Soda Club AlCOjet produceert CO2? Ecologisch of niet??

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Tijgerbek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/02/07, 09:53

Soda Club AlCOjet produceert CO2? Ecologisch of niet??




par Tijgerbek » 23/02/07, 10:08

Hallo,

Mijn vrouw kocht een Sodafrance.com Soda-club die Alcojet-flessen gebruikt om gas in het water te brengen om je eigen koolzuurhoudende dranken te maken.

Op de site zeggen ze dat het ecologisch is omdat je niet aan het eind van de maand met een hele kist plastic flessen zit.
Maar is het gas dat via dit systeem wordt binnengebracht nog schadelijker (in zijn naam hameren ze op de term CO2)?

Vul alstublieft mijn onwetendheid hierover in.
En als er in deze Alcojet-fles iets zit dat de opwarming van de aarde accentueert, dan gaat het naar de container!!!
Bij voorbaat dank, fijne dag verder
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/02/07, 10:44

Uh ik ken dit systeem (dat al heel lang bestaat in België) en heb mezelf al gelijkaardige vragen gesteld.

Pluspunten voor het systeem:
- er wordt geen water getransporteerd (mits er kraanwater wordt gebruikt)
- minder afval
- geconcentreerde siropen (dus mogelijkheid om minder sterk te doseren)

Nadelen van het systeem:
- transporteren/opladen van de CO2 lading (vrij duur vind ik)
- neiging tot overconsumptie van frisdrank (nou ja, het is geen ecologie, maar hey...)

Als je vraag er niet is, maak je geen zorgen: CO2 is sowieso aanwezig in alle frisdranken... en de hoeveelheid is grotendeels te verwaarlozen in vergelijking met andere emissies (1 L benzine = 2,3 Kg CO2... je kunt er liters van drinken voordat je impact hebt).

Bovendien wordt CO2 via de voeding over het algemeen geproduceerd door biologische processen. In werkelijkheid; niet voor niets produceerden alle brouwerijen ook limonade dankzij de CO2 die vrijkomt bij de fermentatie. Biologische CO2 heeft geen invloed op het broeikaseffect.
0 x
Tijgerbek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/02/07, 09:53




par Tijgerbek » 23/02/07, 13:42

Hartelijk dank voor deze snelle en uitgebreide reactie.

Lang leven voor deze site... en dus voor Madame Terre. :D
0 x
Noïde738
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 18/09/08, 09:40
Plaats: 17




par Noïde738 » 21/09/08, 22:08

het lijkt me een mooi systeem, maar weet iemand het principe om de vloeistof te vergassen?

vergast het als je het gebruikt?
Duurt het lang?

Als iemand een blokschema van deze vergassing weet, ben ik geïnteresseerd; omdat ik me afvraag welk percentage van de CO2-assimilatie water vastlegt en op welke manier.

groet
0 x
uit te breiden in harmonie heeft de deugd wedergeboorte (Nei Ching Su Wen)
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 22/09/08, 00:54

Ik zag dit systeem bij een klant,
voor mij is het probleem niet water of CO2 maar de hoeveelheid kleurstoffen en chemische toevoegingen :onheil: :onheil: in de siropen die de smaak geven (coca, fanta of andere). Ze vertelde me erover vanwege een allergieprobleem.
Lees eerst de instructies op de verpakking alvorens te kopen...

Het heeft geen zin om de chemicaliën uit de leefomgeving te willen verwijderen als ze in het glas of de plaat terechtkomen :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/09/08, 01:01

Ja, het principe is eenvoudig en zelfs vrij speels, het lijkt (esthetisch gezien) een beetje op een elektrisch koffiezetapparaat, maar in plaats van de kan plaats je een 1 liter fles die bij de machine wordt geleverd en die je vult met water of siroop.
wanneer ingeschakeld, wordt het gas in deze fles gebracht en binnen enkele seconden is je frisdrank klaar!

gemakkelijk, leuk en ik zou zelfs zeggen dat we, gezien de hoeveelheid liters koolzuurhoudende frisdrank, gemaakt met een patroon en siroop, moeten besparen op de benzine die we zouden hebben verbruikt om het in de supermarkt te gaan halen!
0 x
Noïde738
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 18/09/08, 09:40
Plaats: 17




par Noïde738 » 22/09/08, 17:29

Wat voor mij interessant is, is dat koolzuurhoudend water potentieel "drinkbaar" is in vergelijking met hetzelfde niet-koolzuurhoudend water.

Ik ben niet geïnteresseerd in siroop, het is gewoon een ander en zelfs aanvullend middel voor filtratie.
Een compromis tussen filtratie en vergassing in plaats van superfiltering en vervolgens het water opnieuw moeten verpotten met actieve kool, voor mij maakt het zaken doen werken!
Genoeg filteren en carboniseren, kijk maar eens wat er in de flesjes van de supermarkt zit!!

Maar cartridges kopen... Nog energie om de CO2 in te stoppen.


Ok Hasardine, dan vul je je fles met je water en eventueel je siroop, je sluit de machine aan, je zet hem aan, en als je de fles eruit haalt, is de inhoud koolzuurhoudend?
Niet slecht :|
Er mag dus niet te veel CO2 verloren gaan

Ik dacht dat het systeem een ​​soort fontein was met watertank of aansluiting op het netwerk
0 x
uit te breiden in harmonie heeft de deugd wedergeboorte (Nei Ching Su Wen)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 23/09/08, 19:03

Ik heb een oud Zwitsers systeem, geërfd van de neef van mijn man, en het werkt een beetje als een slagroombom, je verspilt niet te veel gas!

maar om de waarheid te zeggen, we gebruiken het niet al te vaak, aangezien ik vaak vergeet de cartridges te kopen (+ of - bewust!)

maar het is waar, zoals mijn collega zegt, dat ik dol ben op keukengadgets! (tot haar ongenoegen, en dat van mijn man!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 23/09/08, 20:36

Tigerbil, ik wed dat je ons niet al deze vragen zou hebben gesteld als je vrouw een biertap had gekocht... : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 23/09/08, 20:51

dat is waar, hé!!!!

trouwens, is het als afgeleide daarvan ecologischer om een ​​broodbakmachine te gebruiken of bij je bakker te kopen?
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten