Het maken van zijn thuis te weten: het koude verzeping

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1

Het maken van zijn thuis te weten: het koude verzeping




par culbuto » 24/02/13, 09:49

het bestaat uit het maken van je eigen zeep: door de olie-soda-reactie, dan tijd. enkele weken voordat het zover is. In principe heb je 3 soorten zeep:
fabrikanten mengen water, zout, olie en soda in een verwarmde tank. De zeep zakt in 6 uur naar de bodem, klaar voor gebruik of bijna (dit zijn de noedels) en de glycerine drijft. hersteld, wordt het apart verkocht voor cosmetica, vochtinbrengende crème, enz. er zijn geen kleine winsten.......daarom "trekt" hun zeep aan de huid.
Deze noedels worden direct omgezet in zeep, of verkocht aan "ambachtslieden" die ze verhitten, een paar druppels argan, ezelinnenmelk toevoegen en het is magisch! hun zeep wordt "ezelinnenmelkzeep" of arganzeep. 5 euro voor zeep .........mooie zwendel........; : Cheesy:
koude zeep: je hebt een rekenmachine, uitrusting en lectuur nodig!
http://www.aroma-zone.com/aroma/fiche_s ... #intropage
lees de voorzorgsmaatregelen: toch is frisdrank gevaarlijk.
in beeld:
http://www.youtube.com/watch?v=hydqvoG9Lck

persoonlijk boycot ik palmolie die de zeep hard maakt. Pure olijfzeep is zachter, maar als je het enkele maanden laat staan ​​is het bijna net zo hard als palmoliezeep.
Wat de temperatuur betreft, aangezien ik heb gekozen voor rauwe merriemelk of zeewater, moet je integendeel koud werken. met een reactie die oploopt tot 100 graden. dus verplichte tip!

1) Ik vries mijn hoeveelheid melk in. 24 uur
2) Ik bereid mijn materiaal voor.
3) Ik weeg de frisdrank als laatste. vanaf daar is het 30 minuten waarin ik de telefoon niet eens opneem!
4) in een koudwaterbad (koud water + ijsblokjes) zet ik mijn bakje aan het werk, het ijsblokje melk erin en een paar druppels melk om te beginnen. Langzaam neem ik de frisdrank op door krachtig te "roeren". Voor de 126 g frisdrank (één liter olijfolie) neem ik 30 minuten om de frisdrank op te lossen, vooral om de melk niet te verwarmen. Pas op als het geel wordt. het is vooral noodzakelijk om te voorkomen dat het bruin wordt of dat het naar verwarmde melk ruikt.
5) het moeilijkste is gedaan. het ijsblokje melk smolt met de frisdrank maar zonder oververhitting. Ik voeg mijn olie toe op kamertemperatuur, mengend.
6) door het spoor (het is eigenlijk mayonaise!), voeg ik 5% extra olie toe voor de 5% overvette, essentiële oliën, planten, etc.
7) Ik vorm
8) ontvorm 24 uur later
9) wacht indien mogelijk enkele maanden

deze zepen worden ook gebruikt voor douchegel, shampoos etc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zelf zeep maken: koude verzeping




par Obamot » 24/02/13, 12:00

Bedankt voor dit interessante onderwerp, goed gedaan en welkom hierbij forum!

Kan de rekenmachine niet gebruiken, bij aroma-zone is er geen laurierbessenmaceraat om zelfgemaakte Aleppo-zeep te maken! Hoe doe ik de verhoudingen?

Het lijkt erop dat het gebruik van maceraat van bessen/laurierblaadjes beter zou zijn, omdat het geen "traumatische schok" van de huid zou veroorzaken door de zuurgraad van het oppervlak (en andere bio-organische stoffen) te vervangen die als een barrière voor de huid dienen. natuurlijke barrière (deze "boter" van laurier) die de eerste vervangt, en die door het menselijk lichaam zou worden herkend - zo wordt gezegd - als exact gelijk aan zijn eigen oorspronkelijke barrière, en dus geen "uitputting" van de huid zou veroorzaken, die zijn "beschermende barrière" niet bij elke wasbeurt massaal zou moeten aanvullen, maar dat dan voorzichtig zou doen! Maar ik weet nog steeds niet of het niet meer zou zijn als "laurier etherische olie?(Omdat de boter alleen van de bessen kon worden gemaakt en ik niet weet of deze antiseptische eigenschappen hebben of niet?) Het lijkt erop dat dit zelfs het geheim zou zijn van de lange levensduur van deze zeep door de eeuwen heen (meer dan 3 jaar dat het bestaat) en daarom ben ik meer geïnteresseerd in deze.

Gebruiken ze voor de verzeping kruiden zoals zeekraal, salsola kali, (volgens mij in as, of voegen ze as toe voor een bepaald effect)?

Vreemd genoeg, hoewel Syrië een land is met toegang tot de zee, gebruikt het geen zeewater! Ik denk (maar ben er helemaal niet zeker van) dat het mogelijk komt doordat het zout de huid aantast?

Maar hé! Het kookt 3 dagen in een koperen bakje (graag)! : Mrgreen:
En een jaar om te drogen!!!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Savon_d%27alep
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1

Re: Zelf zeep maken: koude verzeping




par culbuto » 24/02/13, 12:14

Obamot schreef:Bedankt voor dit interessante onderwerp en welkom bij dit forum!

Kan de rekenmachine niet gebruiken, bij aroma-zone is er geen laurierbessenmaceraat om zelfgemaakte Aleppo-zeep te maken! Hoe doe ik de verhoudingen?

Het lijkt erop dat het gebruik van maceraat van bessen/laurierblaadjes beter zou zijn, omdat het geen "traumatische schok" van de huid zou veroorzaken door de zuurgraad van het oppervlak (en andere bio-organische stoffen) te vervangen die als een barrière voor de huid dienen. natuurlijke barrière (deze "boter" van laurier) die de eerste vervangt, en die door het menselijk lichaam zou worden herkend - zo wordt gezegd - als exact gelijk aan zijn eigen oorspronkelijke barrière, en dus geen "uitputting" van de huid zou veroorzaken, die zijn "beschermende barrière" niet bij elke wasbeurt massaal zou moeten aanvullen, maar dat dan voorzichtig zou doen! Maar ik weet nog steeds niet of het niet meer zou zijn als "laurier etherische olie?(Omdat de boter alleen van de bessen kon worden gemaakt en ik niet weet of deze antiseptische eigenschappen hebben of niet?) Het lijkt erop dat dit zelfs het geheim zou zijn van de lange levensduur van deze zeep door de eeuwen heen (meer dan 3 jaar dat het bestaat) en daarom ben ik meer geïnteresseerd in deze.

Voor de verzeping gebruiken ze kruiden zoals zeekraal, salsola kali, (het lijkt mij in as, of ze voegen as toe voor een bepaald effect).

Vreemd genoeg, hoewel Syrië een land is met toegang tot de zee, gebruikt het geen zeewater! Ik denk (maar ben er helemaal niet zeker van) dat het mogelijk komt doordat het zout de huid aantast.

Maar hé! Het kookt 3 dagen in een koperen bakje (graag)! : Mrgreen:
En een jaar om te drogen!!!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Savon_d%27alep

alstublieft ! Aleppo-zeep is eerder een "hete" zeep. Aan de andere kant bevat zeewater meer dan 90 belangrijke elementen voor de huid. ze maken het voor de thalassotherapie. het maakt de huid erg zacht. het is makkelijk zelf te doen, maar om deze eigenschappen te behouden, vries ik het ook in zoals melk. de must: een zeewater van honingwitte klei.
je kunt je eigen aleppo maken: nu verkopen ze laurierolie op aromazone. of etherische olie voor degenen die dat liever hebben. Je kunt ook je maceraat maken: in dit geval telt de hoeveelheid olie die je erin doet mee. Bijvoorbeeld macereren in hazelnootolie. En we zetten 500 cc. voeg 500 cc olijfolie toe. we voeren deze gegevens in de rekenmachine in: deze geeft u de hoeveelheid vloeistof die u moet toevoegen, evenals de hoeveelheid frisdrank. wetende dat het nodig zal zijn om uit voorzorg 5% olie toe te voegen: aan de ene kant wordt een overschot van 5% aanbevolen, aan de andere kant als de frisdrank iets te gedoseerd is, wordt deze gemist. het geeft je een 50% aleppo
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/13, 12:30

Ik ga iets anders te werk.
Hier is mijn referentiecalculator:
http://www.soapcalc.net/calc/SoapCalcWP.asp

Mijn recept:
Ingrediënten
Tallow Beef 500 gr rundervet (wit rundvlees)
Palmpitolie 100 gr Palmvet om te frituren
Olijfolie 100 gr olijfolie (aldi)
Amandelolie, zoet 100 gr zoete amandelolie *
Ricinusolie 80 gr Ricinusolie *

water (regen of gedemineraliseerd) 335 gr

natronloog ** 120 g

Maak voordat je begint een kom gevuld met witte azijn.

Houd rekening met de voorzorgsmaatregelen bij gebruik. Handschoenen, veiligheidsbril, laboratoriumschort en gaasmasker. Deze lijst is niet uitputtend, het is aan jou om de gevolgen van je onhandigheid op je te nemen (het komt wel eens voor dat iemand zich brandt). Wacht tot de kinderen slapen voordat u begint
Geen kinderen in de buurt en doe het rustig aan.

Een grote voorzorgsmaatregel is om een ​​kom azijn bij de hand te hebben.
hand voordat u begint. Als u de mogelijkheid vermoedt van een scheutje frisdrank of zeepoplossing tijdens de verzeping
spoelen met azijn en daarna met veel water.

Implementatie.
Bij voorkeur buiten. In een plastic kan met water,
Giet de vooraf afgewogen frisdrank erbij. Roer voorzichtig met een garde zonder jezelf bloot te stellen aan de dampen of ze in te ademen. Het wordt heet, dat is normaal. Eenmaal verdund, buiten laten afkoelen.
Weeg af en giet in een kleine plastic emmer (pot nuttela van 3 kg).
Alle oliën (behalve amandel) en vetten. Zet in de magnetron
in stappen van een minuut in de magnetron om het vet te laten smelten.
Leg de seal buiten zodat deze afkoelt zonder te stollen.

Bereid de mosselen, ik gebruik plastic schaaltjes (van salade
tonijn, kipcurry enz. )

Als de soda-oplossing koud is en de olie ook. Giet de oplossing
van soda in de olie, voeg indien nodig kleurstof toe
bitterkoekje.

Doe in de blender en schraap de randen met een kattentong.
Voeg toe als het mengsel de consistentie van custard aanneemt
amandelolie en essentiële oliën (5-10 druppels kaneel en
5-10 druppels basilicum).
Meng, tot het spoor en giet zonder te wachten in de mallen.

Tril de mallen om gaten te voorkomen (pas op voor uitsteeksels)

Bewaar de zeepjes 12 tot 24 uur in de oven en zet ze daarna in de koelkast
een paar uur voor het ontvormen. Graveer op de zepen de datum van
knutselen met een scherp potlood.
Bewaar de zepen voor de kuur in een kartonnen doos voor 4 personen
weken min.
Spoel je handen met azijn, inderdaad de zeep is nog steeds
bijtend.
Na de kuur en voor gebruik. Aanraken met het puntje van de tong
de zeep. Als het tintelt, komt dat omdat de zeep nog niet klaar is of er is
fabricage fout. De zeep is nog steeds bijtend.
Als het niets doet behalve een smaak van zeep, is het goed.

Maak de apparatuur niet schoon als u zeep maakt
in de gootsteen. Maar wel in een emmer met daarin gedrenkt en azijn verdund
het water. Gooi het waswater vooral niet door de gootsteen. DE
vetten zullen daar bevriezen en het zal heel snel alles verstoppen.

NB - als u met frisdrank werkt, als het ergens krast, moet u dat doen
spoelen met azijn en daarna met veel water.
- De geproduceerde zeep is geen zeep die geschikt is voor vrouwelijke intimiteit.
- Het is mogelijk om een ​​eetlepel honing toe te voegen op het moment van
het spoor.
-De zeep geproduceerd volgens mijn methode behoudt zijn parfum (oliën
essentials) en drijft in het bad (erg praktisch om het te vinden
als het in het sap valt)

* Deze oliën worden verkocht in drogisterijen onder het merk evergreen
voor een prijs van 12 tot 15 € / L. Er zijn er een paar in Fontaine Beauvois (zo niet
bestel bij je drogisterij/brico als ze groenblijvende producten verkopen)
** Controleer bij aankoop van natronloog of er geen
blokken erin, dat zou betekenen dat het vocht heeft opgenomen en dus niet meer zit
goed voor het beoogde gebruik.
Veel plezier maar wees voorzichtig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/13, 12:39

Het is mogelijk om alleen zeep te maken
talg of reuzel. Dit maakt een zeer zachte en romige zeep
, vooral de reuzel, maar die geen luchtbellen maakt.
Vandaar de ricinusolie die ik toevoeg.
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 12:57

In feite zijn er veel recepten. voor mij is het bijzonder omdat ik het water vervang door melk of zeewater waarvoor ik eigenschappen wil behouden. In het begin is het makkelijker om gewoon een castille te maken. water, olie, frisdrank. dat is alles. trouwens aanbevolen voor baby's.

met het vet dat bevriest, kun je de kinderen vermaken met een zeep die blijft drijven. je hebt minimaal 50% vet nodig dat bevriest.
verwarm het gestolde vet, voeg de vloeibare olie eraan toe. bevriezen, genoeg om in de sneeuw te kunnen klimmen! Wanneer het is gemonteerd, voeg je langzaam de soda-oplossing toe. De rest is net als andere soaps. Door de luchtbellen gaat de zeep drijven. Ik maakte drijvende eenden, konijnen (als het ook drijft!) kortom, toen we de wereld van de zeep begonnen te ontdekken, waren we genaaid........ :D
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 12:59

Konijn schreef:Het is mogelijk om alleen zeep te maken
talg of reuzel. Dit maakt een zeer zachte en romige zeep
, vooral de reuzel, maar die geen luchtbellen maakt.
Vandaar de ricinusolie die ik toevoeg.

het is de EDTA van industriële zepen die het schuim maakt. en het is slecht voor je gezondheid. thuis schuimen 100% melkzepen in het begin weinig, maar hoe ouder ze zijn, hoe meer schuimen........zie geen verband met DSK siouplé........ : Cheesy:

NB Ik ben iets vergeten: verse zeep is uitstekend geschikt voor de was: als ik klaar ben, wrijf ik mijn uitrusting in met een doek die ik moet wassen en voilà, machine. pas op dat u het toch niet aanraakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 13:05

Ah, maar ik las ergens dat je geen zeep in de automaat moest doen, want die ging schuimen en ging daarna overal in de circuits?!

Een andere vraag:
Kunnen we zeewater "hermaken" uit grof grijs zout? Of is het na het drogen al te veel magnesium (etc) of andere eigenschappen verloren?
Dernière édition par Obamot de 24 / 02 / 13, 13: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 13:16

slet salto,

Dankjewel .

Kleine vraag, enkele maanden is hoeveel ongeveer 3, 4 of meer?


Dus mijn vraag: kunnen we de pH van de zeep controleren (door bijvoorbeeld een klein stukje te nemen dat we oplossen in gedemineraliseerd water), om te controleren of de verzeping mooi en goed afgewerkt is en of het resultaat goed overeenkomt met het gewenste product?

Ik stel het me zo voor.

Dit om hun eigen "productieschema" op te zetten om op een gegeven moment niet zonder zeep te komen...

Het is een detail, maar het kan praktisch zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 13:19

bidouille23 schreef:Einde
Het spijt Obama om je droom over Marseille-zeep te breken...

http://www.sauvonslasavonnerie.com/sav/

geen gecontroleerde benaming dus geen verplichting om een ​​bepaald product te gebruiken, alles mag....

dus dierlijk vet in plaats van plantaardig vet, mmmm, er is goede overvette zeep als je begrijpt wat ik bedoel.....

Nee, mijn droom is die van Aleppo, maar tot nu toe wist ik niet HOE ik het moest doen, nu wordt het beter dankzij Culbuto!

Maar nog steeds moeilijk om een ​​duizend jaar oud recept te "verbeteren" voor een beginner...

En nog steeds niet de bevestiging van het antiseptische en heilzame aspect van het laurierblad op de film van onze opperhuid (ik zal terug moeten gaan naar het houweel : Lol: om dit te vinden)
Dernière édition par Obamot de 24 / 02 / 13, 13: 21, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten