Cloud Asperatus, een nieuw type cloud?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Cloud Asperatus, een nieuw type cloud?




par Christophe » 29/06/09, 12:54

Beeld
Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland.
Bron: Cloud Appreciation Society / Merrick Davies.

Beeld
Cedar Rapids, Iowa (Verenigde Staten). Bron: Cloud Appreciation Society / Don Sanderson.

2 video's:
http://www.dailymotion.com/group/econol ... ge-y-photo
http://www.dailymotion.com/video/x9p90h ... video_news

Het lijkt echt op een mix van Photoshop en 3D-studio... maar blijkbaar is het niet nep!

Wat vinden de piloten ervan?

Het doet me (een beetje) denken aan de observatie van een cirkelvormige wolk die ik in 2007 maakte: https://www.econologie.com/forums/un-nuage-c ... t4367.html

Beeld
Dernière édition par Christophe de 29 / 06 / 09, 16: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/06/09, 14:57

:schok: Het is behoorlijk indrukwekkend.

Deze aerologische manifestaties stellen ons in staat luchtstromen te visualiseren op dezelfde manier waarop we aerodynamische stromingen in een windtunnel visualiseren.

Het meest merkwaardige (en meest zorgwekkende) vanuit mijn oogpunt zijn de "golven" die representatief zijn voor atmosferische schokgolven...
Als we dergelijke verschijnselen dichtbij het oog van een cycloon kunnen zien, roept dit soort manifestatie, afgezien van dit geval, veel vragen op...
:? :? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 29/06/09, 15:19

Weet je, de vloeistofmechanica heeft nog niet alle curiosa onthuld die de niet-lineaire vergelijkingen kunnen genereren...

Hieraan toegevoegd op aarde zijn Coriolis en stijgende effecten met de hitte van de grond... koppelingen van wolken/zonnestraling/aardse straling...

En dit is de reden waarom we ronddwalen in het totaal onbekende over de gevolgen van de opwarming van de aarde, zelfs met 1 of 2°C. :?
0 x
Beeld
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 29/06/09, 19:44

Hoe dan ook, ik had recht op dit soort demonstraties hier, in het noorden van Frankrijk!

Het lijkt erg op de 2e foto's, met "golven"!
Het verraste me enorm omdat ik het nog nooit eerder had gezien: zelfs mensen uit mijn stad maakten foto's. Het was afgelopen zomer.
Ik heb vast nog foto's liggen...

:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 29/06/09, 20:02

Toen ik de video bekeek, werd ik getroffen door de gelijkenis van het fenomeen met prachtige onderwatersurfbeelden.

Hetzelfde effect, misschien dezelfde oorzaak? (oscillerend grensvlak tussen twee vloeistoffen)

Heeft iemand een verklaring waarom en hoe?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/06/09, 22:31

Goedenavond hemelwaarnemersvrienden

De eerste foto is erg indrukwekkend, maar Nieuw-Zeeland staat bekend om zijn bijzondere aerologie, vooral wat betreft zweefvliegen. Het reliëf op de eilanden biedt een echte springplank voor golfstromingen en de foto is ongetwijfeld genomen op een dag waarop dit fenomeen samengaat met de aankomst van een massa vochtige lucht op grote hoogte.
De tweede foto is iets klassieker, hoewel zeer representatief voor een wrijvingsverschijnsel tussen een relatief stabiele massa droge lucht op een laag niveau en een massa vochtige lucht die daarboven snel circuleert.
De toespeling op onderwaterbeelden is geheel toepasselijk omdat we echt de indruk hebben dat we van onderaf naar het wateroppervlak kijken.
De twee luchtmassa's vermengen zich niet, net als water, dat onderaan dichter is en de lucht erboven.
Ik voeg een foto bij die ik heb gemaakt, zonder veel verband met de bovengenoemde verschijnselen, maar die duidelijk het versterkende effect van licht laat zien

A+

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 29/06/09, 22:41

Beeld Bedankt Looping!

Verrassend dat dit type wolk niet eerder werd genoemd.
Of misschien is het dat we het de laatste tijd vaker hebben waargenomen... nog een indicatie dat de "Aardemachine" fout gaat...

: Cry:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/06/09, 22:45

Een plausibele verklaring http://www.haarp.alaska.edu/ ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 29/06/09, 22:46

Deze foto lijkt mij vreemd qua gebouwen... Het staat op 5 minuten en 36 seconden van de video...

Beeld
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/06/09, 22:49

Ah, het is geen 3D Studio, het is Photoshop : Mrgreen:

Het lijkt eigenlijk op een tekening of een schilderij...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten