Redden gps'en de wereld? GPS CO2-balans?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
guadas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/11/09, 09:13

Redden gps'en de wereld? GPS CO2-balans?




par guadas » 16/11/09, 10:33

hallo allemaal, ik ben zojuist op econologie beland, ik vind het leuk!
Maar ik heb een vraag die mij al een tijdje bezighoudt en die naar mijn mening een plaats hierin verdient forum, Ik denk niet dat dit onderwerp bestaat, dus ik ben de titel aan het ontwikkelen (overdreven natuurlijk, maar zo trekken we de respons aan) : Mrgreen: ):
Ik hoor dat GPS het autoverbruik aanzienlijk zou kunnen verminderen (Zweedse studie, Tomtom-publicatie, enz.) dankzij de analyse van drukke netwerken, het vinden van het juiste en kortste pad... kortom, een hele reeks hulpmiddelen die het mogelijk maken - IK HEB GEEN twijfel erover!- een vermindering van de lokale CO2-uitstoot van de auto op de aldus afgelegde reis.
Mijn afnemende geest en de grote klassieker van de externaliteiten dwingen mij echter om sceptisch te zijn: het is daarom geen kwestie van hier bespreken "is het waar in dit geval", wat goed bestudeerd lijkt, maar eerder "is het waar als":
-Als we rekening houden met de productie van elektronische en plastic verbindingen, die naast CO2 veel vervuilende stoffen met zich meebrengen
-De ritten die nodig zijn voor de componenten
-Als we rekening houden met de noodzaak om satellieten te sturen

Het doel is om te weten of zonder dit hulpmiddel de COXNUMX-voetafdruk (te wegen met de balans van andere verontreinigende stoffen) sterker is met of zonder GPS, MAAR:
Zodat het debat verder gaat, zonder "ja, maar als we verdwalen... als dit dat"
De vergelijking moet worden gemaakt met een persoon die is uitgerust met een kaart, een kompas, ogen die weten hoe ze naar borden moeten kijken, een mond die weet hoe te vragen en een brein dat niet is weggevreten door televisie en virtuele moorden (generatie van die ik laat gaan :) en waarvan ik probeer te genezen)

Voor de persoon zonder GPS die ik volg, is de statistiek maximaal 5 minuten voor elk adres ter wereld; door .... zoeken op internet, ja omdat ik een hybride ben, dus daar moet ook rekening mee worden gehouden: het geval dat vanuit Nantes naar Parijs vertrekt, heeft geen papieren wereldkaart... dus we zullen beginnen vanaf principe dat hij een computer heeft, en internet, ik denk niet dat er rekening gehouden moet worden met de computer omdat hij thuis blijft, of in de buurt als deze gedeeld wordt, door anderen voor iets anders gebruikt wordt. We zouden dus de consumptie van consultatie moeten nemen (ecologische kosten van een zoekopdracht op internet: 0.2 g volgens onze Google-onderzoeker en 7 g volgens de wereld en de Times, die volgens mij overdreven zijn) en we moeten de consumptie optellen als gevolg van de consultatie van de computer: een Brits milieuadviesbureau zegt:
"Alleen het bekijken van een enkele webpagina zou ongeveer 0,02 gram aan energie verbruiken
koolstof per seconde, waarbij dit cijfer met 10 wordt vermenigvuldigd voor een met afbeeldingen verrijkte pagina
complex of video (0,2 gram). ").
Omgekeerd GPS, dat privé is en voor doelgericht gebruik (nou ja, er is de iPhone 3G die GPS doet... maar dit technologische wonder moet echt over een CO2-vervuilende beoordelingsruimte beschikken)...
het debat is daarom open, de hoeveelheden variabelen overschrijden alleen mijn jonge brein, ik open daarom een ​​verbinding van reflectie, laten we allemaal verbonden neuronen worden en laten we knippen :)
Het doel is niet om te kibbelen, ik heb argumenten nodig (of niet als ik ongelijk heb!) om dierbaren niet de valse noodzaak en ecologische winstgevendheid van GPS te laten accepteren... uiteraard zal het van groot nut zijn voor mensen die nog niet zeker weten deze producten...
Laten we gaan:
0 x
carpe diem
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/11/09, 11:19

Alles valt nog te bezien:

quand je considère tous les pas et les km et les coups de téléphone que j'économise parce que j'ai Internet: par exemple, je ne vais plus à la banque que pour y déposer du liquide: 3-4 fois / an, peut zijn.
In het algemeen hoeft u niet te vragen om papieren documenten naar mij te sturen, enz...

GPS: voorwerp dat met de grootste voorzichtigheid moet worden gebruikt: uiterlijk woensdag 11/11 zorgde mijn GPS, hoewel uitstekend, ervoor dat ik 50 km + 10 euro tol verloor: niets vervangt de voorbereiding van de papieren kaart + het afsnijden van de route.
Aan de andere kant heeft GPS het grote voordeel dat het precies weet waar het zich bevindt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten