Al Gore en de IPCC Nobelprijs voor de vrede!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Al Gore en de IPCC Nobelprijs voor de vrede!




par Christophe » 12/10/07, 12:08

https://www.econologie.com/prix-nobel-de ... -3504.html

Ik zie niet waar het is vrede door de opwarming van de aarde maar de feiten zijn de feiten... maar om een ​​Nobelprijs voor een film uit te reiken, vind ik dat allemaal dezelfde "limiet"...informeren is goed, maar Al Gore is nog niet begonnen met het oplossen van het probleem... heb ik het fout?

Bovendien, als we zien wat er in Afrika gebeurt, zouden er andere organisaties zijn die deze Nobelprijs zouden verdienen...

Het doet me een beetje denken aan de Gouden Palm uit 2004 voor de film van Moore (erg saai naar mijn mening...) op 9 september...

De voormalige Amerikaanse vice-president en het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) ontvingen de Nobelprijs voor de Vrede. Zo worden zij beloond voor hun bijdrage aan de strijd tegen de opwarming van de aarde.

Het is geen verrassing, want hij begon als favoriet. Het Nobelcomité kende Al Gore de Nobelprijs voor de Vrede toe voor zijn documentaire ‘An Inconvenient Truth’ over de dramatische gevolgen van de opwarming van de aarde. Ook uitgereikt naast de voormalig Amerikaanse vice-president: het Intergouvernementeel Panel on Climate Change (IPCC) onder voorzitterschap van de Indiër Rajendra Pachauri.


http://www.liberation.fr/actualite/monde/284238.FR.php

De wereld blijft veel laconieker:

De voormalige Amerikaanse Democratische vice-president Al Gore en het IPCC (Intergouvernementeel Panel voor Klimaatverandering) hebben in 2007 de Nobelprijs voor de Vrede gewonnen voor het vergroten van het bewustzijn over de risico's van klimaatverandering.

Honderdeenentachtig kandidaten waren in de race voor deze Nobelprijs, begiftigd met 1,5 miljoen dollar.


http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14 ... -37,0.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Shai'ullud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 02/10/07, 21:20




par Shai'ullud » 12/10/07, 13:43

Helemaal mee eens!

Als de opwarming van de aarde een serieus onderwerp is, heeft het niets te maken met de strijd om de vrede in de wereld te handhaven.

Degenen die dagelijks strijden tegen ultrarepressieve regimes moeten tegen zichzelf hebben gezegd dat ze er beter aan hadden gedaan hun camcorder te pakken en een kleine, op consensus gebaseerde video op te nemen die deuren open duwt.

Dit soort prijzen mogen niet worden beïnvloed door de huidige trends, anders zou Brigitte Bardot volgend jaar, voor het redden van zeehondenbaby's, dat niet doen. : Lol:

Als ze milieu-inspanningen willen aanmoedigen, hoeven ze daarvoor alleen maar een speciale prijs in het leven te roepen! Mijn moeder zegt altijd: "Wij mixen geen theedoeken met servetten!" :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/07, 14:12

Toutafé!

En geen Nobelprijs ... alleen het milieu?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/10/07, 14:15

VREDE = strijd tegen de opwarming van de aarde..............het is al zeer beperkt, maar VOORAL deze meneer Al Gore werd minstens twee keer betrapt met zijn handen in de jampot:

- Hij zou een ENERGIE SCHITTEREND huis hebben met zwembaden + een groot aantal energie-intensieve onderdelen die niet redelijk zijn (ik heb de details niet meer, het zou nodig zijn om te zoeken) + 4X4-voertuigen... enz.. de goede Amerikaan gemaakt in de VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA.

- Hij reist meestal door de VS met een persoonlijk vliegtuig, waardoor er weinig mensen aan boord zijn en er veel CO2 wordt uitgestoten.

Dit is echt niet de REFERENTIE op het gebied van ecologie.

Aan de andere kant verdient het IPCC deze titel, maar niet "van VREDE" (de opwarming van de aarde zal misschien tot oorlogen leiden!!?? Dit is wat er in deze Nobelprijs wordt geïmpliceerd, namelijk preventie??).

Als ik zie wat een onderzoeker zonder toekomst als mijn dochter, doctor in de oceanografie, verdient -ze zal over een maand geen baan hebben- (mijn dochter heeft de resultaten van haar proefschrift over de stijgende zeespiegel aan het IPCC verstrekt). ... en wat de levensstijl van een Al GOre zou moeten zijn (dus de vervuiling en CO2 die daarmee gepaard gaan), het is een beetje onzin.
Al Gore was tevreden met het herstellen van al deze onderzoekers die werken met satellietinformatie en een synthese maken... en meneer Al Gore hoeft alleen maar dit werk terug te halen.

Ik zal proberen artikelen te zoeken over de energieverspilling van de familie Al Gore.
Het is er => https://www.econologie.com/forums/jt-fr2-20h ... t3217.html
Steff heeft het rapport online gezet. Waar kun je het vinden in de econologie?
Dernière édition par jean63 de 12 / 10 / 07, 14: 33, 2 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/07, 14:22

jean63 schreef:Dit is echt niet de REFERENTIE op het gebied van ecologie.


Toutafé maar het is nog steeds de TOP Eén van de miljardairs die informeert over het probleem van de opwarming van de aarde... We moeten hem daarom vergelijken met zijn handlangers van de miljardair.

Toch hoop ik dat hij met de 1,5 miljoen dollar van de Nobelprijs thuis in zonne-energie zal investeren...

jean63 schreef:Aan de andere kant verdient het IPCC deze titel, maar niet "van VREDE" (de opwarming van de aarde zal misschien tot oorlogen leiden!!?? Dit is wat er in deze Nobelprijs wordt geïmpliceerd, namelijk preventie??).


Dat dacht ik in het begin ook...Bush heeft de preventieve oorlog uitgevonden, dus de wereld van gekke mensen waarin een preventieve Nobelprijs niets schokkends is...behalve voor economen...

jean63 schreef:Als ik zie wat een onderzoeker zonder toekomst als mijn dochter, doctor in de oceanografie, verdient -ze zal over een maand geen baan hebben- (mijn dochter heeft de resultaten van haar proefschrift over de stijgende zeespiegel aan het IPCC verstrekt). ... en wat de levensstijl van een Al GOre zou moeten zijn (dus de vervuiling en CO2 die daarmee gepaard gaan), het is een beetje onzin.
Al Gore was tevreden met het herstellen van al deze onderzoekers die werken met satellietinformatie en een synthese maken... en meneer Al Gore hoeft alleen maar dit werk terug te halen.


Vergeet niet dat Al Gore rijk was... VOORDAT hij aan deze "strijd" tegen de opwarming van de aarde begon.

Verder ben ik het volledig eens over herstel, maar wie maakt er misbruik van wie dan ook in deze wereld? Kijk naar een journalist: hij schrijft een artikel over een onderzoeksonderwerp en dat levert de krant veel meer op dan het interview de onderzoeker opbrengt...ervan uitgaande dat zij betaald wordt...

jean63 schreef:Ik zal proberen artikelen te zoeken over de energieverspilling van de familie Al Gore.


Goed idee, maar het zou een cliché zijn... precies zoals wanneer we zeggen dat geen van de leiders van de Groenen (en Hulot en velen die in het openbaar prediken...) thuis een zonne-installatie heeft...

Hoewel ik voor Hulot niet eens zeker weet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/10/07, 14:29

Toch hoop ik dat hij met de 1,5 miljoen dollar van de Nobelprijs thuis in zonne-energie zal investeren...

Ik ga tegen mijn dochter zeggen dat ze haar recht moet opeisen.

Het is te hopen dat de 1,5 miljoen dollar gedeeld zal worden tussen Al en het IPCC!!!

Investeer thuis in zonne-energie : Mrgreen: : Idee: :onheil: , ik geloof het niet eens. Ik hoop dat deze schande terug zal gaan naar de ‘selecteurs’ van de Nobelprijs… :onheil:

Ik heb trouwens het onderwerp over Al's energieverbruik gevonden ==> https://www.econologie.com/forums/jt-fr2-20h ... t3217.html
Hoewel ik voor Hulot niet eens zeker weet...

Ik geloof dat het een bioklimatisch houten huis heeft... dat moet worden gecontroleerd.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/07, 15:21

jean63 schreef:Ik geloof dat het een bioklimatisch houten huis heeft... dat moet worden gecontroleerd.


Dat zou goed nieuws zijn, verrassend dat we er niet meer over gehoord hebben...

Maar bioklimatologisch betekent niet dat er geen uitstoot is..bijvoorbeeld een bioklimatologisch systeem met een warmtepomp in Duitsland, het is het equivalent van hetzelfde huis met een olieketel op CO2-niveau in Frankrijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/10/07, 18:14

toch: leuk deze prijs! hij zal zijn elektriciteitsrekening kunnen betalen... : Cheesy:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Shai'ullud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 02/10/07, 21:20




par Shai'ullud » 12/10/07, 21:15

jean63 schreef:[Ik denk dat hij een bioklimatisch houten huis heeft... dat moet worden gecontroleerd.


Welnu, na het verbranden van 1/4 van de dieselreserves van de planeet in haar okavango-operatie, kan het heel goed over bioklimatologische en zonne-energie beschikken en alles wat gedaan kan worden!!!

Wat onderbetaalde onderzoekers betreft, is het duidelijk dat de ballen serieus zijn als je ziet hoe de financiering wordt verdeeld (mijn bron: een archeologische opgraving vlakbij mijn huis): de professor of arts steekt de financiering in zijn zak en stuurt zijn studenten het werk . Op vrijwillige basis en op hun kosten is het nu al leuk dat we hen een onderwerp voor hun scriptie aanreiken aan deze idioten van toekomstige werklozen! :onheil:

En dan zien we op tv deze grote 'geleerden' lessen geven en ons uitleggen hoe ze hun laatste boek tot stand hebben gebracht door hard werken en jaren van reflectie, levend in afzondering met alleen zijn boeken en... een geit als gezelschap?
0 x
dichter
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/08/07, 22:12




par dichter » 12/10/07, 22:03

Christophe schreef:En geen Nobelprijs ... alleen het milieu?

Misschien komt er een over een paar jaar.
Tegenwoordig praten veel mensen over het milieu en dat is een goede zaak.
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten