CO2-vastlegging: bossen!!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Schuller
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/03/08, 16:43

CO2-vastlegging: bossen!!




par Schuller » 09/03/08, 16:49

Hallo allemaal, Ik ben student en werk aan een project over CO2-vastlegging. Vanzelfsprekend ben ik geïnteresseerd in bio-opslag en compensatiemechanismen via plantages.

Maar ik heb moeite met het vinden van kwantitatieve informatie!!
Ik moet de exacte hoeveelheid CO2 weten die wordt vastgelegd, afhankelijk van het type bos, de volwassenheid van het bos, enz.

Ik heb veel kwalitatieve gegevens, maar niets heel preciess...
Heeft iemand een site waar dit soort informatie te vinden is?

Dank u bij voorbaat !!!!
0 x
lelie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/01/08, 20:04

enkele sporen




par lelie » 13/03/08, 23:28

Hallo,

Ik weet niet of dergelijke informatie direct beschikbaar is...
Maar binnen het kader van "CDM-projecten (Clean Development Mechanism)" moeten de voorgestelde projecten de hoeveelheid koolstof evalueren die is opgeslagen door de uitvoering van het project, vergeleken met wat er zou zijn gebeurd als het beheer van het gebied niet was veranderd. Deze informatie is daarom beschikbaar in de PDD's (Project Design Documents) waarin deze projecten worden gepresenteerd voordat ze worden gevalideerd... Ik denk dat sommige PDD's kunnen worden gedownload van de website van de Wereldbank. U zult zelf de projecten moeten vinden die dichter bij uw wensen staan. onderzoek om informatie te vinden over de soorten bossen die u interesseren. Voor alles wat met koolstofkredieten te maken heeft... zijn er nogal wat sites, hier zijn er een paar (de bekendste, officiële en betrouwbare... voor zover ik weet!)

www.missioneco.org/publications/pg_kyoto.htm

cdm.unfccc.int

www.carbonfinance.org
0 x
Ontmoedigd, radeloos, maar niet wanhopig en altijd strijdlustig!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 14/03/08, 09:19

Schuller schreef:Ik moet de exacte hoeveelheid CO2 weten die wordt vastgelegd, afhankelijk van het type bos, de volwassenheid van het bos, enz.


In principe is het voor onze Europese boren 1 ton CO2 voor 1 m3 hout. Dit is een gemakkelijke orde van grootte om te onthouden.

Door de volumegroei van een bos per hectare te kennen, verkrijg je heel gemakkelijk het vangstpotentieel... wat belachelijk is...

Schuller schreef:Ik heb veel kwalitatieve gegevens, maar niets heel preciess... Heeft iemand een site waarop dit soort informatie wordt vermeld?


Wat heb je waar we naar kijken?

Anders mijn mening over de vraag: koolstofvallen via oefeningen zijn een beruchte oplichterij...omdat het bos na een tijdje meer CO2-equivalenten vrijgeeft dan het vastlegt...Bossen zijn helemaal niet de "longen" van de aarde...Het is een uitvinding van ecolopipos.

De longen van de aarde zijn via microalgen de OCEANEN.

Over fraude gesproken, storten/koolstofafvang (beverproject bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/capture-du-co ... -2730.html ) is er ook één.

Er bestaan ​​echter andere oplossingen, ik geef je er 2:

a) miscanthus, een record voor CO2-afvang per ha/jaar voor een terrestrische plant: https://www.econologie.com/informations- ... -3431.html
De jaarlijkse energieopbrengst is 5 tot 10 keer groter dan die van een bos, met andere woorden: miscanthus creëert 10 keer sneller koolstofhoudende droge stof dan een bos.

b) microalgen, nog beter in termen van opbrengst per hectare, of het nu gaat om CO2-afvang of energieopbrengst. Maar moeilijker te implementeren dan miscanthus: https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3388.html
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten