Warming veroorzaakt zomer rotte 2007

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Warming veroorzaakt zomer rotte 2007




par Christophe » 14/08/07, 10:26

Opwarmen: een beetje uitstel voordat je terug duikt
NOUVELOBS.COM | 10.08.2007 | 12: 59

Een nauwkeuriger model van het klimaat voor de komende jaren voorspelt een vertraging van de opwarming tot 2009 en daarna een verdere stijging van de temperatuur.

De 21ste eeuw wordt heet, dat is zeker. Maar gezien de temperaturen en deze zomer valt het echt niet mee. Britse onderzoekers verklaren dit fenomeen door klimaatvariabiliteit veroorzaakt door natuurlijke verschijnselen.

Een wijdverbreide kritiek op wereldwijde klimaatmodellen, vooral vanwege hun vermogen om de nabije toekomst te voorspellen, is dat ze alleen factoren omvatten die worden beïnvloed door veranderingen buiten het klimaatsysteem, zoals zonnestraling, atmosferische aërosolen en gassen. broeikaseffect.
Ze zouden dus de interne variabiliteit van het klimaat verwaarlozen als gevolg van verschijnselen als El Niño, fluctuaties in de oceaancirculatie en variaties in oceaanwarmte. Deze verschijnselen zouden op korte termijn veranderingen kunnen veroorzaken, met name regionaal, die sterk verschillen van de gemiddelde opwarming die in deze eeuw wordt verwacht als gevolg van menselijke activiteiten.

Om deze meer subtiele effecten te begrijpen, hebben meteorologen de voorspellende capaciteit van een klimaatmodel verbeterd door informatie over de werkelijke toestand van de oceanen en de atmosfeer op te nemen in plaats van benaderingen zoals voorheen het geval was. Ze hebben dus een model geïmplementeerd dat zowel interne variabiliteit als veranderingen veroorzaakt door de buitenkant voorspelt. Een reeks retrospectieve voorspellingen van de afgelopen decennia heeft aangetoond dat dit model op deze tijdschaal nauwkeurigere waarden geeft van de mondiale oppervlaktetemperatuur.

Dit model voorspelt dat de opwarming de komende jaren zal vertragen en vervolgens zal versnellen, en dat ten minste de helft van de jaren na 2009 warmer zal zijn dan 1998, het warmste jaar ooit. Met andere woorden, de planeet gaat even pauzeren voordat het voorgoed begint te zweten. Volgens de auteurs vertegenwoordigt het volgende decennium een ​​horizon waarvoor het nodig is om planologische maatregelen te nemen voor de verbetering van de infrastructuur, het energiebeleid en de economische ontwikkeling. Daarna zullen de spanningen groter zijn en het optreden in geval van nood geeft zelden goede resultaten.


JI
Sciences en Avenir.com
10/08/07



Bron: Science et Avenir op Pandrecht

ps: ik vind de details (2009) heel precies op de schaal van de opwarming ... in ieder geval is het geen verrassing dat de opwarming regionale afkoeling zal veroorzaken ...
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 05/09/07, 20:27

Bovendien begon het te sneeuwen in Duitsland en Polen !!!! tot 20 cm geen plaats ... als dat dan niet het bewijs is dat er ergens een 'probleem is!
0 x
"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."
_Sitting Bull_
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/09/07, 20:32

"Maar nee, het maakt niet uit ... het is altijd zo geweest ..." blablablablabala :onheil: :onheil: :onheil:

Zorg voor een tekst die je aan het denken zet (nou niet dat je dat hoop ik): https://www.econologie.com/pourquoi-ca-b ... s-389.html

Op basis van het werk van Cohen is het mogelijk om het bestaan ​​van bepaalde psychologische processen die zijn omgezet naar klimaatverandering te bepalen. Allereerst moeten we een algemene afwijzing verwachten wanneer het probleem van zo'n omvang en aard is dat de samenleving geen cultureel mechanisme heeft om het te accepteren. Primo Levi, die probeerde uit te leggen dat veel Joden in Europa misschien hebben geweigerd de dreiging van uitroeiing toe te geven, citeerde een oud Duits gezegde: "Dingen waarvan het bestaan ​​moreel onmogelijk lijkt, kunnen niet bestaan. . "

In het geval van klimaatverandering zijn we intellectueel in staat om het voor de hand liggende toe te geven, terwijl we de grootste moeite hebben onze verantwoordelijkheid te aanvaarden voor een misdaad van dergelijke omvang.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 06/09/07, 08:44

bizar,

de conclusie dat we uitstel hebben tot 2009, worden pas getrokken na het feit van een rot 2007.

Ik kan u het voorbeeld geven van de modellering van de slijtage van de wanden van hoogovens die worden blootgesteld aan hoge temperaturen, extreme chemische omstandigheden.
En deze modellen worden gebruikt voor het onderhoud van hoogovens. En volgens de mening van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de reparatie, houden de modellen nooit volledig rekening met de slijtage van de muren.
En hier heb ik het over een vrij klein systeem vergeleken met de aarde

Dus om naar voren te komen om te zeggen dat 2008 en 2009 nieuw zullen zijn, het heeft argumenten gegeven aan de lasteraar, denk ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 06/09/07, 08:56

en we mogen de beroemde zonnecycli niet vergeten (11 jaar geloof ik) :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/09/07, 09:15

Nou, ik dwaal een beetje af van het onderwerp, we hadden ergens anders een bericht over dit onderwerp geplaatst, maar ik vind het meer. In de Vendée nestelen momenteel zwaluwen en is er zelfs een vogelei in een nest gezien, terwijl dat er 2 dagen eerder niet was. :|
Dus ik voorspel jullie een warme herfst en winter. : Cheesy:
Tenzij de fauna nog meer in de war is dan wij ......
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 06/09/07, 09:23

freddau schreef:Dus om naar voren te komen om te zeggen dat 2008 en 2009 nieuw zullen zijn, het heeft argumenten gegeven aan de lasteraar, denk ik.


Ja, het is meestal alles ... je kunt net zo goed dobbelstenen spelen !!

freddau schreef:en we mogen de beroemde zonnecycli niet vergeten (11 jaar geloof ik)


Ik zou het mis kunnen hebben, maar deze periodiciteit van de zon heeft altijd bestaan ​​en het lijkt mij dat alle soorten rampen nog steeds in intensiteit toenemen ... Overstromingen van zo'n omvang in Engeland en midden in de zomer zijn ongehoord ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten