Zelfgemaakte wasmiddelen voor ecologische reiniging

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1

Zelfgemaakte wasmiddelen voor ecologische reiniging




par culbuto » 24/02/13, 10:00

kleisteen is erg duur. ten onrechte! doe het zelf..........
http://cabine36.over-blog.com/article-r ... 75797.html

voor klei ga ik nu voor de goedkoopste. gemalen groene klei. huur met een mooie glimlach en je hinde-ogen de kleine man in om hem met een stamper te verpletteren. en zeef het resultaat van het harde werk van je lieveling. we trouwen tenslotte ten goede of ten kwade :D ..........
en zeep, je kunt het ook thuis maken met zwarte zeep.

als de steen droog is, ga dan met de vochtige spons over deze steen en hij maakt alles schoon: badkamer, keuken, kookplaten, kalkaanslag, auto etc. zonder krassen.
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 10:20

voor de was: as voor de gelukkigen die een open haard hebben, klimop voor de anderen
Honderd klimopbladeren, 2 liter water, 1/2 uur.
Klimop (Hedera-helix) is moedig bestand tegen alle stedelijke vervuiling en past zich aan bijna alle bodems aan. Pluk honderd bladeren en gooi ze tien minuten in kokend water. Haal van het vuur en laat afkoelen. Verpletter de bladeren in een groentemolen met een groot gat (of druk ze aan met je handen). Doe ze terug in het sap en giet alles door een zeef. In dit warme sap kun je zijde, kwetsbare wol en alle gewenste stoffen laten weken, precies alsof je een commercieel wasmiddel gebruikt.

Dit klimopsap dient ook als shampoobasis. door walnoten, gebruikte zeepnoten (om een ​​beetje schuim te geven!), agar-agar, planten etc. toe te voegen, maak ik geweldige shampoo. zoals klimopshampoo met cacaomuntgeur. met echte (ethische) cacao en tuinmunt. Cacao is niet erg milieuvriendelijk, dat geef ik toe, maar het is ook niet verplicht voor je shampoo. daar is het gewoon "luxe".
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 13:40

Re,


Nogmaals bedankt ;) .

Durf ik te zeggen: maak een onderwerp over shampoo, ja ik durf het alsjeblieft :) ...

Anders voeg ik er 3 bekende tips aan toe maar die ook handig zijn:

*Witte azijn = Ontkalker (kalk voor toiletten), reinigt, voor linnengoed werkt verzachtend

*voor koper:
2 eetlepels bloem

3 eetlepels grof zout

1 tot 2 eetlepels witte azijn.

meng de ingrediënten op volgorde.

* Zuiveringszout (niet mengen met azijn, het is nutteloos, basische bicazuurazijn, resulteert in schuim en pH-neutralisatie... heb ik gelijk? :) )

De bica. Ik zal je enkele dingen laten ontdekken waartoe hij in staat is...

http://www.truc-malin.com/bicarbonate-d ... t1493.html

het is behoorlijk indrukwekkend en de lijst is niet compleet...

Tenslotte zou ik zeggen:

*zwarte zeep en zuiveringszout:

1 eetlepel zeep voor een theelepel bica in een liter water, sommige mensen verwarmen het om een ​​goede mix te krijgen (ik heb het zonder geprobeerd, het klopt dat het niet goed mengt en het zich op tijd scheidt).

Bedankt voor dit recept voor wasmiddel op basis van klimop. Voor de zomer is het perfect. Ik zag mezelf in de zomer niet expres een vuur maken om as te maken... :) ...
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 13:51

bidouille23 schreef:
Nogmaals bedankt ;) .

Durf ik te zeggen: maak een onderwerp over shampoo, ja ik durf het alsjeblieft :) ...


Nou ja, dat weet ik, maar het is hetzelfde basisrecept :D daarom heb ik het gemengd. Dan ga ik een onderwerp uitdiepen....

Citroen, bicarazijn en azijn doen wonderen voor het reinigen en ontkalken tegen lage kosten. Ik bevestig.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 14:36

bedankt voor het onderwerp shampoo, want opeens is er alles wat je nodig hebt voor het onderhoud van het huis, het linnengoed en het lichaam...

Het is daardoor behoorlijk compleet. :) , cool, ik denk dat Christophe er goed aan doet om alles in één onderwerp te groeperen, dat zou "basisproducten voor het onderhoud van huis en lichaam" kunnen zijn en een steronderwerp kunnen maken ;) ...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten