Alles over "goedkoop" eten

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Alles over "goedkoop" eten




par Obamot » 03/08/13, 06:56

Alles over "goedkoop" eten: waarschuwingsdraad!

Beeld

Maar wat eten we nu echt in fast food, supermarkt eerste prijs trays, gebroken landbouwprijzen?

Maandag 20h50 05 augustus
"Op zoek naar de actualiteit" - Alles over "goedkoop" eten op D8-TV met Guy Lagache.

D8 TV schreef:Van Frankrijk tot Roemenië, via Duitsland en België, onderzoekt de lage kosten van goedkope levensmiddelen. Om te begrijpen in welke mate de industrie naar lagere kosten gaat, zoomt u in op het rundergehakt. In fastfood roept ook de ontwikkeling van kebab vragen op. Crepe is een ander populair product dat grote winsten kan betalen aan degenen die het inruilen, en sommige restaurateurs zijn gewetenloos over het traditionele recept.


Wedstrijd met M6, helaas dezelfde dag, zelfde tijd: maandag 20h50 05 augustus
Met Benoît Hamon

M6 schreef:Eten: als je wist wat je aan het eten bent!
Weten we echt wat we eten? Het antwoord is duidelijk "nee", vooral omdat we weten dat we het paard in lasagna-rundvlees kunnen vinden! Capital heeft besloten verder te gaan en uw bord te herzien. De inhoud ervan, natuurlijk, maar ook de verpakking van alles wat je eet. Een onderzoek dat je naar de geheimen van het industriële koken zal leiden. Waar komen de producten die in de bereide gerechten worden gebruikt vandaan? Wie controleert ze? Wat betekent de gekke race tegen steeds lagere prijzen in de voedingsindustrie? En, ten slotte, kunnen we nog steeds vertrouwen op wat ons wordt verteld? Vanavond stellen we voor om je eindelijk helderder te zien. We onderzochten de geheimen van kant-en-klare voedselfabrikanten, inclusief hun methoden om uit te vinden wat we morgen zullen eten. U zult ook ontdekken welke gevolgen de verpakking van ons voedsel kan hebben voor onze gezondheid. Wat verbergen onze platen eigenlijk?

Document: de kern van nieuwe voedselketens
Dit is een uitzonderlijk onderwerp van 52 minuten. Gedurende enkele weken hebben we achter de schermen van de voedingsindustrie onderzocht. Een sector die te maken heeft met een gebrek aan vertrouwen bij de consument. We wilden dus alle vragen beantwoorden die je jezelf stelt: hoe worden de bereide gerechten gemaakt? Zijn de ingrediënten echt degene die ons verteld worden? Kunnen we labels en fabrikanten nog geloven? Van distributeurs tot fabrikanten, tot fokkers en de mysterieuze "vleeshandelaren", we gingen terug de hele keten op. En we hebben onze eigen tests gedaan om erachter te komen wat er echt in de producten zit die u koopt. Voor vlees als voor vis zijn de resultaten opbouwend ... Door Lesage / Creutzer

Zijn verpakkingen gevaarlijk?
We merken ze niet meer op. Ze zijn er om voedsel te beschermen, zelfs om de consument te verleiden. Maar vandaag maken sommigen zich zorgen: verpakking kan gevaarlijk zijn voor onze gezondheid. De reden: ze zouden chemicaliën vrijmaken die voedsel zouden vervuilen. We wisten al de risico's van bisfenol A, nu verboden in zuigflessen maar nog steeds veel elders gevonden. Sommige dozen zijn ook bezorgd. Moeten we dus op onze hoede zijn voor verpakkingen en hoe we deze kunnen vervangen? P. Lechevallier leidde het onderzoek.

En morgen, wat eten we?
Uiteraard geen vlees, tenminste niet degene die we vandaag kennen. En de reden is simpel: er zullen niet genoeg dieren zijn om iedereen op de planeet te voeden. We moeten innoveren. U zult uw menu van morgen ontdekken: insectenreep, kip meer waar en meer smaak dan de natuur, maar gegarandeerd zonder vlees en gereconstitueerde biefstuk op basis van chemie. Zeer serieuze sectoren waarop industriëlen en investeerders al grondig zijn gestart om markten te veroveren. Aan de tafel!
Van C. Gauthier


Maandag 19 augustus op 8h55
Vaarwel biefstuk!

Arte schreef:De agrovoedingsindustrie probeert ons ervan te overtuigen dat het eten van vlees goed is voor de gezondheid en dat het nodig is voor ons uitgebalanceerd dieet. Maar veel studies tonen aan dat te veel rood vlees niet alleen de gezondheid bedreigt, maar zelfs de levensverwachting verkort.

De agrovoedingsindustrie probeert ons ervan te overtuigen dat het eten van vlees goed is voor de gezondheid en dat het noodzakelijk is voor ons uitgebalanceerd dieet. Maar veel studies tonen aan dat te veel rood vlees niet alleen de gezondheid bedreigt, maar zelfs de levensverwachting verkort. Wat wit vlees betreft, bevatten ze te vaak antibioticaresiduen. Over het algemeen zijn de boerderijen hightechbedrijven geworden waarin we volledig vergeten dat dieren levende wezens zijn en niet alleen producten. Om maar te zwijgen over slachthuizen. En om deze dieren te voeden, die jaarlijks de 40 miljoen ton vlees zullen leveren, moet Europa veevoer invoeren, bijvoorbeeld uit Paraguay, waar een paar grote producenten van deze bestellingen profiteren terwijl de meerderheid van de bevolking de gevolgen ondervindt, soms dramatisch, van het massale gebruik van pesticiden. Erger nog: dankzij deze exploitatie van de wereldhulpbronnen is de Europese productie zo goedkoop dat opkomende landen liever vlees uit Europa importeren dan lokale producenten te steunen. Als we aan deze tabel de bijdrage toevoegen van boerderijen aan het broeikaseffect, de vervuiling van ons milieu door herbiciden, insecticiden en nitraten, is het hoog tijd om de consumptiegewoonten van dit vlees van de rijken die de armen verhongeren te heroverwegen. .
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/08/13, 07:38

wanneer zal het bewustzijn van de rijken ontwaken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 11:07

Ik denk dat je het hebt over de haves van kanker, hart- en vaatziekten ???

Als we onze ogen wilden openen voor onze omgeving. In mijn naaste omgeving (werk, gezin), de afgelopen twee jaar: 2 gevallen van kanker, een beroerte, een cardiovasculair accident in de leeftijdscategorie 40/55! [het is jong] ... We kunnen niet "zien"!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/08/13, 11:13

Le "levenswijze" raak 80% van de pathologieën van ons aan "moderne wereld".

Maar als u zelf voor preventie zorgt, dat u zelden medicijnen gebruikt, verlagen wij tot nu toe uw premies voor ziektekostenverzekering niet tot 80%!

Op zoek naar de fout ... Zou het ziek maken van mensen te veel betalen?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/08/13, 11:18

Ik denk dat je het hebt over de haves van kanker, hart- en vaatziekten ???
Nee, over het algemeen haves, die alleen worden vergeleken met anderen. De Europeanen en erger de VS zijn rijk in vergelijking met Afrikanen (de mensen, niet de accumulators van de rijkdom van het land), noch Zuid-Amerikanen, Indiërs, enz ...
Nu is er inderdaad een nauwe relatie tussen deze belofte en de gevolgen ervan als de beursgenoteerde ziekten die in het voorgaande zijn doorzeefd. Je kunt de boter en de taart niet krijgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 13:06

Pardon, dit was een woordspeling

Zoals het beroemde "privé-eigendom": ik wil graag iets toevoegen "... van wat?" of "... van sympathie?"

Ik begreep goed over welke haves u het had, maar het leek me dat "haves of kankers" goed klonken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/08/13, 14:30

wanneer iemand volwassen is, kan men proberen een goed dieet te kiezen, maar het is in het eerste levensjaar dat voedsel het belangrijkste is voor de gezondheid van de rest van je leven

Ik dank mijn ouders voor het feit dat ze me een heel gezond dieet hebben gegeven tijdens mijn jeugd!

het was een tijd waarin we alleen basisproducten kochten en we maakten echt koken

helaas zie ik in de huidige familie, eet echt alles, en kinderen echt slecht feest voor hun gezondheid

gelukkig wordt er in schoolkantines veel werk verzet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 14:48

Juist, dat is wat u aan het denken zou moeten zetten:

a) momenteel, de generatie die de kwestie van kankers, cardiovasculaire ongevallen in de war brengt, zijn het mensen rond de 50 taïne, waarvan een meerderheid nog een 'geconserveerd' dieet had in hun eerste levensjaren (zelfs als de eerste choco BN verschenen, of de Miko-ijsjes; maar het was niet elke dag op zondag !!!)

b) zullen over 10 of 15 jaar de eerste generaties volgen die een "agro-food" -dieet hebben ervaren ...

Ik maak me zorgen.

Ik ben een van degenen die denken dat de levensverwachting een klap zal kosten. De beweging is begonnen in de VS en in bescheiden categorieën .... in Duitsland!

Het probleem van de financiering van pensionering / werkloosheid kan op zijn beurt worden geabsorbeerd op een manier waar we niet graag aan denken ...

Laten we ondertussen eerlijk zijn, laten we gelukkig doorgaan met onze verslavende consumptie die verondersteld wordt de leegte te vullen door gebrek aan betekenis in ons leven ... [verwarring "actie" - die een betekenis heeft, een richting en "opwinding" = Brownse beweging waarbij ik 'set beweegt niet, zelfs niet als alles van binnen in beroering is]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 14:51

Ik wil alleen de aandacht vestigen op de titel, een beetje misleidend:

a) er zijn uitstekende producten bij een harddiscounter zoals Norma ("biologisch" assortiment)

b) we vinden geweldige onzin in chique "luxe" winkels

Het is natuurlijk de intrinsieke kwaliteit van het voedsel waar we naar moeten kijken, niet een "hut van bereik" / "goedkope" oppositie.

Ik zag onlangs "biologische" kokosvetten en met alle labels, de "top" wat, en duur natuurlijk. Behalve dat het nog steeds 95% verzadigd vet is ...

De sardines of makreel van Lidl zijn uitstekend naast ... (helemaal niet duur).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/08/13, 15:06

Ik zag onlangs "biologische" kokosvetten en met alle labels, de "top" wat, en duur natuurlijk. Behalve dat het nog steeds 95% verzadigd vet is ...
Dit discours over verzadigde vetten moet grotendeels gekwalificeerd zijn, ze spelen een even belangrijke als onverzadigde. Het probleem komt voornamelijk van de geabsorbeerde hoeveelheid, de vorm waarin ze worden opgenomen, de manier waarop ze worden gekweekt, geëxtraheerd en klaargemaakt (veel problematischer dan verzadigd zijn)
De sardines of makreel van Lidl zijn uitstekend naast ... (helemaal niet duur).
alles is relatief, aangezien sardines en makreel vuilnisbakken van de zee zijn zoals schaaldieren en inderdaad, als het criterium simpelweg smaak is, volstaat het om smaakstoffen toe te voegen en "shit" te blijven verkopen zoals elders wordt gezegd. (vooral omdat Lidl als referentie is, kunnen we het beter doen!)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten