Yahoo wordt groen: 18seconds.org

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Yahoo wordt groen: 18seconds.org




par Christophe » 08/03/07, 22:54

Goed initiatief van Yahoo over de promotie van compacte fluorescentielampen: een (bijna) realtime kaart van de VS

Als je weet dat 80% van de elektrische energie in de VS steenkool is ... zijn alle middelen goed om kwh te besparen.

Sterker nog; een kwh uit bespaarde kolen is bijna 1 kilogram CO2 (1 kg "goede" steenkool bevat "8kwh thermisch of 4kwh elektrisch in het beste geval en 1 kg steenkool (ervan uitgaande dat het pure koolstof is) stoot 3,6 kg CO2 uit)!

http://www.18seconds.org ou http://green.yahoo.com/

ps: het doet me hier een beetje aan denken, https://www.econologie.com/forums/la-terre-r ... t3090.html

(wat bijna onopgemerkt bleef :( )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 08/03/07, 23:18

ps: vraag me af hoe yahoo het aantal verkochte / geïnstalleerde lampen telt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 21/06/07, 18:59

Dit is de vraag die ik mezelf stelde. Hoe komen deze cijfers tot stand? In ieder geval is het niet erg, dit zou voor Frankrijk hetzelfde moeten zijn.
Weet u trouwens dat in Europa het gebruik van compacte fluorescentielampen vanaf 2009 verplicht zal zijn voor huishoudens?
@+
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/07, 21:05

Eindelijk goed nieuws!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/06/07, 21:24

Polo schreef:Weet u trouwens dat in Europa het gebruik van compacte fluorescentielampen vanaf 2009 verplicht zal zijn voor huishoudens?
@+


Uh nan we wisten het niet ... heb je een bron van deze info?

Verplicht betekent dit dat conventionele lampen worden verboden?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/07, 09:58

Christophe schreef:Verplicht betekent dit dat conventionele lampen worden verboden?


Zoals gezegd wordt dit type verbod overal ter wereld in de maak dit Futura-Sciences artikel .

Ditzelfde artikel bevestigt de informatie van Polo over het verbod op gloeilampen in Europa in 2009
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/06/07, 10:11

Ah ja, ik had die over Australië gelezen, maar ik zie niets over Europa:

Terwijl verschillende provincies van Canada een soortgelijk project aan het voorbereiden zijn, overweegt Europa, onder druk van Groot-Brittannië, wiens minister van Financiën Gordon Brown onlangs een verbod op te hebzuchtige bollen heeft aangekondigd, maar vooral Duitsland, overweegt hetzelfde type regelgeving tegen 2009.


Ik ben nog steeds bang dat deze maatregel zich zal verspreiden over de markt voor goedkope fluorescentielampen voor € 2 per stuk (zie minder) ... we hebben hier gisteren of eergisteren over gesproken in een ander onderwerp ...

Hier herinner ik u eraan dat we een aantal mooie modellen fluorescentielampen hebben die veel langer meegaan dan in 2009: economische en LED-lampen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 22/06/07, 17:34

Ja dat las ik in nr. 179 van Zonnestelsels. Ik ga u niet het hele artikel schrijven, maar in het kort: 2005: Cuba (gevolgd door Venezuela) lanceert een plan om de lampen te vervangen. Australië verbiedt gloeilampen in 2010, gevolgd door Californië (stel dat het me niets kan schelen dat Amerikanen acteurs hebben gekozen terwijl hij zo'n geweldige senator is!) En Canada (voor 2012). De commissie ENVISAGE, en het is een wijs verlangen, om vervelende bollen voor 2008 voor het publiek (straat + kantoor) te verbieden en in 2009 zijn de huishoudens aan de beurt.
dat is mijn bron.
@+
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten