Hoe het geld koning kan de planeet te redden ....

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Hoe het geld koning kan de planeet te redden ....




par jean63 » 26/02/07, 16:12

Gevonden op de Boursorama-site:

http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=3982979

Investeringsfondsen zijn overal, maar volgens dit artikel zullen ze de bouw van meerdere kolencentrales verhinderen die veel CO2 de atmosfeer in sturen.

In een poging om de critici van de transactie in de Verenigde Staten, zowel onder consumenten als milieuactivisten, te ondermijnen, beweerde het consortium onder leiding van KKR, Texas Pacific en Goldman Sachs twee toezeggingen te hebben gedaan.

Aan de ene kant belooft het de elektriciteitsprijzen voor particulieren met maximaal 10% te verlagen, en om terug te keren naar projecten voor de bouw van kolencentrales waartoe TXU heeft besloten, energiecentrales die door milieuactivisten worden beschuldigd van bijdrage aan de opwarming van de aarde.

Er zullen uiteindelijk slechts drie van de elf kolencentrales worden gebouwd, een reductie van 75%
.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 26/02/07, 16:29

Ik hoop dat je het mij vergeeft, Jean, dat ik niet zoveel vertrouwen heb in de goede bedoelingen van deze pensioenfondsen.
Ik denk dat als ze teruggaan op de constructies van deze energiecentrales, dit niet alleen is vanwege de opwarming van de aarde.

Ofwel hopen ze te veel reacties op hun vijandige overnamebod te vermijden, ofwel beperken ze eenvoudigweg de investeringen waardoor ze meer dividend kunnen genereren.

Het kapitalistische systeem regeert de wereld al ongeveer een eeuw en het is door zijn wisselvalligheid en zijn blindheid om iets anders te zien dan kortetermijnwinsten dat we in deze dramatische situatie terecht zijn gekomen.

Ik geloof de massa niet in een plotselinge verandering van houding van ‘die mensen’ (zoals Brel zou hebben gezegd)
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/02/07, 18:38

Targol =>

De titel is tweedegraads humor: het is duidelijk dat het hen niets kan schelen; ze willen gewoon de indruk wekken dat ze er een beetje voor zorgen, maar tegelijkertijd is het altijd winst als het waar is.

Ik vraag me zelfs af of het hen niet uitkomt dat de planeet opwarmt.

Lees bovendien maar eens het boek van Hervé Kempf: ‘Hoe de rijken de planeet vernietigen’. Ik opende een onderwerp dat onbeantwoord bleef, maar ik zal er op moeten terugkomen omdat ik vooruitgang heb geboekt en ik zal een aantal opbouwende uittreksels moeten vrijgeven......een dezer dagen...een prioriteitskwestie!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten