Verbetering van de thermische uitwisseling van een geventileerde insert

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1

Verbetering van de thermische uitwisseling van een geventileerde insert




par antoinet111 » 01/12/11, 23:34

Hallo allemaal, Ik heb wat aan mijn inzetstuk gesleuteld, ik heb een vierkante buis van 20x20 van 2 meter aluminium gekocht die ik in stukjes van 20 cm heb gesneden.

Beeld

Vervolgens heb ik de uiteinden in de ventilator op de bovenkant van het inzetstuk (het bovenste rooster) geplaatst

Beeld

Ik heb geen gekwantificeerde en betrouwbare gegevens, maar empirisch een indruk van verhoogde hitte.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/12/11, 00:14

Het inzetstuk had geen afbuigplaat voor verbrand gas, neem ik aan?
Dit verbetert dus zeker, meetbaar aan de T van de gassen in de uitlaatpijp, voor en na, afhankelijk van de verbrandingssnelheid!!
Controleer of het afgezette roet niet tussen de 20 mm staven blokkeert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 02/12/11, 00:20

Dede, je begrijpt het niet.

het is in het ventilatiesysteem waar ik de tralies plaats, er is geen contact met de rook of het vuur, maar alleen de lucht van de kamer die rond de open haard stroomt.

maar om je vraag toch te beantwoorden: de insert beschikt nog over een afwijkingsplaatje.
Bovendien zal de volgende stap het toevoegen van een dubbele verbrandingshelling in de haard van de inbouwhaard zijn.
Evenals een nieuwe gekanteelde roestvrijstalen deflector geïsoleerd met vermiculiet/cementgesmolten beton op een laag steenwol, om breuk tijdens het intrekken te voorkomen.

of zelfs volledige isolatie van het inzetstuk.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/12/11, 01:04

Dit was niet gemakkelijk voor mij, omdat het essentieel is om het uitwisselingsoppervlak met de dampen te vergroten, met de snelheid die wordt opgelegd door de verbranding, en die vaak bij hoge temperatuur naar buiten komen door een onvoldoende wisselaar aan de verbrandingszijde, veel meer dan met de lucht uit de circulatiepomp, die snel circuleert, behoudt hetzelfde vermogen, zonder het oppervlak te vergroten en daardoor de warmteafvoer veel minder te beperken.
De kwaliteit van een wisselaar wordt bepaald door het wisseloppervlak, temperatuurverschillen en debiet.
Als we op een klein oppervlak het vermogen vergroten bij hogere temperaturen of een sneller debiet.
Voor de lucht in de circulatiepomp is het dus het beste om een ​​zelfinstellend hoog debiet te hebben bij maximaal vermogen.

Naar mijn mening is de verbrandingszijde veel beperkender dan de circulatiezijde, tenzij er sprake is van een absurde constructie.
Dit alles kunnen we kwantificeren (grenslaag van stilstaande lucht van enkele mm) om de snelheid van de circulerende lucht gemakkelijk groter te kunnen kiezen dan de snelheid van de rook en dus minder beperkend.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten