De G8 kondigt 50% reductie van gas aan ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

De G8 kondigt 50% reductie van gas aan ...




par lejustemilieu » 08/07/08, 18:11

Broeikasgassen...voor 2050
Maar ze vergaten China uit te nodigen, dat evenveel vervuilt als de VS.
Ze zijn ook vergeten Brazilië uit te nodigen..
Het zijn hoofden in de lucht... roooo :?
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 08/07/08, 18:14

Ja, dat is waar, maar we denken nog steeds dat we minder CO2 hebben uitgestoten.
snel nieuwe energiecentrales.:)
Uranium ontsnapte dinsdag uit een tank in de Socatri-fabriek, gelegen op de nucleaire site van Tricastin, in Bollène, in de Vaucluse. Het lek ontstond tijdens het schoonmaken van de tank. “Er kwam 30 m3 uraniumoplossing vrij, die 12 gram uranium per liter bevatte”, bevestigde de prefectuur aan LCI.fr. Deze vloeistof stroomde naar de rivieren L'Auzon en Lagaffière. Maar volgens de prefectuur heeft de Nucleaire Veiligheidsautoriteit (ASN) het risico voor de bevolking als laag ingeschat.

“Onderweg werd het uranium verdund en zou alleen in microgrammen in het water van deze rivieren terug te vinden zijn. Het risico op vervuiling is daarom laag”, aldus de prefectuur, maar “uit voorzorg wordt het verbruik van ‘drinkwater, irrigatie’ van velden en vissen in rivieren in het gebied zijn verboden." Wateractiviteiten en zwemmen in de waterlichamen van Trop-Long, Baltraces (Bollène) en Girardes (Lapalud) zijn ook verboden. Er zijn analyses gaande en het is nog onduidelijk hoe lang deze maatregelen zullen duren.

Dit zal bevestigen dat de visserij beperkt moet worden, omdat er op bepaalde plaatsen minder vis is.
raar.
a + claude
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/07/08, 18:32

: Cheesy:
Als het 1 april was, zou ik de volgende informatie vrijgeven:
Laatste nieuws, het leger heeft momenteel een nieuw hulpmiddel dat de infraroodbril vervangt, dit is een radioactiviteitsbril : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/07/08, 20:41

Uranium ontsnapte dinsdag uit een tank in de Socatri-fabriek, gelegen op de nucleaire site van Tricastin, in Bollène, in de Vaucluse.

Het is duidelijk dat ik vandaag een idioot ben geworden..
Op het tv-nieuws zeiden ze net dat de grondwaterspiegel niet wordt beïnvloed. :schok:
Weten ze hoe ze dat zo snel moeten zeggen? Ik vond dat het lang duurde voordat oppervlaktewater in de grondwaterspiegel terechtkwam.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/07/08, 21:02

Daarom zeggen ze het nu.
Tegenwoordig is het tafelkleed niet aangetast. Aan de andere kant binnen 15 dagen of een maand???
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 08/07/08, 23:17

Het vreemde is dat er geen minister ter plaatse is gestuurd om de schade te observeren, zoals ze sinds Sarko gewend zijn : Mrgreen: , misschien is het niet zo opvallend als de andere gevallen : Cry: , vooral omdat we in de nationale vergadering vaak de ecologie en de vermindering van CO2 door de bouw van kerncentrales kunnen horen.
Volgens de media is dit pas het tweede ongeval, afgezien van alle andere die onvermeld blijven.

Geo;).
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten