Koralen houden niet van zonnebrandcrème!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31

Koralen houden niet van zonnebrandcrème!




par camille42 » 31/07/09, 09:31

“Het is duidelijk dat koralen van alle kanten worden aangevallen: opwarming van de aarde, vervuiling van de zee, verzuring van de oceaan, menselijke activiteiten… Zelfs zonnebrandcrème raakt erbij betrokken!


En nog een zorg voor koraalriffen, één! Zoals ze in het tijdschrift Environmental Health Perspectives uitleggen, hebben onderzoekers bevestigd dat zonnebrandcrèmes die door zwemmers worden gebruikt inderdaad koralen aantasten. Hoe? Deze producten bevatten chemische stoffen die de beroemde ultraviolette stralen filteren waarover zoveel in de media wordt gesproken naarmate de zomervakantie nadert.

Toegegeven, de crèmes beschermen de tere huid van zwemmers, maar ze kunnen ook virussen activeren die in staat zijn de microalgen te vernietigen die in symbiose leven met de koralen. En als deze kostbare organismen verdwijnen, verbleken de koralen. Een proces dat snel tot hun dood kan leiden... Dit fenomeen veroorzaakt door zonnebrandmiddelen is in het verleden al genoemd bij andere vormen van waterleven, met name in Yucatan waar de beroemde cenotes - grotten gevuld met zoet water - duikers en snorkelaars aantrekken uit over de hele wereld.

Hier wilden de biologen het verband met koraalsterfte aantonen. Ze namen monsters van koralen uit verschillende regio's (Mexico in de Caribische Zee, Thailand in de Indische Oceaan, Egypte in de Rode Zee, Indonesië in de Stille Oceaan) en plaatsten ze in een hoeveelheid zeewater met 10 microliter zonnebrandcrème per liter water. De bleking verscheen binnen vier dagen na de activering van latente virussen die op de koralen aanwezig waren!

De Italiaan Roberto Danovaro, hoofdauteur van de studie, en zijn team gingen dieper in op het probleem en ontdekten drie chemische stoffen die bedoeld zijn om UV in deze cosmetische producten te filteren (cinnamaat, benzofenon, kamferderivaat) en een conserveermiddel (butylparabeen). bij het vrijkomen van dodelijke virussen. Zoals wat, zelfs op individuele schaal, onze acties een invloed kunnen hebben op het mariene milieu. Wat dacht je ervan om zonnebrandcrème te ruilen voor een goed T-shirt als je de koraaltuinen bezoekt? "

In Mexico, in een natuurlijke omgeving waar duiken en zwemmen met dolfijnen op het programma staan, plaatsen ze zonnebrandmiddelen in quarantaine en ruilen ze deze in voor een biologische crème die geen filters bevat die schadelijk zijn voor het aquatisch milieu.
Ik vond het geweldig!
Om te weten dat het niet essentieel is om crème aan te brengen als je naar het water gaat, want 1/4 gaat in het water, bescherm jezelf als je eenmaal op het strand bent en geef de voorkeur aan het t-shirt en de parasol in plaats van deze crèmes.
Sommige onderzoeken zouden aantonen dat de UV-filters in de crèmes verantwoordelijk zouden zijn voor een hormonale wijziging en het risico op misvormingen bij de foetus, bovendien werden sporen van deze filters gevonden in de melk van een moeder die de crème voor haar zwangerschap had gebruikt.

Wat kiezen we voor hormonale disbalans of melanoom?
zeer moeilijke keuze (ironie)
Wat denk jij?
0 x
econoog, ik probeer max ... ze huilt, ze huilt de planeet ...!
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 31/07/09, 11:26

ohoh kleintjes zonnebrandcrème zorgt ervoor dat de koralen afsterven en het verdwijnen van koralen betekent de dood en dus het verdwijnen van verschillende waterdiersoorten!

pshit pschit of niet pschit pschit?
0 x
econoog, ik probeer max ... ze huilt, ze huilt de planeet ...!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/07/09, 13:59

Ik hou niet van het strand! (bis)

"Tweeling" onderwerp hier: https://www.econologie.com/forums/protection ... t8103.html

Welke van de twee houden we?
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 31/07/09, 14:03

nou degene die als eerste werd gepost... ja, hij is van mij!!! lol
0 x
econoog, ik probeer max ... ze huilt, ze huilt de planeet ...!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/07/09, 14:22

Het is waar, het is de regel!

Handeling!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/08/09, 18:52

Het belangrijkste is om de informatie over te brengen, geen bezwaar van mij :P

Het merkwaardige is dat zo weinig mensen dit fenomeen hebben doorgegeven, zodat we uiteindelijk zeggen dat we als proefkonijnen dienen voor ‘farmaceutische’ bedrijven en dat NIETS hen absoluut tegenhoudt, 1° we laten je geloven dat de zonnebanken zijn oke
2° wij voorzien u van zonnebrandcrèmes die gevaarlijk zijn voor u en voor het milieu... :schok: 3°: het is de ponpon dat we niet langer praten over de gekmakende verandering in de ozonlaag, anders krijgen we ingekorte informatie, moeten we concluderen dat "de waarheid ergens anders ligt"

Vreemd, heel vreemd inderdaad!

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09




par futuranat » 04/08/09, 10:07

Ja, ik denk dat veel mensen naar Special Envoy hebben gekeken en dit rapport over zonnebrandcrèmes hebben gezien... ze lieten zien dat er natuurlijke crèmes bestonden, weet je waar we die kunnen krijgen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten