Tips om minder energie te gebruiken thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Tips om minder energie te gebruiken thuis




par Rulian » 03/10/05, 17:20

Hallo !

Plaats dit onderwerp uw tips en creatieve manieren u gebruikt om uw energieverbruik te verminderen thuis.

Deze sectie is voor iets dat niet in de "Tips" KH wordt aangeboden.

Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/10/05, 22:02

Stopcontacten en schakelaar op jacht naar iets dat kan worden ingeschakeld (batterijladers, draagbare, IR helm ...).

Ik verdubbelde de binnenkant van mijn jaloezie met een reflecterend isolatiemateriaal.

Ik gebruik een waterkoker, en wanneer het water kookt, ik maakte thee en Caro dan heb ik het resterende water in een thermoskan. Toen ik warm water nodig, gebruik ik een van de thermoskan. De volgende dag, heb ik de rest van het water in de thermoskan in mijn thee en ik maakte met leidingwater.

Tijdens het koken, het water te verwarmen, de ketel wordt gebruikt en zet kokend water in pannen dan ontsteekt het gas na. Dit beperkt het broeikaseffect. Gebruik natuurlijk de deksels en stop het gas een beetje voor het einde van het koken.

Het veranderen van mijn kap: Het heeft een intern hefboom die het mogelijk maakt de lucht evacuatie recycling gaan naar buiten. Ik wijzigde mijn kap op door de interne hendel te trekken die gemakkelijk manoeuvreren van buitenaf, zonder de netten te verwijderen om de plaatsing van de evacuatie wijzigen. Vandaar de overgang heel gemakkelijk recyclen die winter, een grote hoeveelheid hete lucht belet wordt afgevoerd lob.

De eenheden van de niet gemeenschappelijk gebruik van mijn pc is aangesloten op een stekkerdoos schakelaar in normaal gebruik te snijden.

Ik beheer 'actieve' openen en sluiten van de luiken van mijn huis om de meeste van de zon te maken en houden van de temperatuur van het huis.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 04/10/05, 08:32

Het is een Kyot'Home aan de macht of weet ik niets :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 04/10/05, 18:56

http://www.linternaute.com/savoir/gestes-n...ure/index.shtml

enkele ideeën voor kyothome² en waarschijnlijke evoluties ... (kyauto, kyothomme ...:D )

Ik aanvulling op kaarten "econologues"
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/05, 00:46

hello,
Wist u dat sommige distributeur, electriciteit zorgen dat u betaalt de blindstroom. Normaal gesproken dient te worden gebracht voor de kilowattes en kilovoltampere,. Ik ben "éxlique voor minder bekende speler in elektriciteit
Alle consomation verwarming, uo elektrische lamp is alleen in kW voor motoren het is allemaal autremenent Current consome door een motor die kVA wanneer vermenigvuldigd met de puissansse factor (cos)
verkregen kw. Normaal gesproken worden alle nieuwe motor is een goede power factor.

Om praktische en eenvoudige manier om te weten of uw provider kosten die u de kva, gewoon alles etiendre de appereilles elektriciteitsmeter mag niet draaien, het aansluiten van een condensator 7 of 15microfarad, die valt op de hand (be geen elektrolyt) is verrifie, als de meter loopt, is dat uw provider kosten die u uit de wind, want een consensateur op een elektrische systeem produceert niets en niets verbruikt.
We hebben nu te dekken als u een elektromotor ventillateur van réfigerateur
of andere elke motor die wordt gebruikt voor lange uren, het is de moeite waard om het te zwaaien met condensatoren die de consomation van 1 / 3 verlagen (dat is wat ik op mijn warmtepomp motor 5hp)

Toelichting.
Normaal een asynchrone motor zoals blijkt vacuüm moet verbruiken zeer blikje stroom, maar in zeer verschillende gemeten met een klem METER we apreçois dat het duurt bijna zoveel als in Stroombelasting is niet wrijving of inwendige koeling die zo veel energie absorbeert, de blindstroom,
Om deze motor gewoon in parralelle condensatoren in evenwicht
normaal gesproken heeft 25 40 microfarads genoeg is, zet ik, alleen de huidige niet meer vallen op een motor draait nog betekent dit ventilatie 3 ampères minder voor een jaar is een kleine winst,
dat alles om te zeggen dat onze leverancier, elektriciteit stelen ons.
In grote industrieën te laden de reactieve, herinnerde ik me dat het draaide vacuüm synchrone motoren surexités te compenseren reactieve ...
Hier zijn een paar mensen, occuppe dit, onze consomation zijn genoeg
significant grote wintermaanden ik consome 3500kw per maand voor een jaar en 26250kw c, wordt beschouwd als een uitstekende omdat ik kachel en ik met airconditioning, een geothermische warmtepomp, condensatoren heeft niet veel invloed hebben, want het is door consomation ervaring, maar eenmaal geïnstalleerd is het een leven.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 05/10/05, 06:42

hello andre
speelt op de cos (PHY) is verboden
normaal gesproken met een drie-fase meter kan worden weergegeven 0kwh wat consomation maker.
EDF heeft de middelen om te berekenen ca komen en een cheque.

fase motoren op de PHY hoek is geregistreerd (verplicht) het is hij die de conso engine bepaalt.

manu
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 05/10/05, 10:05

niet goed ca andre !!
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 05/10/05, 10:14

Bonjour à tous
Voor mij is de reactieve verbruik wordt niet meegeteld in Frankrijk voor particulieren, is er een actieve teller. En ik zie niet in waarom het zou worden verboden om appartementen in compensatie te zetten, want het is nogal zeer gunstig voor het netwerk en de productie, en in feite, ongunstig voor de consument dat de teller in toenemende mate actief vermogen zullen zien .. . toch is er al werken om alle fraudeurs te verwijderen (zonder te tellen), dus ik zie niet in de bullpen (die niet meer medewerkers EOF) maken metingen ...
Voor fabrikanten zijn er actieve tellers, en reagentia voor sancties en krijgen ze de vergoeding condensatoren te installeren. Nadat het netwerk is geïnstalleerd in MT (gemiddeld ex 20 KV voltage) batterij appartementen, en de hoogste spanning als er bijvoorbeeld synchrone condensors (absorberende motoren of het verstrekken van reactief), appartementen, reactoren voor de nacht als gevolg van hoogspanningskabels load voltage die zijn flat, en het blijft de productie groepen, maar uiteraard is hier duur om een ​​centrale groep lopen om schadevergoeding te maken ...
Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/05, 16:12

Hallo,
Plasmanu, alles is verboden in Frankrijk? Ik plug in mijn huis ik wil, is er een meter buiten dat, Hydro-Québec regelt met, als het doesnt laten proeven deed veranderen het geval is, het voeden van de aanslagen,
het is immers voor mij, ik zie de boze heidense die ga in mijn huis,
Je hebt niet begrepen de betekenis van wat ik zei, ik, Hydro-Québec (EDF voor u) als u de bretelels we zeggen dat het ons kosten alleen de actieve stroom, zoals de tehuizen slechts een hebben scheet meter en het is verkeerd om te zeggen dat de meter meet slechts pure kilowatt, bewijs, indien u een condensator die alleen draait de meter vertakken, het is dat ik er niet mee eens, ik heb niet te betalen voor het reagens.
Hij zal ja zeggen, maar deze belasting lijnen het is waar het moet grote zoon hoe dan ook het is een voordeel van de winter ijs is meer ellende te houden!
Michel want we hebben maar één loket is c, volstaat het wordt opgewekt met een machine barcode, of een telefoontje.

het volkomen legaal om de vermogensfactor te corrigeren in een huis dat is ook gewenst dat de verdeling van het netwerk.
Dit geldt vooral voor de oude motor heeft slechte cos als we hetzelfde, de motoren die een condensator (run condensator) die tot taak heeft uitsluitend betrekking op de cos verbeteren en reactieve consomation moet worden verdedigd hebben thuis denken?
Soms vind ik verontrustend de grote hoeveelheid van de dingen die verboden thuis te zien, heb ik moeite te geloven dat je niet je pouver machtsfactor te passen in een eigen huis is het enige voordeel voor EDF, (minder voor de facturering) ik denk dat je zou eenvoudiger zijn om te beschrijven wat is toegestaan ​​als een collectieve arbeidsovereenkomst die korter zou kunnen zijn .... het zal je glimlach ZAC.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/10/05, 16:29

welkom
Ja André, hier echt maakt me aan het lachen :D .maar Aan de andere kant maakt me kwaad om te leven met schapen. :(
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten