Marges voor massadistributie: de vreselijke misleiding!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Marges voor massadistributie: de vreselijke misleiding!




par Christophe » 10/07/12, 19:09

Een paar dagen geleden doorgegeven op het FR2-journaal, of hoe de massadistributievakbonden en hun handlangers, de media, opzettelijk verwarren marges en winst vóór belastingen (wanneer ze het betalen ...) ...

Dus in deze studie zou de marge (uiteraard netto) de brutomarge zijn minus de lasten (inclusief alle bedrijfskosten ... inclusief salarissen ...) ... niet slecht als een mooie pirouette, ga je gang en vlieg de consument...

Kortom, wat doet de CSA ????

Een artikel over het onderwerp nettomarges ...

http://www.challenges.fr/services-et-di ... ettes.html

Afgelopen zomer aangevallen op het niveau van hun brutomarge, reageren de spelers in de massadistributie via een studie die een gemiddelde nettomarge in de sector onthult van slechts 1,4%.


... en op die van de brutomarges:

http://www.lexpress.fr/actualite/econom ... 06868.html

De grote distributiemarge: "tussen 30 en 50%"


Kortom, het is als negatieve groei, we moeten praten over nettomarge in plaats van winst ...

Officiële publicatie: http://www.fcd.asso.fr/actualites/article/id/26
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/07/12, 19:36

Hallo Totophe!

Een nettomarge van 1,4% is niet zo veel aangezien het niet de investering omvat die handelaren moeten doen om in de race te blijven!

Waltsmart neemt al meer met als ik het me goed herinner 2% en meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Ikea, Ikea




par Obamot » 10/07/12, 20:37

Dan verbazen we ons over het faillissement van kleine handelaren!

Hoe dan ook, ik geloof deze cijfers absoluut niet.

Vraag: waar worden in de huidige samenleving wollen sokken opgeborgen?

Antwoord: in belastingparadijzen die er nog zijn, zoals Lichtenstein.

Hoe doen ze het?
Bijvoorbeeld met merkenrecht!
(Maar het kunnen andere zijn, net als wettelijke royalty's ...)
Het is heel simpel: je legt daar een fundament. U ontvangt 3% op alle verkopen die aan de stichting worden geschonken. Dit is dus een heffing die niet belastbaar is.
Dit is volkomen legaal, omdat het rechten op het merk betaalt, zoals bij Ikéa:
http://inter.ikea.com/en/governance/int ... oundation/

Wiens stichting Interogo heet (die thuishoort, want volledig gecontroleerd, dankzij slimme arrangementen, door de oprichter en eigenaar ... Ingvar Kamprad.

Minstens 15 miljard onttrokken aan de belastingdienst sinds ......>
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 10/07/12, 21:24

Het is niet echt een onderwerp, maar:

Met cijfers kun je van alles en nog wat zeggen.
U hoeft alleen maar een verkoopbriefing bij te wonen om het te begrijpen
: Cheesy:
Het brainstormen hierboven stelt zich verbijsterende dingen voor
"alles is voor het beste in de best mogelijke werelden"
"verhoging van de omzetdoelstellingen van +5 naar 10% op n-1" (niet uw salaris)
"Crisis, welke crisis !!!"
"De oplossingen: Sékomssa (pissétou)"

Met een marge van 1.5%, hoe maakt u saldi van -50% tot -80%
Huh huh
Overnachting: het tweede artikel idem gratis ...
:schok:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 10/07/12, 21:49

Christophe schreef:Een paar dagen geleden doorgegeven op het FR2-journaal, of hoe de massadistributievakbonden en hun handlangers, de media, opzettelijk verwarren marges en winst vóór belastingen (wanneer ze het betalen ...) ...

Dus in deze studie zou de marge (uiteraard netto) de brutomarge zijn minus de lasten (inclusief alle bedrijfskosten ... inclusief salarissen ...) ... niet slecht als een mooie pirouette, ga je gang en vlieg de consument...

Kortom, wat doet de CSA ????

Een artikel over het onderwerp nettomarges ...

http://www.challenges.fr/services-et-di ... ettes.html

Afgelopen zomer aangevallen op het niveau van hun brutomarge, reageren de spelers in de massadistributie via een studie die een gemiddelde nettomarge in de sector onthult van slechts 1,4%.


... en op die van de brutomarges:

http://www.lexpress.fr/actualite/econom ... 06868.html

De grote distributiemarge: "tussen 30 en 50%"


Kortom, het is als negatieve groei, we moeten praten over nettomarge in plaats van winst ...

Officiële publicatie: http://www.fcd.asso.fr/actualites/article/id/26


Het is grappig om te zien hoe je naakt over dit soort onderwerpen valt.

Gelukkig zijn de brutomarges hoog, hoe zou u het vinden om het personeel en alle lopende kosten te betalen, zo niet?

Het is zelfs nog erger op het gebied van commerciële luchtvaart.

De nettomarges (nettowinst) van de IATA-bedrijven zijn erg laag. Zelfs lager dan in de handel.

Scherpe winstdaling voor luchtvaartmaatschappijen die al 3 jaar lid zijn van IATA:
15,8 miljard in 2010
7,9 miljard in 2011
3 miljard dollar in 2012, voor 631 miljard dollar omzet, of 0.5% van de marge.

Verliezen voor Europese bedrijven in 2012 geschat op 1,1 miljard dollar.
Zelfs bedrijven in het Midden-Oosten lijden onder de Europese crisis met slechts 0,4 miljard verwachte winsten in 2012, tegen 1 miljard in 2011.


Pandrecht
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/07/12, 23:13

Pas op, de salarissen van senior executives en eventuele gouden parachutes maken deel uit van de kosten!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/07/12, 23:20

Minusdewatt Ik val niet voor de wolken (dank u), wat ik zou willen is dat we stoppen met het uitlachen van de wereld door ongepaste termen te gebruiken, want in het rapport van France2 vergat ik het hierboven te specificeren: l bijvoeglijk naamwoord "netto" of "bruto" is weggelaten ...

Dus om te zeggen dat de grote 1.4% -distributie onzin is!

We moeten spreken van winst en niet van marge (netto na belastingen of bruto ervoor) ...

elephant schreef:Pas op, de salarissen van senior executives en eventuele gouden parachutes maken deel uit van de kosten!


Precies ...

Dus als we dezelfde berekeningen doen met de anderen, zijn er veel bedrijven die "negatief marcheren", vooral op dit moment ... maar zeer positief marginaliseren op hun verkopen (logisch omdat we uit balans altijd een positieve marge behalen). .

Dit is de manipulatie van lobby's die aan de kaak moet worden gesteld!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/07/12, 23:23

Als het de enige was ... : Cheesy:

Maar we zullen je altijd vertellen:
- “En het risico van de ondernemer! Wat doe je met het risico ...? "

Een verduistering van 15 miljard, ik wil het risico nemen! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 11/07/12, 10:05

Dit zijn marges op omzet. Gereduceerd tot het geïnvesteerde vermogen is het eerder 10 à 15%.

Maar 30% tot 50% is veel meer dan de marge van de leveranciers. Ik had bijvoorbeeld gekeken naar de balans van een industriële ijzerhandel in Straatsburg. De omzet was 25% hoger dan het aantal goederenaankopen. Deze 25% was genoeg om de hele structuur, de salarissen te betalen en toch een beetje winst te maken.
Dus om te zeggen dat massadistributie de prijzen verlaagt ... bla
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/07/12, 10:39

Eerlijk gezegd, jullie zouden handelaars zijn, menigten zouden bij je thuis komen om de hele dag je schappen leeg te maken, simpelweg zonder iets anders te doen dan reclame-hype ... Je zou wat doen ??? Zou je je prijzen verlagen ???

De verkoper doet maar één ding om zich aan te passen aan de vraag en eisen van de koper ...

Persoonlijk koop ik groenten direct bij de producent als ik terugkom van mijn baan (een tuinder die zelfbedieningskoelkasten heeft opgezet die hij zelf levert) de prijzen zijn slechts 10 tot 20% lager dan de grote distributie (qu 'het blijft voeden via twee of drie tussenpersonen) ...

Ik vertrek vanuit een handelsprincipe als de prijs of de kwaliteit niet bij mij past: ik koop niet

De distributeur is niet meer een bedrieger dan wij allemaal ... Het is gewoon dat hij zich aanpast aan zijn klanten ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten