei siroop + water + een overblijfsel van een goede witte wijn met honing rand op de hals, alle gracieuze geserveerd tenzij 1 meter van het nest entree!

Ik hoop dat ik geen spijt van, maar ik denk dat ik het alleen voor nu nest te verlaten.

Als het kouder wordt, gooi ik misschien een cocktail van azijn + Mir in het nest. (in de hoop dat het nest direct bij de uitgang is die ze lenen)

SixK
0 x
julien12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/10/14, 09:38

Re: Nest van wespen onder dak




par julien12 » 10/10/14, 09:43

Obamot schreef:
SixK schreef:Voor nu ben ik van plan om de kolonie te verzwakken door het vangen van de arbeiders. (Plastic fles + water + suiker + alcohol)


Urine toegevoegd in een plastic fles met een beetje suiker is niet slecht-meer, worden ze aangetrokken, passen in de fles en vervolgens in slaap gevallen door ammoniak dampen en kan niet vliegen uit ( voordeel, is het niet zo snel verdampt alcohol).

Anders laat een nest kunnen gedijen zien groeien tot tientallen kilo (afhankelijk van het type van de wesp), en wij zijn niet immuun voor een plotselinge aanval door een wesp die horzel had gestoken !



Goedemorgen.
Ik ben nieuw in de forum. Ik heb ook problemen met wespen in mijn tuin. Gelukkig kwam ik dit onderwerp tegen.

Dank u voor uw advies
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 10/10/14, 19:46

Vaak wespen die nest onder het dak zijn Polistes wespen.
Ze maken weinig nesten, een dozijn wespen. Telkens bij het einde van het seizoen proberen de winter warm te brengen. In het voorjaar prooi en ponde het te vangen in, sluit het nest met een grond bal (ook wel modder dauber). De wesp komt uit en richtte een kleine kolonie is weer gaan.
Ze zijn niet agressief en kan grotendeels verlaten onder het dak.
Als het een groot nest dat installeert dit is anders, persoonlijk geef ik de voorkeur om ze te doden.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 11/10/14, 15:36

Degenen die ik heb zijn niet erg groot, niet Voorwaar agressief.
Met de kou gaan minder ver en soms de neiging te ontstaan ​​op de muur om een ​​beetje warmte (denk ik) wachten.

Dus deze week hebben we bij de 2 om het huis binnen te gaan.

Dit is de tijd dat het waarschijnlijk het gevaarlijkst is, omdat we het risico lopen om er de hand op te leggen zonder op te letten.

Het nest is waarschijnlijk belangrijk, maar ik zal wachten totdat het wordt koud Voorwaar wagen te inspecteren wat er gebeurt :)

SixK
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 24/10/14, 22:32

Bon bah wespen onder het dak, het was erg leuk, maar ik ben bang van het hebben van een nest in de schoorsteen !!! :(
Ik stak een kleine brand vanavond, en geen geluk, is de rook niet af! :(
3 combat wespen in het huis, waaronder een die er in slaagt om het invoeren van het huis.
Ik denk dat ik goed voor het niet gebruik van de open haard voor de hele winter! :(

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/10/14, 22:57

Als dat het is, moeten we de brandweermannen meenemen, het is in hun attributies het lijkt mij

Wanneer was je laatste vegen? Het lijkt mij dat het een keer per jaar verplicht is!? Neen?

Anders de brandweer bellen, dat is wat ik ga doen: wie zegt geen rookafvoer, verstopte schoorstenen, etc., zegt potentieel brandgevaar! Daarom komen ze ... Je hoeft ze alleen maar te bellen, uit te leggen wat er met je gebeurt, en in zo'n geval te vragen, door wie wordt er voor gezorgd? Je kunt ze altijd vertellen dat je bang bent voor brand, om ze te laten "bewegen".

Ze weten hoe te doen met deze insecten ...

Maar u kunt nesten 2? =? : Mrgreen:

Kom geluk! 8) :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten