Lokale seizoensgebonden verkoop Delhaize de uitvinder van de appel mei?!?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Lokale seizoensgebonden verkoop Delhaize de uitvinder van de appel mei?!?




par Christophe » 14/05/12, 16:02

Gezien bij Delhaize (supermarktketen bekend in België): de appel wordt beschouwd als een lokaal fruit in het seizoen vanaf mei.

Heb ik een aflevering gemist? Kan iemand het mij uitleggen? Kunnen we appelbomen hebben uitgevonden met dubbele oogst en winterbloei?

Ik heb geen foto van de betreffende poster, maar ik zal erover nadenken de volgende keer dat ik ga!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/05/12, 16:53

Bomen verwarren de herfst soms met de lente, de bloei versprongen 6 maanden, zoals mijn grapefruit die in november bloeide en niet alleen in mei, dus ik zou 3 of 4 afwijkende grapefruits hebben in juni, juli !!

Dus we kunnen ze zeker aan om ze 6 maanden te verschuiven !!!

Voor appelbomen moeilijker, om de winter in valse zomer te tuigen dan voor grapefruitbomen die niet al hun bladeren verliezen in zachte winter, !!!

Tenzij hun appels uit Zuid-Afrika of Argentinië komen, zoals lenteperen !!
Olie blijft goedkoop !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 14/05/12, 17:55

dedeleco schreef:Tenzij hun appels uit Zuid-Afrika of Argentinië komen, zoals lenteperen !!


Dit is duidelijk wat ik in het begin dacht, maar de oorsprong was duidelijk gespecificeerd: "België" ... misschien moet er "frigos de Belgique" staan? :| :| :|

De appels waren niet erg lekker ...

Dus een nieuwe vorm van Greenwashing of er zijn boomgaarden met geklimatiseerde kassen in België die de natuurlijke cyclus omkeren ??? : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/12, 18:24

Christophe schreef:
misschien moet er "frigos de Belgique" staan? : | : | : |
:


Belgische koelkast + gecontroleerde atmosfeer

Zie bijvoorbeeld:

http://www.agriculturedumaghreb.com/agr ... vation.pdf (dit neemt een Frans artikel in beslag!)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/05/12, 18:56

Sommige soorten appels, zelfs biologische, kunnen de hele winter worden bewaard, in goede omstandigheden, zeer bestudeerd, zoals in deze pdf van Marokko.
Maar zelfs thuis, met meer verliezen !!!!

Peren houden veel minder tijd vast.
In het voorjaar komen ze uit Argentinië !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/12, 19:30

Rechts.

Er waren - bestaan ​​nog steeds maar worden niet langer gecultiveerd - variëteiten "van bewaker". Dit zijn echte stenen bij de oogst. Niet eetbaar.

En dan rijpen ze langzaam, in de kelder, na de oogst.

"De ouderen" hadden dus collecties van variëteiten, variërend van "oogstappels" (rijp in juli) tot variëteiten om te bewaren, eetbaar tot april / mei, zolang ze goed bewaard waren in een kelder, op het stro, zonder ze te 'slaan' ...

En toen arriveerden Golden, Granny, Pink Lady, enz ...! Dit was "vooruitgang" !!! En hij woedde ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/05/12, 20:39

Het "seizoen" wanneer we ze eten of wanneer we ze oogsten? : Cheesy: :D

Ja, ik weet het antwoord ... :D We moeten nog precies weten wat wordt bedoeld met "seizoensfruit". Omdat de vruchten buiten de boom verder kunnen rijpen tot het moment van perfecte rijping! Ze blijven dus tot dan toe hun suiker in zuur omzetten!
Toch zou ik zeggen als DD. Sommige appelsoorten kunnen in de kelder worden bewaard, en zoals Did67 onder koeling met uitgeputte zuurstof of vervangen door Co2 om deze rijping te vertragen - zo lang mogelijk en / of gewenst - lijkt het mij. Wanneer ze tevoorschijn komen, zijn ze alsof ze net zijn geplukt en gaan ze verder met hun rijpingsfase ...

Dus voor mij is het een "seizoensfruit het hele jaar door"... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/12, 21:32

Zoek niet onnodig: het is een benaming "zonder precieze definitie"; daarom is alles wat de consument aantrekt of aanzet tot kopen goed voor weergave.

De "bobo's" eten nu alleen seizoensfruit, of lokaal fruit ... Nou, dat posten we voor onze appels die in de koelkast en onder een gecontroleerde atmosfeer worden bewaard.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/05/12, 12:44

Dit jaar zullen er vooral in de Dordogne bijna geen appels zijn (aprilvorst) !!!

En helemaal niets aan het einde van de winter !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 15/05/12, 18:00

Did67 schreef:De "bobo's" eten nu alleen seizoensfruit, of lokaal fruit ... Nou, dat posten we voor onze appels die in de koelkast en onder een gecontroleerde atmosfeer worden bewaard.


Nou ja, maar als dat zo is, is het intellectuele zwendel (en niet dat) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten