Een dorp in de Sarthe biedt kippen.

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Een dorp in de Sarthe biedt kippen.




par lejustemilieu » 07/01/13, 16:05

In Pincé, een klein dorp van de Sarthe van 197-zielen, Lydie Pasteau, de burgemeester, gepresenteerd aan het einde van september, tijdens een ceremonie volledig officieel in aanwezigheid van lokale persoonlijkheden en Jean-Pierre Coffe, sponsor van het initiatief , een paar eco-kippen (sic!) voor 31-gezinnen op de 87 die de gemeente telt. Waarom worden deze hoenderharten opnieuw geverfd in het groen? Alles gaat terug naar een bijeenkomst van de gemeenschap van gemeenten van Sablé-sur-Sarthe (waarvan Pincé deel uitmaakt) afgelopen maart, waar werd besloten om een ​​stimuleringsbelasting op huishoudelijk afval te creëren.

http://www.mescoursespourlaplanete.com/ ... _1590.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 07/01/13, 16:54

Kippen zijn in de mode maar vergeet niet de nadelen.
Geuren en ja, het is poep!
Vliegen, kak trekt vliegen aan!
De opportunisten, als je kippen hebt, zijn er zaden, voedsel en het trekt muizen, ratten en anderen aan !!!!!
Kippen als een oplossing om het gewicht van afval te verminderen is een mooie onzin.
Het zou eenvoudiger zijn om 2 vuilnisbakken te maken.
Een met groen afval, schillen, rest van de maaltijd. Waarom niet de inhoud van het toilet droog.
Zonder gesorteerd te worden, zou het worden gecomposteerd.
De rest, ik bedoel de rest uit het glas kan zijn, in een vuilnisbak die ze automatisch zou sorteren.
De stoffen, het metaal, het papier, het plastic (wat zou zijn als het zou zijn teruggetrokken in herbruikbare of ???)

Let op, ik heb niets tegen kippen, maar tegen degenen die ons voor idioten nemen door te pleiten voor oplossingen van gips op een houten been!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/01/13, 17:20

Phil53 bekent de waarheid!
Je buurman heeft een haan en hij maakt je elke dag wakker! : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 07/01/13, 17:44

:D Nee, op het moment dat ik in het land woonde, had ik zelfs lullen en heel veel beestjes.
De doffers in de stad zouden me niet meer storen!

De mode-oplossingen min of meer ecolos maken me nogal aan het lachen als ik zie dat sommige stedelingen hun ding doen in zeer natuurlijke situaties.

Ja, ik stel me de waarschijnlijke conflicten voor tussen pro en anti-kip in de stad.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten