EDF Voltalis, u bent ons uw energiebesparingen verschuldigd

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

EDF Voltalis, u bent ons uw energiebesparingen verschuldigd




par Christophe » 20/07/09, 09:44

Dit verbluffende nieuws is zojuist gevallen... :onheil: :onheil: :onheil:
Edf zal worden gecompenseerd voor... de besparingen op elektrische energie door bepaalde klanten.

Als de Voltalis-boxen niet de boxen zijn die spelen op de cos phi (zwendel), dan zie ik niet in hoe EDF een tekort zou claimen...

Wat is dit maffiasysteem? :schok: :schok:

EDF zal worden gecompenseerd voor de energiebesparingen die zijn klanten realiseren [ 18/07/09 - 11:57 - AFP ]

De exploitant Voltalis, die dozen op de markt brengt om het elektriciteitsverbruik te verminderen, zal een vergoeding moeten betalen aan EDF om het tekort te compenseren, hoorden we zaterdag van de fabrikant, die informatie van de Parijzenaar bevestigt.

Volgens een beraadslaging van de Energy Regulation Commission (CRE) van 9 juli en die zojuist is gepubliceerd, vereist de wet dat Voltalis leveranciers beloont "voor de energie die wordt geïnjecteerd maar niet wordt verbruikt door haar klanten".

Alternatieve elektriciteitsleveranciers (Direct Energie, GDF Suez, Poweo, enz.) sloten zich aan bij het verzoek van EDF, maar "de betrokken klanten zijn voornamelijk bij EDF", zegt Pierre Bivas, CEO van EDF, tegen AFP Voltalis.

De hoogte van deze "belasting", die volgens hem "uiterlijk binnen een jaar van kracht moet worden", staat nog niet vast.

“Deze beslissing druist in tegen het belang van de consument en vormt een belemmering voor de concurrentie”, protesteerde de heer Bivas, die zich daarom “de mogelijkheid voorbehoudt om alle rechtsmiddelen aan te wenden” om het aan te vechten.
Voltalis, opgericht in 2007, brengt een kast op de markt die op het elektrische circuit wordt geïnstalleerd en die "modulatie in de loop van de tijd mogelijk maakt en zo het verbruik van bepaalde elektrische apparatuur (radiatoren, warmwatertanks, airconditioners, enz.) " optimaliseert.

Dit systeem resulteert volgens de groep in een vermindering van het jaarlijkse elektriciteitsverbruik "tot 5 tot 10%". EDF van zijn kant wilde "geen commentaar geven op een beslissing van CRE, dat een soevereine en onafhankelijke autoriteit is", vertelde een woordvoerster aan AFP.

"Er worden experimenten uitgevoerd om de efficiëntie van het Voltalis-systeem te verifiëren en EDF herinnert eraan dat het bedrijf zich resoluut inzet voor energiebeheer met zijn klanten", voegde ze eraan toe.


Bron: http://www.lesechos.fr/info/energie/afp ... r=RSS-2007
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/07/09, 09:49

Na een snelle check-in http://www.voltalis.com/, dit lijkt geen verkoper van "wonderdozen" te zijn, aangezien Viktakus, als ik het goed heb begrepen, gebaseerd is op de "modulatie" van de belasting van het EDF RTE-netwerk om het gebruik van "hulp" te beperken of te vermijden elektriciteitscentrales ...in feite zou Edf RTE zo'n systeem heel goed "zelf" kunnen beheren....zie de problemen in Bretagne...

Hier is een pdf met uitleg: https://www.econologie.info/share/partag ... omHS8p.pdf

Dus wie is de oplichter?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/07/09, 10:04

Ik hoorde dat vanmorgen op de radio, en ik begreep het niet helemaal...
Na het lezen van de pdf begrijp ik niet waarom dit bedrijf geld zou moeten doneren aan EDF!
Het resultaat lijkt gelijkwaardig aan het door EDF op de markt gebrachte dalurensysteem... (efficiënter omdat het dynamisch is)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/07/09, 10:25

Ik denk dat ik het heel goed begrijp: het zijn de MAFIOUS-methoden van EDF ... ik heb het zelfs meer over "gerechtigheid" ...:onheil: :onheil:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 20/07/09, 10:34

Volgende stap: val de fabrikanten en installateurs aan van isolatie, hoogrendementsbeglazing, apparaten met een te laag verbruik naar hun smaak, enz.

Maar wat doet Total? Waar wachten ze nog op om EDF een vergoeding te vragen voor elk op de markt gebracht elektrisch voertuig? voor elke stookolieketel vervangen door een warmtepomp? Het is immers inkomstenderving voor de tankers!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/07/09, 10:34

Misschien een idee: ze zeggen contact te hebben met RTE geloof ik. Misschien staat hun contract hen niet toe om de gegevens op die manier te gebruiken?
(maar het blijft in ieder geval jammer, want als we kunnen voorkomen dat we kolencentrales starten, daar gaat het mij om)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/07/09, 10:54

dit systeem resulteert in een daling van het jaarlijkse elektriciteitsverbruik "tot 5 tot 10%".


de pdf is wazig en ik ben maar half overtuigd door Voltalis. Het gaat meer om het beheer van de verbruiksuren dan om energie te besparen. deze box kan de rekening verlagen, zoals we zelf zouden kunnen doen met een passende automaat, maar naar mijn mening niet de totale verbruikte energie. Ga je gang en laat zien dat je voor jaar A 5% meer of minder hebt verbruikt dan jaar B, waarvan het "thermische profiel" anders is.

Hoeveel kost dit kleine wonder?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/07/09, 10:56

Geen olifant, want je automaat zal nooit de huidige netwerkbelasting hebben...tenzij hij is gekoppeld aan de RTE...dus het is niet gemakkelijk om te "sleutelen"...

Geen idee van de prijs maar het is blijkbaar een abonnement anders zou er niet "operator" in het artikel staan...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/07/09, 11:42

elephant schreef:de pdf is wazig en ik ben maar half overtuigd door Voltalis. Het gaat meer om het beheer van de verbruiksuren dan om energie te besparen.


Dat dacht ik eerst, MAAR ik dacht bij mezelf het volgende:
Als de consumptie beter verdeeld is, zijn er twee effecten:
- een kolencentrale vermijdt opstarten tijdens de piek die had moeten plaatsvinden (hierover moeten we het allemaal eens zijn)
- bij een load dip wordt het verbruik doorberekend, wat betekent dat het "toerekent" aan de productie van een kerncentrale. Deze plant heeft echter een bijna constante productie, dus de energie die we op dit moment gebruiken zou verloren zijn gegaan (aangezien we een verbruiksdal bereiken).

Kortom, ik hebindruk dat we aan de klantzijde evenveel energie hebben verbruikt, maar dat we aan de productiekant energie hebben bespaard. (dit is slechts een indruk, geen zekerheid)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/07/09, 11:53

Christophe schreef:Geen idee van de prijs maar het is blijkbaar een abonnement anders zou er niet "operator" in het artikel staan...


Op de radio zeiden ze dat het een gratis dienst was.
Van wat ik begrijp (maar ik kan het mis hebben), is het RTE die hen beloont dankzij de besparingen die RTE maakt.
Dit bedrijf zou een deel van zijn verdiensten aan "leden" schenken.
(onthoud dat het "lid" geen geld bespaart ten opzichte van EDF, aangezien het zijn consumptie alleen uitstelt. Als het wint, is dat noodzakelijkerwijs te danken aan het genoemde bedrijf)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten