Het schoonmaken van de kachel glas met eenvoudige houten

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Het schoonmaken van de kachel glas met eenvoudige houten




par lejustemilieu » 14/01/13, 12:00

Hallo mijn volk,
Een collega gaf me een goede tip om het glas inserts of poel schoon ...
Geen behoefte aan chemicaliën met een plastic fles afval.
Ik testte is eenvoudig en perfect.
Neem gewoon een afwasspons, die "een beetje jeukt" (elk land geeft een naam aan deze plastic sponzen met een kant die "jeukt")
Bevochtig een beetje deze spons en er wat hout as op het oppervlak krassen.
Maak de glasplaat en spoelen, het resultaat is beter dan de producten van de supermarkt.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/01/13, 12:28

Als je van micro krassen uw raam en doe blaas het beter en beter de omvang hangt de oplossing is super efficiënt denk ik :) ...

Als er een nog eenvoudiger oplossing :) .
De weegschaal houdt niet van water, opeens ik persoonlijk hou dat voor sommige Anné het werkt heel goed:

1 / nemen we een pan met een beetje water erin en een klassieke spons die kras niet het geval is :) .
2 / hebben koud mogelijk schoongemaakt
3 / hebben iets afkoelen het glas, niet verwacht dat het glas warm of kokend :) .

3 / zijn spons hervat en wrijf persen

4 / of er sporen waren het nemen van een blad van de krant (die al schurend)

5 / of er nog sporen er een spons Scratch'n genomen

6 / of het nog steeds het spoor met as ...

Maar als je moet gebeuren om een ​​nummer voor 6 prorpre glas hebben, is dat het een brandend probleem ...

Persoonlijk, geen glas schoon systeem op mijn fornuis zelf verandering en een eenvoudige spons koude volstaan ​​voor een schoon glas, behalve wanneer het einde van de primaire lucht vuur hebben er niet heropend in deze als er een lichte zeer dunne laag teergehalte, maar dwingt me om het glas te verwarmen om alles schoon te hebben, zie max plotseling krantenpapier, maar niets meer ...

Voor een pelletkachel is normaal gesproken genoeg spons elke keer als er een probleem is.
Het interieur van het huis is ook een teken van goede of slechte verbranding ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/01/13, 14:12

Hack!
Wij zijn twee om dit systeem te gebruiken, en het werkt wonderwel
En met betrekking tot de verbranding, alle Poels zijn niet identiek ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 14/01/13, 14:32

Ik heb ook een vochtige spons en as, maar niet krassend zijde van de spons, de spons spons rechterkant met as.

Alle 15-dagen ongeveer Omdat ik 's nachts langzaam brand, en helemaal niet geoptimaliseerd ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/01/13, 14:36

ha!, zelfs nog beter
Ik heb ook een vochtige spons en as, maar niet krassend zijde van de spons, de spons spons rechterkant met as.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/01/13, 14:42

Je Lejustemilieu gij wilt, dat is niet mijn fornuis noch mijn raam;).

Qua techniek répette ik me het is al bijna drie jaar dat ik het reinigen van de pan glas als dat, en degene die in plaats was voor Brulais doen het goed bij allen en een zwart glas was bijna een verplichting ... .

Maar met water en een lauwe glas als het ware een glazen herontdekte totaal jeugd ...

geen as, net krantenpapier dat is genoeg.

En als het echt super vies moet je ergens anders kijken om te zien of alleen het probleem, zoals vochtig hout kan zijn ...
en dat al de kachel heeft niet de zelfde brandende Ik ben overeenkomsten, maar logisch verbranding is schoon en wat is op zoek als een schone verbranding een andere schone verbranding :) ...
Dus die zeggen dat een slechte verbranding zeggen inefficiënt zeggen vervuiling en afval, dit is wat ik gewoon Ik spreek geen oordelen, het is gewoon een observatie ...

En het argument dat we twee tot deze techniek te gebruiken is niet een in mijn ogen geen aanstoot aan alle (ik probeerde in plaats van constructieve kritiek;)).

Nu alleen test uw Spontex en water op warm glas, en net spons en warm water glas en vertel me wat je leiden;) ...

Ik ben meer in de zin niet beschadigd als er iets kan zijn vermeden, in combinatie met voorzorgsbeginsel), of gewoon voor water en zachte spons .... :)
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/01/13, 22:12

Ha berichten werden gekruist, goed zicht Ik wil niet dom om te sterven Ik zal as proberen op een venster hoek :) ...
Maar de kant die het krast is met de zoetheid en de tact die nodig is om het aan te pakken is als de kleine pimousse met zwarte bessen;) ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 15/01/13, 12:58

Oh, het wordt gereinigd met de hand? : Cheesy:

Thuis een goede hete uitbraak en de ramen worden min of meer schoon. Ik denk dat ik een "schone ramen" luchttoevoersysteem heb ...

Hier zijn mijn fornuis: https://www.econologie.com/forums/post110998.html#110998

Foto van het "niet te vuile" raam:

Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 15/01/13, 18:29

De as is schurend, fijn, zeker, maar nog steeds een schuurmiddel en ik ben naar het oordeel van Bidouille23: Let op!
Eenmaal, soms met behulp van een plug perszijde (voor hechting as) gedrenkt in de as de mesbladen (niet-roestvast staal) polijsten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/01/13, 19:03

Ik moet bekennen dat in mijn huis, het glas is erg vies .... als ik weg ben en het is mijn vrouw die de geschiedenis beheert ... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten