shampoos huis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1

shampoos huis




par culbuto » 24/02/13, 14:09

jeukend hoofd, vette hoofdhuid, droog haar, maak je geen zorgen, draai je shampoofles om en kijk naar de samenstelling:
natriumlaurethsulfaat: stripmiddel voor garagevloeren vervuild door titine-oliën. we stoppen het zelfs in babyshampoos!
PEG
paraffine
dimeticon: een soort vernis die voorkomt dat de zeldzame, niet slechte ingrediënten hun werk doen
glycerine: ja maar welke????????die van aardolie???????? zelfs glycerine die in apotheken wordt verkocht, weten ze niet! vereisen de vermelding van de plant.

Kortom, hoe meer u uw huid stript, hoe meer deze reageert door overproductie van talg om deze te beschermen. oplossing: zachte shampoo. ECHT zacht.

een goedkope zachte shampoo: die met klimop.
ga indien mogelijk wandelen in gebieden die niet te dicht bij auto's liggen en verzamel klimopbladeren. wassen, snijden, 3 keer koken gedurende 10 minuten en een nacht laten macereren. de volgende dag kook ik opnieuw en voeg ik zeepnoten toe die al zijn gebruikt. dat, voor het schuim. anders weet ik niet waar ik de shampoo op mijn toch al natte hoofd moet doen! Ik pers alles, ik zeef en vang het sap op. een deel ervan gaat de was in (onderwerp al afgedekt.....naananaère :D ), de rest voor mijn shampoo. Ik verwarm het nog een laatste keer met muntblaadjes en cacao. en de keuken ruikt naar na acht uur. Ik laat het afkoelen, ik verwijder de bladeren, ik voeg agar-agar toe aan de gel. en bottelen. een anti-oxidant: vitamine E (tocoferol) 1 druppel voor mijn liter shampoo. Ik bewaar hem nog steeds in de koelkast omdat ik cacao heb gebruikt, niet verplicht natuurlijk.
je kunt ook parfumeren met essentiële oliën (cade, ceder, geranium, tea tree etc.) echte vanille, vruchtensap etc.
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 14:35

geen klimop, en saponine nodig? wortels van je yucca...door stukjes wortel van je yucca te koken, kun je de saponine voor shampoo extraheren. zoals klimopbladeren. behalve dat je yucca het niet leuk zal vinden...om te reserveren voor noodgevallen aan het einde van de wereld....... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 17:23

OK heel erg bedankt.

Maar wat is het punt? “schuimmiddel”?
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 17:31

in commerciële producten EDTA. het soort gel dat zich op de bodem van bloedbuisjes bevindt
In mijn geval waren het zeepnoten die eenmalig in de was werden gebruikt. Er zit voldoende schuimend product in om te kunnen shamponeren. Als ik mijn sap verwarm en het bubbelt, is het goed. Ik gebruik 7 tot 8 noten per liter.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 19:32

opnieuw, opnieuw,

salto:

Ik pers alles, ik zeef en vang het sap op. een deel ervan gaat de was in (onderwerp is al behandeld...zeer gelukkige nananère),


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: Ik heb veel gelachen, bedankt voor deze gewonnen levensdagen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Aan de andere kant, gebruik etherische oliën sowieso niet te veel, a priori zijn de terpenen die ze bevatten niet het wondermiddel;) (Ik zeg a priori omdat we alles horen en het tegenovergestelde...).

Ik dacht erover om agar-agar te gebruiken om mijn tandpasta te maken... Ik ben het beu om mijn tandenborstel in bica te dopen, en de smaak van bica is hetzelfde, ik begin verzadigd te raken...:)

Maar hetzelfde als je in de tandpasta kijkt wat daar zit :schok: , terwijl bica en af ​​en toe een mondwater met waterstofperoxide voldoende is (daarnaast staat het op de tubes aangegeven, een beetje tandpasta en niet doorslikken, als het niet giftig is mag je wel doorslikken, toch? ;)). ... bicarbonaat om gaatjes te bestrijden door het mondmilieu basisch te maken en zuurstofrijk water om gingivitis te bestrijden.
Ik ga het vanavond proberen met agar-agar, munt en bicarbonaat... dank je (ik ga hier een topic over maken zodra het lukt ;), ik schuw het niet :) .... je moet anderen niet vragen om te doen wat jij niet doet;) ...)
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 20:46

eigenlijk commerciële tandpasta: ingrediënt natriumlaurethsulfaat ook.

er blijft de mogelijkheid bestaan ​​om in een biologische winkel of op de website te kopen, waarbij altijd de samenstelling van het product wordt gecontroleerd. Je kunt nog steeds shampoos met ammoniumlaurethsulfaat vinden in biologische winkels. het is een iets minder vervelende neef dan natrium, maar toch..........
Gezien de smaak van mijn tandpastaproeven, ben ik uiteindelijk overgestapt op biologische producten. anders moest ik investeren in producten die bijvoorbeeld op aromazone verkocht werden.

Voor etherische oliën is het erg sterk, ze moeten met evenveel voorzichtigheid worden behandeld als voor frisdrank.

recept dat mij goed lijkt:
http://nature-elle.over-blog.fr/article ... 88504.html
vooral omdat je essentiële oliën kunt vermijden als deze ook voor kinderen bedoeld zijn.
NB Ik gebruik vaak guar of agar-agar, afhankelijk van wat ik in de keuken heb.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 21:31

Geen slechte link; bedankt ;) ...ik zal mijn eigen saus maken, maar dat geeft me een goede basis....

Na te veel bica te hebben gecontroleerd, zou het gebit ook niet goed zijn...

Aan de andere kant was ik er niet happig op om HE te gebruiken, ik bewaarde ze vanwege mijn mogelijke pijn...

En voor de smaak heb ik daar geen zorgen meer, al heb ik met de arpagophytum nog steeds moeite :) , het is mmm "lekker"...)
: Cheesy:
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 21:45

andere links voor tandpasta's
http://www.terrevivante.org/127-dentifr ... aturel.htm
http://www.consoglobe.com/fabriquer-den ... on-3281-cg
voor de zepen zocht ik naar veel links, ik bewaarde de essentie en maakte het op mijn manier. het belangrijkste is om te midden van dit alles je eigen recept te vinden en tegelijkertijd een solide basis te behouden.
Toen kon ik uitbreiden door mijn zeep te gebruiken om douchegels te maken. Want de zoon is natuurlijk douchegel......
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 21:59

Het tandpastaprobleem is niet hetzelfde, afhankelijk van de gezondheidstoestand van de mensen. En pas op voor bica elke dag, er is concurrentie/reactie met iets (onze apotheek heeft ons dit uitgelegd) en het is niet zo goed voor de tanden (een keer per week is prima...)

Als de gebitsconditie niet goed is (of als u een onevenwichtige voedselinname heeft, kijk dan of u al implantaten heeft), moet u dag na dag afwisselend "raketten" lanceren: bica, waterstofperoxide (ja, maar wees voorzichtig, niet puur, het moet opgelost worden! Vraag het aan je tandarts), ook mondspoelingen zoals Listerine, niet vaker dan 1 tot 2 keer per dag (maar pas op, er zijn er die niet worden aanbevolen), wat Corsodyl (zeer effectief). En natuurlijk iedere keer een goede tandpasta naast het mondwater!
De afwisseling zorgt er ook voor dat we het lichaam niet overbelasten met altijd dezelfde "verontreinigende stoffen"...

Anders is het niet genoeg. Oh ja, Janic gebruikt zeezout (dat moet ook niet slecht zijn, dat is weer iets in het arsenaal om elke dag toe te voegen).

Voor de rest betwijfel ik of klei effectief is tegen tandplak.

Voor munt kun je het beter niet gebruiken (want alle planten bevatten suiker!!!)

En recenter verschenen er ultrasone tandenborstels (geweldig, ik gebruik hem twee keer per dag...waarschijnlijk de beste aankoop van mijn leven).

Kortom, als je effectieve tips hebt tegen tandplak, aarzel dan niet om erover te praten!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 25/02/13, 01:41

slet,

Dus dat bevestigt wat ik ook las voor de bica, nou jammer voor bibi sindsdien, die zei dat ik ondanks mezelf afwisselde lol toch... :?

probleem vanavond opgelost :) Oude motorrijder dan ooit ...

waterstofperoxide ja bij 1/10 verdunning met water... zoveel voor mij kleintje vergeten, dat gezegd hebbende, ik heb het puur geprobeerd, het prikt nog steeds een beetje... maar ik ben niet dood ;). .. (Nog niet.. . ;) ) ...

zeezout, ik vind het ook lekker, qua smaak zal ik ook niet teleurgesteld zijn lol...

klei voor het tandvlees kan zijn en als neutrale basis kan ook...

Munt, geen munt voor degenen die een homeopathische behandeling volgen... hoeveel apothekers geven homeopathische behandelingen en zeggen niet dat je geen munttandpasta nodig hebt.

Dixit
http://fr.wikipedia.org/wiki/Menthol

Voorstanders van homeopathische apotheken zijn van mening dat menthol de homeopathische geneesmiddelen verstoort. Het gebruik ervan in combinatie met homeopathische geneesmiddelen wordt sterk afgeraden, tot het punt waarop tandpasta's op mentholbasis worden verboden.


maar naar mijn mening de snelheid van suiker in vergelijking met de winst, en bekijk de kleine hoeveelheid munt die er is ... perso ik neem geen homeopathie dus munt;) ... Ik hou van dit effect vers ....

Ionische tandenborstel Ik wist het niet, ik hou van de oude eenvoudige methode en vereist geen oorlogsindustrie om geïmplementeerd te worden en niet-consument bij het gebruik van ...;)

Culbuto bedankt voor de links en laat het terugkomen op het onderwerp :) ...

Ik begin van je te houden, je praat over onderwerpen die ik niet de tijd heb genomen om echt te ontdekken, maar die in mijn idee zitten, zoals de douchegel :) ...

hoe gaat het met je :) ?

Ik weet dat ik het zoeken door het net zal vinden, maar ik heb een echte gebruiker bij de hand, dus ik profiteer :) ...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 91 gasten