Opwarming van de aarde en magnetisch veld

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
timtim
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/04/07, 13:35

Opwarming van de aarde en magnetisch veld




par timtim » 23/07/07, 22:03

Zonder de opwarming van de aarde in twijfel te trekken, zou ik graag uw mening willen weten over de volgende vraag:
Denkt u dat een groot deel van de opwarming van de aarde kan worden veroorzaakt door de verstoring van het magnetische veld?

Kunnen de wolken, die elektrisch geladen zijn, hun koers verleggen door de verandering in elektrische lading?

Dankjewel voor je antwoorden .
0 x
De aarde is niet van ons,
het is van onze kinderen
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/07/07, 22:14

mooie lijm!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 23/07/07, 22:37

uh Ik ben geen expert ter zake maar op het eerste gezicht denk ik dat er veel verwarring in de vraag zit.

1) Het magnetische veld van de aarde beschermt de aarde tegen kosmische straling, inclusief de ‘krachtige’ zonnewinden. Zonder de Van Allen-gordel had het leven zich niet kunnen ontwikkelen zoals wij dat kennen.

De ‘periodieke’ omkering van de polen van de aarde komt ook overeen met massale uitstervingen... dit is geen toeval.

Meer informatie over de magnetosfeer: http://www.astronomes.com/c1_solaire/p132_atmos.html

2) Het verband tussen aards magnetisme en klimaat is indirect, via de bescherming van energetische deeltjes die door magnetisme worden geboden en die de atmosfeer zouden kunnen verwarmen.

De "mechanische" invloed van het aardveld is ongetwijfeld grotendeels te verwaarlozen vergeleken met de energie van de wind... bovendien, als alle wolken langs de NS-veldlijnen zouden bewegen... vooral als er geen wind is. . :schok:
0 x
timtim
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/04/07, 13:35




par timtim » 24/07/07, 13:48

Bedankt voor je reactie Christoffel.

De ‘periodieke’ omkering van de polen van de aarde komt ook overeen met massale uitstervingen... dit is geen toeval.


Als het magnetische veld geen invloed heeft op beweging of bepaalde klimaatreacties, waarom zou de inversie ervan dan verantwoordelijk zijn voor bepaalde massa-uitstervingen? (Verstoring van ons beschermende schild?)

Ik heb het verband niet meer, maar ik las dat de Egyptenaren een omkering van de polariteit ervoeren, 'bewijs' dat de omkering niet altijd destructief is.

Er is een theorie die duidelijk stelt dat een beweging van de vleugel van een vlinder alle elementen eromheen beïnvloedt. (Ik laat je het spreekwoord recreëren)

Dus ik vraag me af of een verschil in de helling van de magnetische golven niet zou bijdragen aan de beweging van het weer (het ontstaan ​​van depressies, enz.)?

Ik ga verder, opwarming van de atmosfeer, er is ----> opwarming van de aardkorst ----> opwarming van de buitenste kern -----> grotere vloeibaarheid in deze vloeistof ----> versterking van de beweging van het magnetische noorden (er is: 50% meer dan verwacht) ----> persoonlijk: versterkte klimaatverstoring.


dank u

---------------------------------------

Bedankt voor je link over Jean-Marc Jancovici, superinteressante set, maar wat een puinhoop, ik heb net de 500 pagina's uitgelezen. 8)
0 x
De aarde is niet van ons,

het is van onze kinderen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 24/07/07, 14:32

Uh ik sta droog maar bij een significante verandering in het magnetisme is het duidelijk dat er sprake is van invloed op het klimaat. Aan de andere kant geloof ik niet dat de opwarming van de atmosfeer de diepten van de aarde beïnvloedt...

Een link met wat uitleg over palen: http://secretebase.free.fr/planetes/ter ... /poles.htm Jammer dat dit op een complot/UFO-site staat...

Blijkbaar was het volgens dezelfde link voor de Egyptenaren geen totale omkering...

ps: ja, het is vanwege het decennialang niet-bestaande schild dat er massale uitstervingen plaatsvinden tijdens totale inversies...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/07/07, 15:41

OULAAH! Het wordt heet!
Laten we ophouden met gek te zijn en het eerst ontdekken!

Dit magnetische veld heeft waarschijnlijk een vrij onbeduidende intensiteit vergeleken met de thermische bewegingen die hierdoor ontstaan
de winden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 24/07/07, 16:31

Dit is precies wat ik hierboven zei... het verhindert niet dat een grote verandering in het magnetisme gevolgen voor het klimaat zou kunnen hebben, denk ik...

Ik zei "MAJOOR"...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten