Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.




par Targol » 24/01/07, 11:32

De Amerikaanse president George W. Bush zei dinsdag dat hij het benzineverbruik in de Verenigde Staten binnen 20 jaar met 10% wil verminderen, een ambitieus doel dat de ontwikkeling van niet-fossiele brandstoffen en strengere verbruiksnormen met zich meebrengt.

"Laten we voortbouwen op de basis die we al hebben gelegd en het benzineverbruik in de Verenigde Staten de komende tien jaar met 20% verminderen. Dit zal onze invoer verminderen met het equivalent van driekwart van de olie die we momenteel importeren uit het Midden-Oosten." East", zei Bush in zijn jaarlijkse State of the Union-toespraak.

"We moeten het onderzoek naar batterijen voor hybride auto's versnellen en het gebruik van voertuigen uitbreiden met schone diesel en biodiesel. We moeten blijven investeren in nieuwe methoden om ethanol te produceren, met behulp van alles wat beschikbaar is, van houtsnippers tot gras en landbouwafval." hij zei.

Zijn voorstel om de normen voor brandstofverbruik aan te scherpen zal Detroit, de hoofdstad van de Amerikaanse auto-industrie, zeker opwinden, die zich altijd tegen een dergelijke maatregel heeft verzet vanwege de plaats die in hun assortiment wordt ingenomen door brandstofverslindende 4x4-voertuigen.

"We zijn van plan samen te werken met het Witte Huis en het Congres om ervoor te zorgen dat de veranderingen technisch haalbaar zijn en autofabrikanten zoals GM niet zullen benadelen", zei General Motors-woordvoerder Tom Wilkinson tegen AFP.


bron: Dagelijks Auto

Nou, nou, zoals wat, een goede koudegolf, en we beginnen de goede kant op te gaan. Nu valt nog te bezien of deze mooie woorden werkelijkheid zullen worden...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 24/01/07, 12:09

hij heeft het geloof zacht!!!
ik heb de indruk dat de Amerikanen niet meer geloven dat ze onkwetsbaar zijn en dat de dingen in beweging gaan komen.
laten we hopen dat India en China het juiste pad volgen en geen Amerikanen worden... want met twee en een half miljard gaat dat pijn doen.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/01/07, 13:33

:? Hun auto-industrie wankelt...

20% besparing als je de meest rustieke voertuigen ter wereld hebt, het is gemakkelijk, wat zeg ik HEEL GEMAKKELIJK te bereiken.

hun auto-industrie gaat niet voor niets achteruit, de buitenlandse concurrentie biedt al voertuigen aan die 30% zuiniger zijn. : Cheesy:

Voor batterijen en elektrische voertuigen; In de VS zijn er tal van bedrijven en verenigingen die ombouwkits verkopen om uw auto om te bouwen tot een elektrische auto.

Als individuen erin slagen het beter te doen in hun garage dan wat fabrikanten bieden... 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/01/07, 14:15

Ik ga grof taalgebruik gebruiken, maar zouden we niet beter moeten begrijpen "10% minder invoer uit het Midden-Oosten"?
0 x
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1




par bolton069 » 24/01/07, 14:39

Hallo,

Volgens dit artikel wil George Deubeuliou zelfs het benzineverbruik met 20% verminderen, maar de voertuigefficiëntie met slechts 10% verbeteren.

Ook wil hij de strategische reserves verdubbelen. Ik heb de indruk dat het voor hem eigenlijk meer is: laten we stoppen met het consumeren van olie die niet uit onstabiele hoeken van de planeet komt vanwaar men naar het bitumineuze zand en andere olie-alternatieven duwt.

Maar hij twijfelt nog niet aan het gebruik van olie ten koste van alles. :onheil:

Zoals een Amerikaanse gekozen functionaris het verwoordde:Oké, de president stak zijn teen in het water, maar nu is het tijd om in het zwembad te springen.". Plons! : Mrgreen:


http://www.physorg.com/news88794560.html
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/01/07, 17:02

Hallo,
Dit is altijd een deel van hun methode geweest, eerst sifoon buiten Amerika en vervolgens lokale bronnen gebruiken
Een belangrijke ijzermijn met een rijke afzetting in het noorden is gesloten, het haalt het erts bij voorkeur uit Latijns-Amerika en transporteert het naar het noorden, dit is hetzelfde geweest voor bepaalde kopermijnen en kleine oliebronnen die niet winstgevend genoeg zijn in de onmiddellijke..
Maar ze weten dat de piek rond 2010 of 2012 zal worden bereikt en dat al deze manoeuvres maar een paar jaar langer zullen duren en dat ze niet klaar zijn om het hoofd te bieden aan wat komen gaat, met andere woorden zoals we hier zeggen hebben onze leiders ( geslapen op de switch) velen geven er niet om, gezien hun leeftijd zullen ze er niet meer zijn, de volgende generatie zal met dit erfgoed omgaan...
Andre

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/01/07, 17:07

bolton069 schreef:Ook wil hij de strategische reserves verdubbelen. Ik heb de indruk dat het voor hem eigenlijk meer is: laten we stoppen met het consumeren van olie die niet uit onstabiele hoeken van de planeet komt vanwaar men naar het bitumineuze zand en andere olie-alternatieven duwt.

Maar hij twijfelt nog niet aan het gebruik van olie ten koste van alles. :onheil:


Dat is precies wat ik ook denk...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 24/01/07, 17:18

We zijn het erover eens, het zou heel verrassend zijn als de voormalige alcoholische evangelist van het Witte Huis plotseling een ecologische gevoeligheid had ontdekt: de planeet, hij geeft geen moer om zijn eerste duizend doden in Irak!

Wat ik daarentegen tegen mezelf zeg, is dat wat zijn motivaties ook zijn, als de Amerikaanse auto's inderdaad hun verbruik met 20% verlagen (overgang van 20l/100Km naar 16l/100Km), het altijd zal worden genomen.

Van een autist als W. hoeven we ook geen wonderen te verwachten (ik smeek bij voorbaat alle mensen met autisme om hen heen om mij deze weinig vleiende vergelijking te vergeven).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/01/07, 19:55

Hallo,
Wat ik daarentegen tegen mezelf zeg, is dat wat zijn motivaties ook zijn, als de Amerikaanse auto's inderdaad hun verbruik met 20% verlagen (overgang van 20l/100Km naar 16l/100Km), het altijd zal worden genomen.


Het is niet klaar om te veranderen, de reden is gewoon economisch
Degenen die een nieuwste Jetta-model uit 2007 kopen, doen dat omdat ze de middelen hebben, niet voor brandstofbesparing, sommige voor ecologie.
Maar over het algemeen rijden de (middelgrote) exemplaren in een oudere cilinderinhoud van 3 liter en kopen velen in Amerika een grotere, robuustere, veiligere auto, bij een aanrijding tenslotte een heleboel min of meer gegronde redenen, maar de belangrijkste reden is Het is de (heilige vrede) op onderhoud en betrouwbaarheid onder alle omstandigheden, dan komt het verbruik.
Het is simpel, benzine kost vandaag $ 0.85 per liter of 0,55 euro, dus 12 liter of 15 liter per 100 km op de totale kosten verandert niet veel aan de kosten gedurende de levensduur van het voertuig.
Als we de Jetta of de Japanner vergelijken, heeft hij regelmatig onderhoud nodig en zijn bezoeken aan de garage vrij duur, in de winter start hij maar niet altijd, de mechanica is kwetsbaar, enz.
Op een grotere Amerikaan is het onderhoud bijna nihil, gewoon gas geven, banden (de grote banden kosten niet veel meer dan de kleine bij 100 km vervanging van de voorste remblokken, op mijn chevrolet het uitlaatsysteem en originele katalysator, demper en leiding, d.w.z. 000 jaar 15 km, ik heb nooit de transmissieolie ververst, noch de remolie, noch de olie van de stuurbekrachtiging,
Sommigen verversen nooit de antivries of de motorolie die ze hebben toegevoegd... (ik weet dat het barbaars is, maar velen doen om de 3 jaar antivries)
Bij de belasting telt het vermogen van de motor niet mee in de berekening is het het gewicht van het voertuig en is het verschil niet groot tussen een auto van 1000 kg of 2000 kg. voor verzekering als het voertuig recent is, kost het meer en als het een sporttank is als de bestuurder jong is, gaat het snel omhoog..
U ziet dus dat het economische en robuuste redenen zijn die de meeste consumenten leiden. we kunnen een ecologisch discours voeren in de weinige grote steden, maar hoe leg je de dorpeling die aan de rand van het hoge noorden woont, omringd door dennenbomen, uit dat zijn 4X4 vervuilt, of om voorzichtig te zijn, niet te veel water naar binnen pompt het meer, je zult het missen! hij zal zijn schouders ophalen.
Aan de andere kant zal hij gevoelig zijn om zijn meer niet te vervuilen, hij houdt van forel..

Het is een beetje off-topic, maar het geeft wat context om te begrijpen waarom het van continent tot continent verschilt, dat uiteindelijk de hele automarkt gebaseerd is op belastingkwesties en brandstofprijzen... afgezien van de minderheid die denkt aan econologie.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/01/07, 20:11

Er is een heel simpel recept: ik heb niet een paar ambtenaren aangenomen van het Belgische Ministerie van Financiën: met bijna 1000 euro wegenbelasting voor een 3 liter, + accijnscompensatie toeslag voor diesel (dat vonden we , dus als je doorrijdt diesel, je betaalt niet genoeg belasting).

Als de Amerikanen niet van auto wisselen, kan ik altijd nog de oorlog in Irak financieren met de opbrengst van de belastingen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten