Persoonlijke koolstofvoetafdruk

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Persoonlijke koolstofvoetafdruk




par Christophe » 29/10/07, 23:58

Het is gedaan in samenwerking met Jancovici en het is hier: http://www.bilancarbonepersonnel.org/

Klik op de verschillende menu-items ...

Roh de lelijke niet mooie koolstof ...

Het blijft echter vrij "basic" ... zelfs niet over compacte fluorescentielampen bijvoorbeeld ... noch heel belangrijk: het land van verblijf (nou ja, we nemen aan dat het Frans-Frans is ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/07, 22:23

Mijn persoonlijke beoordeling:

Verdeling van uw emissies

Emissies in kg equ. C Onzekerheid in%
Huisvesting 1 666,7%
Vervoer 350,8 10%
Voeding 3 094,4%
Verbruik 629,9 47%

Totaal 4 741,8%

Schokkend om het gewicht van eten en aankopen te zien in relatie tot de consumptie van accommodatie en vervoer (maar ja, ik ga regelmatig met de fiets naar mijn werk).

Aan de andere kant moet dit voor huisvesting worden teruggebracht tot het aantal mensen dat daar woont (niet gevraagd), d.w.z. 1666,7 / 3 = 555,6 kg Eq C.
Voor transport neem ik de auto niet alleen (84,8% van de CO3-voetafdruk van transport). Dus om ook terug te brengen naar mijn familie (ik tel niet als we met meer dan XNUMX zijn, dat compenseert voor de zeldzame keren dat ik mijn auto in een stationwagen zet en alleen ben).
Dus 350,8 x (15,2 + 84,8 / 3) / 100 = 152,6 kg Eq C.

Voor consumptie is het hetzelfde, we delen alles thuis. De tv wordt bekeken door de 3, de computers ook (als mijn dochter is begonnen voor de leeftijd van 2 jaar) enz enz ... Dus idem, ik deel door 3. Dat is 210 kg Eq C.

Totaal beoordeeld voor mijn bescheiden persoon:
555,6 + 152,6 + 3 + 094,4 = 210,0 kg Eq C

Het is iets beter dan 4,74 T eq C. En nogmaals, ik ben minder energie-intensief dan mijn betere helft die meer verwarming nodig heeft, aan gaat en vergeet de lichten uit te doen, meer water verbruikt, enz. enz ... Maar hey 4 T Eq C inclusief 77,1% voor voedsel, het valt misschien wel mee.

En jij?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 137 gasten