De absoluut beste energie!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

De absoluut beste energie!




par bleusideral » 05/12/11, 20:42

Bonjour a tous
veel onderwerpen kwamen aan bod voor een breed scala aan meer of minder hernieuwbare energiebronnen
het is goed en zelfs formidabel, maar ...
vandaag de crisis en morgen ... onzekerder
welke energie moet je dan kiezen?
de schoonste
de meest economische
het meest effectief
de veiligste,
de meest betrouwbare
gemakkelijkst te beheren .....
niet voor de hand liggend, er is geen wonder !!!!!!!!!!!
dus lanceer ik dit kleine debat, voor ons, voor onze kinderen om misschien ook een betere planeet te hebben!
veel energieën vergen niet te verwaarlozen kosten in investeringen, uitrusting en / of financiële middelen
maar denk aan degenen die niet veel hebben, die misschien dromen van het produceren van hun "baby" die ze zal opwarmen, met de hierboven uiteengezette criteria, omdat de tijd van dit onderwerp echt actueel is, aldus de media, ook politici, het zal moeilijk zijn, heel moeilijk voor de zeer nabije toekomst, dichterbij dan we denken ...

wat naar jouw mening de beste oplossing is, afgezien van de klassieke tips om je teruggewonnen hout te gaan kappen waar je kunt, enz., maar waarvan vele niet noodzakelijk de gezondheid of de mogelijkheid hebben ... en gebruiken wat er wordt geproduceerd, weggegooid en recyclebaar, ik weet zeker dat er veel ideeën zijn die niet genoeg worden besproken of genegeerd, de urgentie is om mensen in moeilijkheden te helpen die in tijden van koude zoals nu niet meer weten hoe ze het moeten doen ...
wordt vervolgd hoop ik!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/12/11, 21:57

Bonsoir,
Moeilijk, moeilijk te beantwoorden met deze voorwaarden:
degenen die niet veel hebben, die misschien dromen van het produceren van hun "baby" die ze zal opwarmen
afgezien van de klassieke dingen om je geborgen hout te gaan kappen waar je kunt, enz., maar veel daarvan hebben niet noodzakelijk de gezondheid of de mogelijkheid.


Missie bijna onmogelijk !!!
1) isoleren, isoleren, opnieuw isoleren, door de lucht in het droge te immobiliseren, met alles wat rondslingert, zoals eierdoosjes, achter gipsplaatbekleding of rondslingerend hout !!!

Bijna onmogelijk zonder
klassiek spul

Verwarming, het vrij rondslingerende hout is een niet te verwaarlozen oplossing, gezien alles wat ik zie liggen en rotten !!

De betalende houtkachel blijft de goedkoopste.

Fietsen, of hardlopen, in plaats van auto, zuinig, beter voor de gezondheid, meer dan je denkt, zelfs bij verkoudheid, zoals ik me op dit moment zie, gewoon om een ​​verkoudheid te stoppen, door de stofwisseling te stimuleren !!

Zie anders een mooie lijst met ideeën die een beetje buiten het onderwerp vallen:
https://www.econologie.com/forums/post218295.html#218295
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/12/11, 06:15

De absoluut beste energie, Blue, is de wederzijdse hulp van mannen.
Maar het is een energie die de afgelopen eeuw veel van haar kracht heeft verloren.
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 06/12/11, 06:55

dat is wat mij in opstand brengt :onheil: !!!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/11, 08:32

Er is dit: :D

Excuseer de spelling, het is Waals:

Schoyoz het vuur, Zabele,
Pu vnoz eet mijn djnos;
Po nos tni tchôd cwand i djale,
Racoulotans nrs.


(Jacques Bertrand, http://wa.wikipedia.org/wiki/Jacques_Bertrand populair lied, 1 x per uur gespeeld door de beiaard van het belfort van het stadhuis van Charleroi, België)

Schud het vuur, Isabelle
Kom dan op mijn knieën
Om op te warmen als het vriest
Laten we elkaar omhelzen!

U zult merken dat we in Wallonië zelfs familieleden zien.
De "ti" (jij) is een teken van onbeschoftheid.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/12/11, 09:47

welkom bleusideral!
Je had liever moeten spreken van "de minste ergste energie"!
Energieproductie is gelijk aan gemiddeld, dus wijziging van het milieu en menselijke relaties.
Er bestaat niet zoiets als wonderenergie, en zelfs hernieuwbare energiebronnen zijn niet zonder perverse effecten.
In de afgelopen jaren hebben we het gehad over "groene groei", wat de wens bevestigt om verder te gaan dan de aanvaardbare limiet door middel van productie die als meer respectvol wordt beschouwd.

De oplossing ligt dus niet in energie en de verschillende productiewijzen ervan, maar in de mens en hun onverzadigbare neigingen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/12/11, 14:12

Niemand heeft een oplossing gezien de antwoorden, maar door collectief te werken komt het dichtst in de buurt van het terugwinnen van de zomerse zonnewarmte die we allemaal verspillen met pretentieloze thermische zonnecollectoren (buis onder plastic in de zon) om het ondergronds te houden. Met gaten, zoals bij www.dslc.ca en dat kan veel eenvoudiger worden gedaan door de verbeelding te gebruiken, om het simpel te zeggen.


https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html

Maar op de econologie is er vooral kritiek op het handhaven van de gewoonten, sommige inclusief kromme, gelach en veel minder constructieve voorstellen, voor moeilijkheden die blijven bestaan, maar die niet fundamenteel zijn, aangezien www.dlsc.ca werkt sinds 2007 op 1000m hoogte!

Het is heel goed zichtbaar met de antwoorden op dit zeer moeilijke onderwerp
de beste eenvoudige energie die beschikbaar is !!

De dichtstbijzijnde is vereenvoudigd en opgeslagen zomerzonne-energie en ondergrondse opslag is de goedkoopste en gemakkelijkst te ontwikkelen.

Het eenvoudigste is het huis onder de grond (3 tot 6m) dat zonder iets te doen 12 tot 13 ° C zal geven in Frankrijk zonder iets te doen en dat met de aarde verwarmd in de zomer zal stijgen tot meer dan 20 ° C, met enkele aanpassingen.
www.dlsc.ca gebruikt dit maar met thermische overdracht van de aarde naar de huizen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/12/11, 14:46

elephant schreef:Schoyoz het vuur, Zabele,
Pu vnoz eet mijn djnos;
Po nos tni tchôd cwand i djale,
Racoulotans nrs.

Leuk vol! Het doet me denken aan het Vogezen-dialect ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/11, 17:51

We zijn buren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/12/11, 17:55

Eenduidig ​​antwoord of discussie gegeven hoe de titel is geformuleerd!

De absoluut beste energie is natuurlijk LIEFDE !!

: Cheesy:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten