Oproep tot getuigen documentaire over ecologie, Frankrijk 4

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Mariejournaliste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/01/12, 14:45

Oproep tot getuigen documentaire over ecologie, Frankrijk 4




par Mariejournaliste » 04/01/12, 19:04

Bonjour à tous,

Ik ben freelance journalist en sta mezelf toe om een ​​getuigenoproep te plaatsen met toestemming van de Econology manager.

Ik bereid een Documentaire van 90 miljoen voor France 4 waarin drie belangrijke ecologische kwesties voor het behoud van onze planeet worden aangepakt:
- waterbeheer,
- energiebeheer,
- Afvalbeheer.


We zijn op zoek naar verschillende soorten getuigen: 3 nieuwsgierige en avontuurlijke mensen tussen de 20 en 40 jaar oud en milieuvriendelijke gezinnen met een didactische geest.

De eersten hebben nog niet de juiste dagelijkse reflexen verworven om het milieu te sparen (water, energie besparen en afval sorteren). Maar ze zijn vrijwillig en staan ​​open voor verandering, willen avontuur, delen, ontdekken, leren... Om onze getuigen en via hen het grote publiek bewust te maken, gaan we ze een unieke burgerervaring geven.

In eerste instantie begeleiden we ze naar het buitenland, elk op een andere bestemming. Het is een beetje "onbekend land", maar minder afgelegen... Dankzij een netwerk van verenigingen en ngo's gaan we:

⇒ een familie ontmoeten die op het platteland woont zonder toegang tot drink- en stromend water (bijvoorbeeld in Zuid-Marokko),
⇒ een familie ontmoeten die in een stedelijk gebied woont, waar geen echt elektriciteitsnetwerk is,
⇒ ontdek een gebied waar afval een dagelijks probleem is voor de inwoners.

Een paar dagen lang zullen we hun manier van leven ontdekken. We zullen ook het essentiële werk zien van verenigingen die oplossingen proberen te vinden. Hun doel: het lot van de lokale bevolking en hun omgeving verbeteren.

Ten tweede willen we bij terugkeer naar Frankrijk onze 3 getuigen laten zien dat er oplossingen zijn om hun gedrag te verbeteren, hun interieur in orde te maken en vaak zelfs geld te besparen. Voor een van hen, waarom zou u hem niet laten kennismaken met een ecologische familie die hem de juiste gebaren zal laten zien en hem een ​​rondleiding zal geven in zijn "kas"... Waarom zou u hem voor de ander niet begeleiden naar een sorteercentrum? een plastic herstelfabriek om hem de mogelijkheden te laten zien om nieuwe objecten te maken... Dit zijn slechts voorbeelden, ideeën... Het project zal in de loop van de tijd worden verfijnd.

Het gaat er niet om onze 3 getuigen zich schuldig te laten voelen, noch om hen te dwingen een nieuwe manier van leven aan te nemen. We willen ze liever helpen ontdekken hoe andere mensen leven, ze bewust maken van de impact van ons dagelijks handelen, van het belang om door te gaan met het doorvoeren van duurzame oplossingen voor de toekomst van onze planeet... We denken dat het een burger en participatieve ervaring nuttig voor alle getuigen die willen bijdragen aan de documentaire.

Als je geïnteresseerd bent, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen!
marie.journalistetv(at)gmail.com
Bedankt!

0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten