Muesli pannenkoeken, proeven dieet recept

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Muesli pannenkoeken, proeven dieet recept




par Christine » 20/06/11, 12:12

Een klein basisrecept voor een stevig tussendoortje.

1/2 liter melk
200 g ontbijtgranen naar keuze
120 g gehakt gedroogd fruit (gedroogd fruit of noten)
3 eieren
specerijen
suiker (naar smaak en naargelang het gebruikte fruit, dat min of meer zoet kan zijn)

Verwarm de melk in een pan met de kruiden. Laat de vlokken een paar minuten opzwellen. Als de vloeistof is opgenomen, voeg je het gedroogde fruit en de losgeklopte eieren toe. Meng, proef en voeg indien nodig een beetje suiker toe.

Bak de pasteitjes in een pan met eventueel een beetje olie.

resultaat:
Beeld

Enkele opmerkingen:
- ook lekker met vers fruit; Nadat ik de foto had gemaakt, sneed ik de paar aardbeien in stukken om ze toe te voegen aan de volgende bereiding, waardoor de pannenkoeken radicaal werden "gesublimeerd". Het biedt goede perspectieven om de pannenkoeken te variëren op basis van het seizoensfruit...
- Gedroogde vruchten zijn beter als ze grof gesneden zijn, maar wees voorzichtig als je jonge kinderen hebt, het is beter om ze tot poeder te vermalen.
- Het is beter om een ​​laag of middelhoog vuur te verwarmen, zodat de bereiding gelijkmatig is over de hele dikte van de pannenkoek, zonder dat deze zwart wordt.
0 x
maximilien912
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/07/12, 15:35




par maximilien912 » 05/07/12, 11:21

Mmmmm, dat lijkt me een lekker recept :)

Bedankt voor het delen Christine!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten