Kunstmatige fotosynthese x300, binnenkort meer co2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas

Kunstmatige fotosynthese x300, binnenkort meer co2?




par claude07 » 17/03/07, 21:13

(uittreksel van futura-sciences.com http://www.futura-sciences.com/news-pho ... _10502.php)

Een groep onderzoekers van de Universiteit van Kyoto heeft een materiaal ontwikkeld dat kan worden gebruikt om te reproduceren bij goedkope fotosynthese.

Deze innovatie kan het gebruik van mogelijk maken goedkope systemen en effectief in het synthetiseren van suikers en ethanol uit licht en kooldioxide. Dit systeem zou ook het voordeel hebben dat het de hoeveelheid koolstofdioxide in de atmosfeer vermindert.

Onder toezicht van Dr. Hideki Koyanaka gebruikten de onderzoekers een innovatieve verbrandingstechniek om te produceren zeer zuivere mangaandioxide-deeltjes, de grootte van enkele nanometers. Het ontwikkelde materiaal is daarom op mangaan gebaseerd, wat een paar honderd yen kost (ongeveer een paar euro) per kilo en speelt hier een belangrijke rol in de fotosynthese. De kleine deeltjesgrootte maakt het materiaal reactiever en efficiënter bij het imiteren van het natuurlijke fenomeen van fotosynthese.

In theorie geloven onderzoekers dat dit materiaal koolstofdioxide in de atmosfeer moet kunnen verminderen 300 keer effectiever dan planten. Gezien de lage kosten van hun systeem, zijn ze van plan hun materiaal op de markt te brengen in praktische, kleine apparaten die de uitstoot van koolstofdioxide bij de bron zouden verminderen, dat wil zeggen ingebed in auto's of gebruikt door fabrieken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/03/07, 22:02

de natuur en het onderzoek zijn nog niet klaar, in feite om ons enkele verrassingen voor te houden, sommige vrij goed.

Het belet niet dat er plaatsen zijn waar het nog steeds nodig zou zijn om stevig te herbebossen, bijvoorbeeld in Marne en Picardië of in Vlaanderen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/07, 06:20

Dus, tot ziens mijn zonnedak ten gunste van dit nieuwe type zonnecollector? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2904




par gegyx » 18/03/07, 08:34

0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/07, 10:59

Het heeft me iets verteld :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Draco02
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/03/15, 08:38

sultan




par Draco02 » 19/03/15, 08:45

Het Milieuprogramma van de Verenigde Naties (UNEP) heeft het initiatief 'Plant for the Planet' gelanceerd: de miljardboomcampagne. Over de hele wereld worden individuen en organisaties met verschillende achtergronden, zoals het maatschappelijk middenveld, de private sector of de staat, aangemoedigd om hun engagement om bomen te planten op deze site te registreren. Het doel is om in 2007 minstens een miljard bomen over de hele wereld te planten.
0 x
DaRe DaViL
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 19/03/15, 10:19

Ik zou geen 'goede verrassing' noemen zoals jij, olifant, een technische ontdekking die, door een van de beperkende factoren te overwinnen, de mogelijkheid verzekert dezelfde fouten voort te zetten.
Of zal het nodig zijn om een ​​dubbele wereld te bouwen, waarin de oorzaken van de eerste in dezelfde mate zouden worden aangemoedigd als in de tweede, de gevolgen zouden worden gewist?
Laten we niet vergeten, in de absurde hypothese waar dit mogelijk zou zijn voor de fysieke aspecten, dat de psychische schade geen andere parry dan illusoire omvat.

Wat betreft het planten van bomen, die ziet dat er geen tegenstelling is tussen de vernietiging van de natuur, een voorwaarde voor het op korte termijn nastreven van ons kleine materiële comfort, en de constructie van een scherm van goed geweten behoud van onze morele troost?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:




par izentrop » 19/03/15, 14:11

Hallo,
Het planten van bomen heeft niets te maken met het oorspronkelijke onderwerp, maar is een uitstekend initiatief voor de planeet.

Niet alleen om bossen opnieuw te bevolken, maar ook op gecultiveerde velden http://www.actu-environnement.com/ae/ne ... 23384.php4
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 19/03/15, 17:21

"Save the planet" is even absurd als een valse slogan, maar zo effectief ... :frons:
Newspeak heeft een toekomst!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/03/15, 18:38

Uit nieuwsgierigheid, wat doet een boom in een gebied van dode aarde gevuld met kunstmest, pesticiden, fungiciden en andere rommel en waarvan de wortels te ondiep zijn geploegd? :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten