Uien, preventieve oplossing tegen griep (nep?)?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Uien, preventieve oplossing tegen griep (nep?)?




par Christophe » 11/04/11, 14:54

Hier gevonden http://www.tinkuy.fr/ecogeste_conseil_e ... ire_suivre maar te nemen met (groot) pincet...

Nou, het kost niet veel om te proberen... de uien hebben weinig te eten aan het einde van het seizoen?

Het verhaal gaat dat in 1919, toen de griep 40 miljoen mensen doodde, er een arts was die de boeren bezocht om hen te helpen de griep te bestrijden.

Veel boeren hadden het virus opgelopen en velen waren overleden.

De dokter arriveerde bij het huis van een boer en was verrast om te zien dat iedereen daar gezond was.

Hij vroeg de boer wat hij anders deed dan de anderen en de boerin antwoordde dat ze in de kamers van het huis een bord had neergezet met een ongeschilde ui erin. (Waarschijnlijk slechts twee stuks in die tijd). De dokter kon het niet geloven!

Hij vroeg de dame of hij een van deze uien mee mocht nemen om onder de microscoop te bekijken.

Ze stemde toe en toen hij de ui onder de microscoop bekeek, vond hij daar het griepvirus.

Het was duidelijk dat de ui het virus had opgenomen, waardoor het gezin gezond bleef.

Een ander verhaal komt van een kapper.
Ze zegt dat een aantal jaren geleden veel van haar medewerkers en klanten met griep arriveerden.

Het jaar daarop plaatste ze meerdere schalen met uien in haar kapsalon.

Tot zijn verbazing was geen van zijn medewerkers ziek.
Het zou moeten werken...

(En nee, ze werkt niet voor een bedrijf dat uien verkoopt.)

De moraal van het verhaal is om uien te kopen en ze in kommen rond het huis te leggen.

Als je op kantoor werkt, plaats er dan een of twee onder je bureau of er ergens bovenop.

Probeer het en kijk wat er gebeurt.

We hebben dit vorig jaar gedaan en nooit de griep opgelopen.

Des te beter als het u en uw dierbaren kan helpen om niet ziek te zijn.

En mocht je toch griep krijgen, dan is het misschien maar een klein griepje...

Wat hebben we uiteindelijk te verliezen?

Moeder natuur


De "En als je nog steeds griep krijgt, is het misschien een beetje griep..." is lol : Cheesy:

Ook normaal overleven virussen niet (lang) buiten een organisme...

Kortom, het stinkt een beetje bij afwezigheid van uien... XNUMX april...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/04/11, 15:30

Puur nep dit artikel:
In 1919 het virus onder de loep genomen
hij bekeek de ui onder de microscoop, hij vond daar het griepvirus.

is absoluut onjuist omdat dit virus perfect onzichtbaar was onder de optische microscoop van die tijd en de elektronenmicroscoop pas in de jaren 30 tot 40 werd uitgevonden en pas in de jaren 50 bruikbaar werd in het laboratorium en nog steeds kan geen enkele plattelandsdokter het virus thuis zien omdat deze elektronenmicroscoop is te duur en te ingewikkeld om te gebruiken!!

Zo puur en simpel liegen!!

Wat echt beschermt tegen verkoudheid en soms griep om je lichaam warm te hebben (wetenschappelijk aangetoond en de afweerreactie van ons lichaam)!!
Alleen deze virussen zijn kwaadaardig en manipuleren ons lichaam om het in het begin af te koelen om zich beter te vermenigvuldigen en geven tijdens de incubatieperiode een gevoel van kou, koude rillingen enz. , zoals urenlang voeten in zeer heet water en vooral voor mij een grote, intense fysieke oefening doen (tot 200 m hoogte rennen) die het hele lichaam verwarmt tot het punt dat het virus verstikt!!
Ik merkte dat ik verkoudheid en griep vermeed, aangezien de zus van mijn vrouw onlangs een ernstige verkoudheid had die bronchitis had die mijn vrouw en ik vermeden door deze methode van opwarmen door intensieve lichaamsbeweging!!
Mijn vrouw lag 15 dagen geleden gekoeld in bed te piekeren over deze griep, en het lukte me amper om haar eruit te krijgen en haar te laten rennen en warm te krijgen en de griep van haar zus stopte!!
Ik heb dit bij mij ook zien gebeuren!!
Goed uitgebalanceerd eten, zoals uien, vruchtgroenten verbetert op de lange termijn het immuunsysteem en vermindert verkoudheid en griep!!
Volg deze effectieve methode!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/04/11, 15:42

Probeer de blauwe kaas! Dat werkt!

Penicillium is een uitstekend antibioticum!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/04/11, 17:04

antibiotica!

niet tegen virussen, alleen tegen gerelateerde complicaties met microben.
Tijdens het opwarmen van het lichaam door te rennen en het stimuleren van het immuunsysteem en warme bloedsomloop in de neus werkt goed tegen virussen, voor het begin van griep of verkoudheid!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/11, 02:21

+1 Dede! Daar vertelde je ons meer over je methode, die ik al aan het oefenen was voordat je het noemde en waarvan ik ook de gunstige effecten had opgemerkt => zonder er aan te denken om mijn lichaamstemperatuur preventief te verhogen => maar inderdaad, het is uitstekend! Vandaar het extra positieve effect van het drinken van hete thee! Enz...

Wat de Spaanse griep betreft, de enige bekende manier waarop een soldaat zijn compagnie van de griep had weten te redden, was door naar buiten te gaan en vooral in de zon (UV-stralen hadden het virus gedeactiveerd en patiënten werden buiten in de sanatoria geplaatst , onder een berg deken!!!) Onder degenen die dit niet hadden gedaan met het virus, stierven er velen.

Het ding van Alain G werkt tot op zekere hoogte, maar ik moest ermee stoppen, want hoewel ik geen grote gebruiker van "antibiotica" ben, hadden de laatste die ik nam geen enkel effect op een oorontsteking. Ik vermoed dat het consumeren van blauw de bacteriën die rond een poliep waren gegroeid, heeft versterkt! Dit is een hypothese, hoewel Alain denkt dat er niet dit soort weerstand zou zijn dat zich zou ontwikkelen om "blauw" te consumeren.
Ik merkte beide op: beide dingen werken (vermindering van de otitis zelf, maar die neigde naar chroniciteit) inactiviteit van de antibiotica die door de arts werden gegeven (oraal en/of in druppels. ..). Om te eindigen, was het beste effect om een ​​klein salieblaadje lang genoeg op te rollen en heel voorzichtig in het oor te laten glijden, de hele nacht te laten diffunderen (herhaal dit totdat het verdwijnt).

Christophe: Hoewel uien niet direct bevorderlijk zijn voor het versterken van de immuniteit en de opmerking van Dedelco onder de hoek van gezond verstand valt (microscoop), zou het voor de zekerheid nodig zijn om een ​​wetenschappelijk onderzoek te doen om te zien of er geen andere "ongedocumenteerde" Effecten! Persoonlijk denk ik dat we moeten oppassen voor elk syllogisme (het is niet omdat iemand het foutieve voorbeeld van de waarneming van het virus een beetje zou hebben gebruikt "door op te scheppen" dat er geen kern van waarheid zou zijn, maar wat is het werkelijk ).

Het feit blijft dat je vooral je immuniteit moet versterken door voor je voedselbolus te zorgen, en dat in de gegeven omstandigheden de strategie om ervoor te zorgen dat je niet verkouden wordt, zeer, zeer effectief is!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 03:22

Obamot Hi!


Ik heb vorige week een zeer sterke griep gehad, ik kon mijn gebruikelijke Deense blauw niet krijgen en het hield aan (3 dagen op mijn rug), ik vond eindelijk mijn gebruikelijke Rosenborg en ik kreeg mijn gezondheid terug!

Zoals niet alle soorten goed werken, is er ook een manier om het in te nemen, net als een echt antibioticum moet je het met regelmatige tussenpozen 4 keer per dag innemen, vooral die van de dodo is belangrijk!

Het heeft een kleine maar bestaande bijwerking, zoals ons 's nachts laten dromen! :schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/11, 03:28

Hallo Alan!

In welke porties? (in gr.) In welke vorm is de Rosenborg? (A la coupe, brie, camembert? enz.)

Blijkbaar zijn er minstens twee bronnen van penicillium:

www.rosenborg.com schreef:Hoe wordt ROSENBORG-kaas gemaakt?
Gecultiveerde fermentatieculturen worden gebruikt voor de productie van kaas. De blauwe kaas is bezaaid met penicillium roqueforti, terwijl Brie en Camembert zijn bezaaid met penicilium candidum. Deze culturen geven kazen hun karakteristieke uiterlijk en smaak.

De blauwe cultuur wordt toegevoegd aan kaasmelk. Deze cultuur heeft veel zuurstof nodig om te groeien. Daarom worden de kazen doorboord met roestvrijstalen naalden, die zorgen voor meerdere luchtkanalen. De cultuur ontwikkelt zich vanuit het midden naar de randen van de kaas. Na ongeveer een maand is de cultuur volledig ontwikkeld.

Bij Brie en Camembert ontwikkelt de cultuur zich van de randen naar het midden en wordt de kaas niet doorboord.

Sommige ROSENBORG-kazen worden verkregen door grotere kazen te snijden; de anderen zijn gemaakt in de vorm en grootte die in winkels te vinden zijn. De rijpingsmethode heeft een grote invloed op de smaak van kazen


Ik zal proberen er een paar te vinden, tot nu toe gebruikte ik Fourme d'Ambert:

Beeld
Bron: http://www.les-calories.com
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 03:44

Ik doe 2 dagen met een tip van 125 gr voor 8 porties.


Dit is degene die ik gebruik:

http://rosenborgcanadafrancais.com/getc ... hp?cid=125

Beeld

Het wordt gegeven als sterk op hun schaal!


Je Fourme d'Ambert ziet er heerlijk uit! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/11, 03:51

...bedankt Alain.

...het is goed, vooral als je het laat verouderen.

Als de maden eruit komen, is het goed dat je het kunt eten :D :D :D :D :D :D :D :D

Serieuzer, blijkbaar zou 'mijn mijn' ook de "Penicillium Roqueforti" hebben

http://www.fourme-ambert.com/fromage-ao ... urme-d-amb

Ik ben van plan de jouwe te proberen, als ik het vind, lijkt het erop dat het erg "pittig" is ^^
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten