Zijn de greens groen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
MB
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 27/06/13, 10:14

Zijn de greens groen?




par MB » 07/07/14, 13:34

We benadrukken vaak de energie-inefficiëntie van vlees: een koe voeren met maïs is minder efficiënt dan een mens rechtstreeks met hetzelfde maïs voeren. Maar groene groenten en fruit klinken ook niet geweldig, omdat er zoveel nodig is om een ​​maaltijd te bereiden. Zo bevat sla amper 130 kcal / kg, komkommer 150, tomaat 180, etc. aanzienlijk minder dan pasta of rijst (1000 kcal / kg), een biefstuk (2000) of brood (2800). (Data: "Nutrition" door Sizer en Whitney.)

Volgens "Hoe erg zijn bananen?", Genereert 1 kg tomaten 9 kg CO2, 1 kg rijst 4 kg CO2-equivalent (inclusief methaan), rundvlees 18 kg / kg, en 1,25 kg per kg brood. Tomaten genereren dus 60 kg CO2 per 1000 kcal, rundvlees 10 kg, rijst 4 kg en brood 0.5 kg.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/14, 14:06

Om duidelijk te zijn, kan het voedsel worden samengevat in calorieën, dit geldt nog meer dat overtollige calorieën bewerkte voedingsmiddelen is een probleem.

Wat de voetafdruk van de productie van verschillende levensmiddelen, varieert al die tijd afhankelijk van de methode van de teelt.
Er is een wereld tussen de industriële landbouw die de bodem organische stof vernietigt door substitutie van aardolie input en landbouwpraktijken geïnspireerd permacultuur waardoor organisch materiaal wordt opgeslagen in de bodem ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/14, 14:46

de calorie behoefte hangt af van wat wordt gedaan

voor sommige lage hoeveelheid calorieën is een kwaliteit ... wanneer je lichamelijk werk doen en moet de koude calorie genoeg voor de bediening van de machine te verduren!

we zijn geen herbivoren: het is niet stom om de koe te laten grazen en de zuivelproducten of het vlees te eten

er zijn problemen in alle voedingsmiddelen ... dus is het verstandig om maximaal te diversifiëren om geen enkel probleem te concentreren
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/14, 15:35

We kunnen niet alleen redeneren in termen van calorieën, anders zou het voldoende zijn om met wodka te "bottelen"! 8)

Fokken is op zichzelf geen ketterij als het de exploitatie van bergweiden of graslandgebieden mogelijk maakt, maar we zijn er niet langer met het model van Amerikaanse "feedlots" en zijn vele avatars.
Een significante vermindering van de consumptie van levensmiddelen van dierlijke oorsprong zou positieve effecten hebben, zowel voor de volksgezondheid als voor het milieu.
Niet te vergeten de morele winst van onschatbare waarde het zou zijn om de exploitatie van dieren te beperken noemen ...


In de zestiende eeuw, Henry VI(Dat was een beetje het equivalent van de Chirac van de tijd :P), zou hebben verklaard: "Ik wil dat elk gezin de duivin op zondag in de pot kan zetten".
Gelukkig was het alleen maar gebakken lucht, anders zou het jammer hongersnood volgen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/07/14, 15:52

Vee is nog minder een ketterij in het geval van herkauwers, de enige die cellulose kunnen versterken, dankzij de bacteriële flora in hun pens ... Zo wordt stro waardevolle eiwitten (en ook enkele 'slechte vetten')

Dit is een uitstekende verzamelaar / converter van kruiden - met inbegrip van droge kruiden en Straw - waarvan de sobere mens (een Himba, een Masai, een Touareg ...) zou moeite hebben om te voeden ...

Het zijn de excessen die de problemen veroorzaken. Overtollige eetgewoonten. Overtollige "productiesystemen" ...

En als ik kan, helaas, er is bijna meer dan de excessen!

[Bijvoorbeeld, mijn tomatenplanten, gekweekt in de open velden, zonder grondbewerking, zonder kunstmest, zonder behandeling hebben zeker niet de hierboven genoemde resultaten - wat waarschijnlijk correct zou zijn voor huidmondjes geproduceerd in kassen, geïrrigeerd. "onder een infuus", bevrucht, behandeld, vervoerd uit verre landen ...]. Maar ik eet het niet met Kerstmis, noch met Pasen !!! Ik ga binnenkort met mijn "kuur" beginnen, het stoppen, dan het beu worden, potten met saus maken ...]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/14, 15:58

de manipulatie landbouwhuisdieren is niet noodzakelijk de slechtste

en mannen? Er worden vaak behandeld erger dan dieren

zelfs als het jammer is om te weten dat alle koeien van een boerderij in het slachthuis terecht zullen komen, worden ze tenminste goed behandeld om goed vlees te maken ... beter behandeld dan de mannen die in het andere onderwerp worden genoemd
https://www.econologie.com/forums/systeme-an ... 13354.html

Ik zeg dat ik weet kennel in de buurt van mij ... natuurlijk zijn er anderen die de problemen te maken

maar je moet nog steeds om te zien waar zijn de prioriteit: we zien de wereld meer slecht behandelde dieren die man ... en vaak wanneer dieren worden mishandeld is het gevolg van de ellende door de mens geleden
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/14, 16:28

En, als u mij toestaat, helaas, er is bijna meer dan de excessen!

Je kunt veroorloven, je kunt! 8)
Overtolligheid is in feite geen 'ongeluk' dat te wijten is aan slechte praktijken of aan de hebzucht van enkelen, dat het voldoende zou zijn om te hervormen door een of andere eenvoudige regelgeving, nee, het is in wezen in overeenstemming met de economie die niet kan bestaan ​​zonder groei; maar waar kan groei toe leiden, zo niet tot overmaat?
Echter, overtollige, die een misleidende morele connotatie heeft, is niet de oorzaak, maar het gevolg van de acties van de officieren, zich niet bewust van het systeem dat manipuleert ...

Robert Kurz, onlangs verdwenen, schreef in zijn "Black Book van het kapitalisme", onderschrift" Afscheid van de markteconomie. ":
De huidige situatie maakt sprookjesachtige gek, waar de absurditeit lijkt normaal, terwijl wat duidelijk wordt volkomen onbegrijpelijk als getroffen door een vloek, is sociaal bewustzijn volledig onderdrukt het zonneklaar en zal echt vanzelfsprekend. Ondanks het feit, voor de hand liggende heel schrijnend, zou een implementatie zijn dit een beetje meer redelijke gemeenschappelijke middelen is nu absoluut onverenigbaar is met de kapitalistische vorm, blijven we niet alleen te bespreken " concepten "en benaderingen die juist deze vorm veronderstellen. "
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/14, 16:37

Châtelot, Je schrijft:
instrumentalisering van de veestapel is niet per se het ergste.
en mannen? Er worden vaak behandeld erger dan dieren.

Zoals je aan het einde van je bericht terecht opmerkt, is de oorzaak van de instrumentalisering van zowel dieren als die van mannen zelfs van oorsprong, daarom is handelen op de ander noodzakelijkerwijs op de ander te handelen (als de we kunnen zeggen!).
Gandhi zei dat we de grootsheid van een beschaving te herkennen in de manier waarop dieren worden daar behandeld ... No comment!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 07/07/14, 17:09

hallo
los
Om duidelijk te zijn, kan het voedsel worden samengevat in calorieën, dit geldt nog meer dat overtollige calorieën bewerkte voedingsmiddelen is een reëel probleem.
Het concept van de calorieën, dus op grote schaal gebruikt, wordt misbruikt. Een brandstoftank (met miljoenen potentiële calorieën is koud, en een tank van gas, kolen of hout.
Dan, als voor de hierboven genoemde elke voedingscomponent een andere de calorieën brandstoffen. dit is wat we de hoeveelheid (of de waarde) van een calorie product dat uiteindelijk een verbranding van afval noemen. Maar, net als alle andere brandstoffen dat telt is de uiteindelijke prestaties: bijvoorbeeld 30% voor een motor. Autonoom is hetzelfde complexer. In feite is de absorptie van een voedingsmiddel niet tot een totale assimilatie (anders zouden we overgaan tot de badkamer) maar gedeeltelijk bepaald door zijn samenstelling eerst kauwen en speeksel mengsel (geen telefoon rood te geven) zijn rauwe of gekookte vorm, de belasting op sterke assimilatie van afvalproducten en dus een persoon zal de helft van een ander wiens mechanismen op te vangen: absorptie, kauwen, maag kom (basis zuurbalans eventueel) assimilatie en darmtransit tijd zal worden in een betere conditie vaak gerelateerd aan de leeftijd ook (ongeacht alle geneesmiddelen geabsorbeerd vanaf een bepaalde leeftijd door de "oude" en minder oude manier)

het is niet de herbivore: het is niet dom te laten broutter de koe en eet zuivel of vlees.
Dat klopt, we zijn niet planteneters, niet carnivoren, biologisch, anatomisch gezien, ook niet. Beschouw browsen als een domheid, omdat we niet herbivoren zou zijn, is niet meer dan de consumptie van andere fysiologisch als ongeschikte producten die zuivel of vlees. Is de culturele eetgewoonten en biologische en anatomische grondwet (die niettemin hoogtepunten op deze herbivoren) verwarren. Maar mensen zijn geen tegenstrijdigheden!

In de XNUMXe eeuw zou Henry VI, (die toen een beetje het equivalent was van de Chirac), hebben verklaard: "Ik wil dat elk gezin de kip op zondag in de pot kan doen".
Om het in context! Henri IV was, vóór zijn toetreding tot de troon, een landde nobele kennen de gewoonten van zijn tijd was om vrolijk te trekken in boerderijen en velden om een ​​overvloed aan levensmiddelen te passen, terwijl de mensen in nood waren. De situatie is nog moeilijker in de stad. Zijn wishful thinking, in dit geval de wens geuit vrij (laat boeren en kansarme, de kans om hun heren en meesters) het communisme voor het uur! Niets in zijn dieet natuurlijk!

Het zijn de excessen die de problemen veroorzaken. Overtollige eetgewoonten. Overtollige "productiesystemen" ...
Uiteraard is de overtollige kan schadelijk worden. maar gedefinieerd wat een teveel, wanneer een product niet geschikt is eigenlijk? De campagnes tegen de overmaat aan alcohol niet het gif zelf verwijzen, maar tot zijn daling alleen het behoud van een professie en de consument kiezers). Dus geen enkel land dezelfde taal voor de sigaret bijvoorbeeld " een sigaret okay, drie hello problemen "Omdat de betrokken belangen veel kleiner waren (en meer de staat zelf was de grootste dealer van het product), die zet de cantilever, ten opzichte van de SS.

zelfs als het jammer is om te weten dat alle koeien van een boerderij in het slachthuis zullen eindigen, worden ze tenminste goed behandeld om goed vlees te maken ...
Wat een vreemde taal! Om te zeggen dat een doodvonnis goed behandeld is beter dan de andere ter dood veroordeeld, tenzij goed behandeld. Ik denk dat de doodstraf zou niet dezelfde mening als meer dan een behandeling of niet, het is zijn leven, waarin iedereen neemt, is het belangrijkste. (Maar het is duidelijk niet gevraagd hun mening te dieren die worden geslacht of geslachte stieren in arena's als in de dagen van het Romeinse circus games.)
En hier weet ik dat ik sommige met een Goldwin-punt ga choqueren, maar als we de keuze hadden gegeven om gevangen gezet te worden in de vernietigingskampen tussen voorkeursbehandeling en de dood of erger behandeling en leven, hun keuze zou geen foto hebben gedaan.

Gandhi zei dat we de grootsheid van een beschaving te herkennen in de manier waarop dieren worden daar behandeld ... Geen commentaar! en om zijn woorden en zijn acties te harmoniseren, werd hij een vegetariër. Mogen mannen begrijpen dat we het begrip geweld niet kunnen verwerpen terwijl het elders wordt gerechtvaardigd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/07/14, 17:27

Janic schreef:En toen ik weet dat ik een aantal Goldwin met een punt shock (...)


Niet Godwin!

MB schreef:
Maar groene groenten en fruit klinken ook niet geweldig, omdat er zoveel nodig is om een ​​maaltijd te bereiden. Zo bevat sla amper 130 kcal / kg, komkommer 150, tomaat 180, etc. aanzienlijk minder dan pasta of rijst (1000 kcal / kg), een biefstuk (2000) of brood (2800). (Data: "Nutrition" door Sizer en Whitney.)


Om een ​​geldige beoordeling moet de oppervlakte die nodig is voor een gelijkwaardige hoeveelheid calorieën te vergelijken maken ... je zo'n 5.000m² (1 / 2 ha) van bouwland naar 70 kg rundvlees te produceren voor hetzelfde oppervlak dat 10.000 kg geeft aardappels!
15.000 liter water om 1 kg van rundvlees en 800 liter water per kg van tarwe 1 maken ...
Om een ​​orde van grootte kan een Beef 200 15 000 tegen food maaltijd te geven met graan hij had om te eten te geven!

Het voordeel gaat duidelijk Plant!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten