koelruimte om groenten en conserven bewaren

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

koelruimte om groenten en conserven bewaren




par Jardinierbricoleur » 02/05/14, 20:40

Hallo vrienden,

Om mijn groenten in kluisjes te bewaren en mijn conserven op te slaan, bouwde ik voor mezelf een positieve koelcel in de kelder.

Als dit je op ideeën brengt:

---> Bouw een koelcel om je groenten in op te slaan

Groenterekken:

Beeld
0 x
mounir231
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/10/14, 23:07

Bedankt




par mounir231 » 09/11/14, 23:26

Hartelijk dank voor deze informatie en veel succes
0 x
airconditioning is eenvoudig bij mij
koude kamer !
airconditioning aan de muur!
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Zelfvoorzieningsprojecten (koelcel)




par Jardinierbricoleur » 07/04/15, 00:55

Heel erg bedankt voor de aanmoediging.

Je vindt er al mijn zelfredzaamheidsprojecten

hier ---> Mijn zelfvoorzienende projecten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Uw koude kamer




par Jardinierbricoleur » 29/01/16, 05:00

En dan vrienden,

Heb je je gebouwd koude kamer?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 29/01/16, 08:17

Hallo,
Gezien de ongeïsoleerde muren lijk je te rekenen op de kou buiten om de kou binnen vast te houden.
Hoe gaat het met 30° buiten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Je koude kamer




par Obamot » 29/01/16, 09:40

Jardinierbricoleur schreef:En dan vrienden,

Heb je je koelcel gebouwd?

Nee, want in absolute zin is het voor groenten en fruit beter om ze niet lang te bewaren maar zo snel mogelijk na het plukken te consumeren (de vruchten gaan nog wel door tot ze rijp zijn, maar wel op kamertemperatuur) omdat ze anders veel van hun voedingsstoffen en eigenschappen verliezen.

Trouwens, het beste opslagsysteem is invriezen.
Ik geef toe dat er dingen zijn die langer houdbaar zijn dan andere op een koele, droge plaats uit de buurt van licht (ongewassen uien, aardappelen en wortelen, kool), maar dit zijn uitzonderingen. En ik geef toe dat je bij het oogsten niet alles kunt eten, maar je kunt het weggooien of op een geschiktere manier bewaren dan in een koelcel (wat, zoals Izentrop zegt, alleen werkt voor een beperkt deel van het jaar, beperkt tot de wintermaanden, niet zoals in Canada).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Je koude kamer




par izentrop » 29/01/16, 12:01

Obamot schreef:
Jardinierbricoleur schreef:En dan vrienden,

Heb je je koelcel gebouwd?

Nee, want in absolute zin is het voor groenten en fruit beter om ze niet lang te bewaren maar zo snel mogelijk na het plukken te consumeren (de vruchten gaan nog wel door tot ze rijp zijn, maar wel op kamertemperatuur) omdat ze anders veel van hun voedingsstoffen en eigenschappen verliezen.
Ik bewaar mijn appels in de kelder, wat op hetzelfde neerkomt 8)
Ze verliezen gaandeweg hun smaak, maar dat weerhoudt me er niet van om ze tot mei te eten.
Het kost energie om te bevriezen.
Wat betreft vitamines en voedingsstoffen die in de loop van de tijd verloren gaan, heeft u een serieus document met gemeten kwantificering van verliezen in de loop van de tijd, afhankelijk van de temperatuur?
Want als het na 2 maanden 50% vitamines mist, maakt het niet uit of het genoeg is voor onze behoeften.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Je koude kamer




par Obamot » 29/01/16, 13:02

Ik heb wel gezegd dat opslag/bewaring tot aan de rijping geen probleem was!

izentrop schreef:Wat betreft vitamines en voedingsstoffen die in de loop van de tijd verloren gaan, heeft u een serieus document met gemeten kwantificering van verliezen in de loop van de tijd, afhankelijk van de temperatuur?

Het is eerder aan degenen die beweren ze zonder verlies te kunnen behouden, om te bewijzen dat ze dat kunnen!
Reeds de snelheid van zuurgraad en suiker varieert, het is al een onweerlegbaar biochemisch element van verandering/rijping. Het verschijnen van vlekken op de huid en zoveel andere veranderingen (vooral van smaak) zijn nog zoveel andere.

izentrop schreef:Want als het na 2 maanden 50% vitamines mist, maakt het niet uit of het genoeg is voor onze behoeften.

U beantwoordt zelf uw eigen vraag door een afbraak van genoemde voedingsstoffen toe te geven.
Wat het ook mag zijn "genoeg“(of niet) is een andere vraag die op orthomoleculair niveau moet worden beoordeeld, dat is precies een onderdeel van mijn werk.
Als je wilt, en als je de analogie toelaat: als je de koeien in een weiland ziet grazen, eten ze praktisch de hele dag zonder te stoppen. Dus ja, het verlies van 50% van de voedingsstoffen in de maaltijden van een mens, wat neerkomt op 3x 40 minuten per dag (als alles goed gaat) maakt de restjes onvoldoende (zelfs als het niet tot onmiddellijke dood leidt, is het duidelijk dat het schadelijk is op de lange termijn, vooral bij een oudere proefpersoon...)
Ik zou de voorbeelden en argumenten kunnen vermenigvuldigen...

Wat bevriezing betreft, is het juist de bewaarmethode die het minst verspilt (de Canadezen waarvan de auteur van de thread deel uitmaakt, zouden dit moeten weten, gezien de temperaturen die daar het hele jaar door heersen). Wat betreft precies het elektriciteitsverbruik van een vriezer in Canada, ik denk dat het niet heel hoog mag zijn!!! LOL...

En de reflectie is verkeerd geformuleerd met betrekking tot de prijs, omdat het nodig zou zijn om de gezondheidsvoordelen van invriezen te kunnen vergelijken en niet uitsluitend VS het verlies van vitamines door een minder geschikte manier van bewaren!
Dernière édition par Obamot de 29 / 01 / 16, 13: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 29/01/16, 13:09

Dit jaar zijn de herfst en het begin van de winter veel te warm geweest.
Zelfs in een koele, donkere kelder staan ​​mijn aardappelen al een goede maand te kiemen.
Pas sinds de vorst in januari is het eindelijk koud genoeg in mijn kelder, maar te laat.
De aardappelen zijn pas houdbaar, maar dat is zeker. Aan dit tempo is in 1 maand alles verpest.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten