Behoud van het ei in de open lucht

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
andere energieën
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/09/11, 22:13

Behoud van het ei in de open lucht




par andere energieën » 02/10/11, 10:22

In tegenstelling tot wat we van eieren denken, passeren ze niet als ze in de open lucht worden bewaard in plaats van in de koelkast. Ik heb dit geleerd toen ik vrijwilligerswerk deed op een biologische boerderij in het Amazone-regenwoud. Ze rotten niet alleen niet, maar begonnen ondanks de soms hoge temperaturen niet met het kuikenvormingsproces.
Er zijn echter enkele voorzorgsmaatregelen die u moet nemen.
    je moet er zeker van zijn dat het ei niet is gewassen, omdat het dan zijn beschermende laag zou hebben verloren en dus poreus zou zijn voor bacteriën (dit is vaak het geval bij eieren die in supermarkten worden verkocht)
    het is veiliger om ze vóór gebruik onder te dompelen in een bak gevuld met water om te zien of ze rijzen (als ze rijzen, is de versheid niet gegarandeerd)
    vertrouw op je neus, breek elk ei in een kleine kom voordat je het aan het preparaat toevoegt om het te ruiken

Het belangrijkste is dat je de eieren eet zonder bijbedoelingen, dus als je ze liever in de koelkast bewaart, blijven ze ook goed.
0 x
Ik weet dat in je alchemie het atoom reizigerscontroles waard is, dat is genoeg als alibi.
Site voor hernieuwbare energie
Rolland
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/11/10, 17:17

Conservering van eieren




par Rolland » 02/10/11, 10:46

Op een bepaald moment in mijn leven kreeg ik de kans om met een zeilboot te varen en daar ontstond het voor de hand liggende probleem van het bewaren van voedsel.
Eieren kunnen perfect bewaard worden onder de volgende omstandigheden, op voorwaarde dat het eieren zijn die rechtstreeks uit de nesten komen en niet gewassen zijn:
Je hoeft ze alleen maar in het zand te leggen. Ze blijven perfect bewaard, geplaatst op de bodem van de boot, waar de temperatuur regelmatig is en ongeveer overeenkomt met die van de zee.
Ik heb onder deze opslagomstandigheden nog nooit van een geval van vergiftiging gehoord, zelfs niet na enkele maanden varen.
Dit is van enorm belang op zee, omdat de geringste ongesteldheid gezien het isolement zeer snel catastrofaal kan worden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/10/11, 19:50

Hoe lang betekent Rolland? Hoeveel maanden is het?

Ik heb mijn eieren nog nooit in de koelkast bewaard ...
Een ei is onvruchtbaar. Het is daarom een ​​"perfect behouden". Geen reden om het in de koelkast te bewaren. Maak een klein gaatje in een ei, laat het op kamertemperatuur staan ​​en binnen 48 uur neem ik aan dat het "giftig" wordt...

Je kunt je verlopen eieren ook na ruim 1 week eten (mits goed gekookt, niet rauw uiteraard). Ik neem aan dat een hardgekookt ei met een intacte schaal ook heel goed houdbaar is, toch?

De houdbaarheidsdatum bij het kopen van verse eieren is vrij laag (2 tot 3 weken lijkt mij) ik neem aan dat het is berekend op de slechtste omstandigheden (ei achtergelaten in een auto in de zon bij 40 ° C ...)

Er zijn maar weinig winkels die ze verkopen in de versafdeling.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 02/10/11, 20:34

Sorry dat ik een beetje van het onderwerp af ben, maar eerlijk gezegd over de data
Officiële organisaties die via de televisie en scholen worden doorgegeven, hebben bij onze jongeren een afspraakjesfobie bijgebracht.
Nu veel jonge mensen waarvan ik weet dat ze niet allemaal op de datum letten en weigeren te eten.
Wat eten nog steeds erg goed in de prullenbak!

Want de eieren zijn het met je eens, het lijkt mij dat er in Azië mensen zijn die eieren eten die al enkele jaren oud zijn, zelfs 100 jaar oud.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/10/11, 20:38

+1 met de data en zodra er sprake is van voedselvergiftiging komt het op de voorpagina van het nieuws ... Terwijl het een nieuwsitem is!

Wie bang is, consumeert meer ... Dit is ons paradigma van de samenleving ...

phil53 schreef:Het lijkt mij dat er in Azië mensen zijn die eieren eten die enkele jaren oud zijn, zelfs 100 jaar oud.


Uh 100 jaar? :schok: Ben je er?
0 x
andere energieën
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/09/11, 22:13

100 jaar oude eieren




par andere energieën » 02/10/11, 20:52

Ik hoorde ook over 100 jaar oude eieren en dat na enige tijd de smaak veranderde, maar omdat ik niet meer informatie had dan geruchten, durfde ik het niet door te geven.
0 x
Ik weet dat in je alchemie het atoom reizigerscontroles waard is, dat is genoeg als alibi.

Site voor hernieuwbare energie
Rolland
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/11/10, 17:17

Re: Eggs of 100 years




par Rolland » 02/10/11, 21:09

andere energieën schreef:Ik hoorde ook over 100 jaar oude eieren en dat na enige tijd de smaak veranderde, maar omdat ik niet meer informatie had dan geruchten, durfde ik het niet door te geven.


Ik bevestig de twee vorige berichten: Miljoenen mensen zijn ondervoed en wij gooien perfect gezond en eetbaar voedsel weg omdat de zogenaamde gezondheidsorganisaties, achter de financiers, ons aanmoedigen om steeds meer en gooi meer en meer ...

Als zeelieden hadden we een zeer uitgebreide ervaring met wat wel of niet 'nog' kon worden geconsumeerd, en ik benadruk nogmaals het essentiële belang van het niet hebben of riskeren van vergiftiging op zee.

Mijn zoon bracht ons honderdjarige eieren uit Aziatische landen en ik bevestig de houdbaarheid van deze eieren, die na verloop van tijd "slechts" van kleur veranderen. Ze worden daar als traditioneel voedsel gegeten en ik denk niet dat ze gevaarlijker zijn dan andere dingen.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 02/10/11, 21:10

Voor 100 jaar oude eieren zou dat niet zo zijn die daar? Die eigenlijk maar 100 dagen hebben ...
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/10/11, 02:30

In Frankrijk kun je zelfs goed bewaarde eieren vinden die 80 miljoen jaar oud zijn:
http://planet-terre.ens-lyon.fr/planett ... -12-09.xml
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 03/10/11, 19:36

Oké voor 100 jaar oude eieren, ik nam het letterlijk, ik wist niet dat ze "vals speelden"
Aan de andere kant bewaarden mensen in Frankrijk eieren minstens vier maanden in limoen.
Het waren vooral de banketbakkers die dat deden en de eieren veranderden niet van kleur of smaak.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten