Beperking van broeikasgassen in Frankrijk

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
belze1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 14/11/06, 15:32
Plaats: Sud-Est

Beperking van broeikasgassen in Frankrijk




par belze1 » 12/01/07, 12:55

Frankrijk heeft zijn uitstoot van broeikasgassen sinds 1,8 met 1990% verminderd
PARIJS (AFP) - Frankrijk heeft zijn broeikasgasemissies in 1,8 met 2005% verminderd ten opzichte van 1990, waardoor het op schema ligt om aan de beperkingen van het Kyoto-protocol te voldoen, zo liet de minister donderdag weten. of Ecology Nelly Olin.
In 2004 had de vermindering van de Franse BKG-uitstoot, waarvan koolstofdioxide (CO2) de belangrijkste is, slechts 0,5% bereikt.
"Het jaar 2006 markeerde de inwerkingtreding van veel maatregelen van het klimaatplan dat in 2004 werd aangenomen: zonder deze maatregelen zou het overschrijden van de Kyoto-doelstelling een toename (in emissies) van meer dan 6% betekenen", onderstreepte de minister. opening van de tweede "klimaatbijeenkomst" voor 2006 in Parijs.
In de afgelopen maanden "zou de update van het Klimaatplan 2004-2012 het mogelijk moeten maken om een ​​bijkomende reductie van 6 tot 8 miljoen ton CO2 per jaar te verzekeren", zei ze.
"Transportemissies zijn begonnen te dalen, dit is een grote verschuiving", zei mevrouw Olin.
Die van het vervoer daalden in het algemeen met 0,9% en die van het wegvervoer slechts met 1,1%, een gunstige ontwikkeling hoewel timide.
Het is echter gedeeltelijk cyclisch, gekoppeld aan de stijging van de olieprijzen in 2005 die heeft geleid tot een daling van het verkeer, evenals de renovatie van het rollend materieel en de soberheid van nieuwe voertuigen, verklaarde Jean-Claude Gazeau, president van de interministeriële missie voor het broeikaseffect (Mies).
Vervoer (20% van de totale uitstoot) met huisvesting, die alleen al bijna de helft van het uiteindelijke energieverbruik in Frankrijk voor zijn rekening neemt, blijft de twee meest zorgwekkende sectoren.
Het Kyoto-protocol voor de bestrijding van het broeikaseffect legt geïndustrialiseerde landen gedifferentieerde doelstellingen op om hun BKG-uitstoot te verminderen (-8% tegen 2012 voor de hele Europese Unie, Frankrijk heeft op zijn beurt een doelstelling om zijn emissies te stabiliseren in vergelijking met 1990).

bron: http://fr.news.yahoo.com/11012007/202/l ... ns-de.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/01/07, 04:59

Kleine hap in de vorm van een koude douche om niet in een zalig optimisme te vallen: we moeten onze huidige programma's verdelen door 4 om de atmosferische concentratie van BKG's niet meer te verhogen ... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten