De trein ... niet altijd ecologisch / het kan veel CO2 genereren

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux

De trein ... niet altijd ecologisch / het kan veel CO2 genereren




par Pyvesd » 10/06/07, 14:15

Fillon en Juppé gingen de TGV inhuldigen ... met het vliegtuig

STRAATSBURG (Reuters) - François Fillon en Alain Juppé, die zaterdag de lancering van de TGV Est Européen in Straatsburg voorzitten, vertrokken niet vanuit Parijs voor de inaugurele trein, waaraan ze met een speciaal vliegtuig verbonden waren.

De premier had de avond doorgebracht in zijn bolwerk van Sarthe, waar hij aan het einde van de verkiezingscampagne werd vastgehouden. Hij vervoegde de stad Nancy met een speciaal vliegtuig, waar de TGV stopte om lokale gekozen functionarissen op te halen, vertelde Anne-Marie Idrac, president van de SNCF, aan de pers.

In Straatsburg stond hij in zijn toespraak op de inhuldiging van de verdiensten van de hogesnelheidstrein in termen van duurzame ontwikkeling - de trein is notoir minder vervuilend dan het vliegtuig.

Volgens het laatste nieuws uit de Elzas stapte Alain Juppé, zijn minister van Ecologie, Ontwikkeling en Duurzame Planning, ook in de TGV naar Nancy, die hij had gevlogen vanuit Bordeaux, de stad waarvan hij is burgemeester.

Het dagblad in Straatsburg voegt eraan toe dat de twee mannen Straatsburg afzonderlijk hebben verlaten na de ceremonie, nog steeds per vliegtuig.

Wat Anne-Marie Idrac betreft, ze was per vliegtuig naar Luxemburg gereisd om plaats te nemen aan boord van een speciale TGV naar Straatsburg.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 10/06/07, 16:00

In België hadden we onze minister van Binnenlandse Zaken die de film van Al Gore ging bekijken per ... helikopter :D

Depressief: /

dromer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/07, 16:29

Nog een anekdote ...

Aan de andere kant, als de elektriciteit niet nucleair of hydraulisch is, vervuilt de trein MEER dan bepaald ander transport in vergelijking met de getransporteerde ton ...

Duitse treinen moeten tot de ergste van Europa behoren, gezien het aantal centrale kolen dat ze hebben ...
Dernière édition par Christophe de 26 / 10 / 07, 12: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 10/06/07, 16:46

Oh?
Dat wist ik niet.
Weten we de equivalente vervuiling per km als we de elektriciteitscentrales van een kolen- / kernland gemiddeld nemen?
PCq in België hebben we minder kernenergie dan u.

dank,
dromer
0 x
uogag
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/10/07, 12:41




par uogag » 26/10/07, 12:47

sinds wanneer is kernenergie niet vervuild? :schok:
alleen omdat de media het vooral hebben over de opwarming van de aarde door broeikasgassen, wil nog niet zeggen dat andere vervuiling vergeten moet worden ...
aangezien nucleaire vervuiling voor gewone burgers veel moeilijker te herkennen is, is het voor overheden heel gemakkelijk om mensen te laten geloven dat goed afvalbeheer aanwezig is. Iedereen die erover leert uit documenten die onafhankelijk zijn van de nucleaire lobby (je moet kijken!) Beseft het.
0 x
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 26/10/07, 16:01

in dit geval hebben we het hier over luchtvervuiling en in het bijzonder CO2, geen verspilling of andere hinder veroorzaakt door deze of die sector ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
mnot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 16/02/07, 17:45
Plaats: Macon




par mnot » 27/10/07, 10:47

In mijn kleine dorp is er een station, of liever: er was een station. Sinds het begin van het 2007-jaar zijn de treinen niet gestopt, ze zijn vervangen door SNCF-bussen.

Dus voor dezelfde reis plaatst de SNCF 1 trein + 1 bus, allemaal om de 2 minuten stoptijd te besparen.

SNCF, het is mogelijk! meer vervuilen ...
0 x
Forummeur: iemand die overal een mening over heeft, maar vooral een mening heeft.

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten