Koolstofbelasting

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
sylvain78
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/11/06, 10:51

Koolstofbelasting




par sylvain78 » 02/02/07, 19:49

Hallo,

Sorry, maar ik zou graag een site willen weten voor de "Carbon Tax", want ik kan er geen vinden. Indien mogelijk in het Frans ...

Merci een tous
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: CO2-belasting




par houthakker » 03/02/07, 02:52

sylvain78 schreef:Hallo,

Sorry, maar ik zou graag een site willen weten voor de "Carbon Tax", want ik kan er geen vinden. Indien mogelijk in het Frans ...

Merci een tous
U hoeft geen spijt te hebben om informatie te zoeken ... : Wink:

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je zoekt, maar toch kan ik je dit aanbieden:
- http://www.actioncarbone.org/main_fr.php
- http://www.climatmundi.fr/
- http://www.co2solidaire.org/

dat is alles wat ik op voorraad heb ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
sylvain78
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/11/06, 10:51




par sylvain78 » 03/02/07, 10:00

Bedankt de eerste site dat is precies wat ik zoek

Nogmaals bedankt
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 03/02/07, 11:01

Trouwens, kijkend naar een van zijn sites, was ik vooral geïnteresseerd in biogasfabrieken in Frankrijk, fabrieken die de ontbinding van afval verwerken om gassen, onder andere methaan, terug te winnen ... Het is verontrustend ! We zitten vol op straat in vergelijking met de buurlanden van Europa.

Ontwikkeling van fabrieken die afval verwerken. Creatie van voertuigen op biogas ...
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 03/02/07, 11:08

Ah ik vergat ...

Om dit soort zaken te kunnen ontwikkelen of de energieën te kunnen veranderen, hebben we nieuwe belastingen nodig !! Koolstofbelasting, belasting dit, belasting die ... providerbelasting voor televisie-uitzendingen onder internetgebruikers. Jullie zijn de belastingen beu !! Vooral omdat ze een van de indirecte oorzaken zijn van de prijsstijgingen ...

Dit alles bovendien om de meerderheid van de bedrijven te financieren die privé zullen zijn en niet voor onderzoek om de huidige energieën te verbeteren!

grrrrr :onheil:
0 x
nanou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/03/07, 19:24




par nanou13 » 24/03/07, 19:35

Bonsoir,

Ik ben een student en volg cursussen over milieu-economie.
Ik begrijp echter niet echt wat de CO2-belasting is ...
wordt energie-invoer belast? komt er een vergoeding voor deze belasting (bijvoorbeeld een verlaging van de sociale premies)
Ik geef toe dat ik niet precies kan begrijpen waar deze belasting voor staat, maar toch heb ik veel artikelen over dit onderwerp gelezen, maar ondanks dat heb ik nog steeds vragen.

Dank u voor uw antwoorden!
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 20:00

Ben je op de site van N. Hulot geweest?

In feite is de CO2-belasting een belasting die moet worden betaald door elke persoon die energie gebruikt die koolstofhoudende verbindingen afwijst, zoals bijvoorbeeld CO2.
Het doel is dus om belasting te heffen op mensen die bijvoorbeeld alle van aardolie afgeleide verbindingen gebruiken om de zogenaamde toekomstige ecologie te financieren om de toename van de productie van CO2 te compenseren. Als u bijvoorbeeld een auto gebruikt, ziet u een verhoging van de kostprijs van uw brandstof, omdat deze wordt belast naast de gebruikelijke prijs. Hetzelfde voor stookolie, diesel ... Kunststoffen, ik weet het niet! wasmiddelen, ik weet het niet!
Het doel is ook om ervoor te zorgen dat, gezien de geleidelijke verhoging van deze belasting in de loop van de tijd, eigenaren van voertuigen deze minder gebruiken.
Ze zeggen echter niet precies waarvoor de belasting zal worden gebruikt. Wat gaat het financieren ?!

Als er fouten zijn in mijn begrip van de CO2-belasting, weet ik zeker dat sommigen deze zullen corrigeren ... : Wink:
0 x
nanou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/03/07, 19:24




par nanou13 » 24/03/07, 20:09

Ja, ik ging naar de website van N. Hulot en ik las zijn voorstel over de koolstofbelasting in zijn ecologische pact
Ik ging ook naar de site van JM Jancovici die de basis is van dit idee van belasting.

In feite doe ik een memoires, en ik moet een kritische analyse van deze belasting hebben, de voordelen tonen maar ook de nadelen. Het is niet eenvoudig!

Bedankt voor je reactie.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 21:41

Mijn analyse is erg objectief?! Neen?!! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
nanou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/03/07, 19:24




par nanou13 » 25/03/07, 10:43

Maar ja :D !

Ik heb nog een vraag : Cheesy:
denk je dat de CO2-belasting de TIPP zal vervangen die er momenteel is op olie-ect ...?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten