Maatregel voor energiebesparing

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Maatregel voor energiebesparing




par knuffelen » 12/12/06, 12:17

Hallo,

Om geld te besparen in mijn accommodatie, wil ik een aantal voor-na-testen opzetten.
Om ervoor te zorgen dat dit redelijk volledig en rigoureus is, zou ik graag uw mening willen hebben.

Hier is een eerste idee van de te testen stations en de protocollen.

1) Protocol: algemene principes
Voer 2 vergelijkende tests uit die een week duren:
* 2 aaneengesloten weken
ou
* met tussenpozen van 1 jaar voor verbeteringen die werk vereisen
Probeer zoveel mogelijk vergelijkbare omstandigheden te handhaven. Maar we kunnen niet garanderen dat de weersomstandigheden hetzelfde zullen zijn.
Uiteindelijk kan de set 2 of 3 keer worden herhaald voor meer betrouwbaarheid.
Probeer de factoren te isoleren: een enkele verbetering van de ene test naar de andere.

2) Palen, Maatregelen
Artikel: Verwarming (CHO) Maatregel:
Verbruik aan de meter + Bedrag van de factuur
Geschatte BKG-emissies op http://kyot-home.com/
Positie: Verlichting (LUM) Meting: ???
Item: Koeling (FRI) Meting: KW verbruikt (gemeten door Wattmeter) Protocol: ontdooien voor en dezelfde inhoud
Positie: Bevriezen (GEL) Meting: KW verbruikt (gemeten door Wattmeter) Protocol: dezelfde inhoud
Item: Opladen van kleine apparaten (REC) Meting: KW verbruikt (meting met wattmeter)
Item: Koud water (OFR) Meting: M3 verbruikt (meterstand) Protocol: hetzelfde aantal wasbeurten
Item: Warm water (OCH) Meting: M3 verbruikt (meterstand) Protocol: hetzelfde aantal douches
Post: Afval (DEC) Maatregel: Gewicht [Glas, holle body, rust]

3) Verbeteringen om te testen. Voor elke verbetering, kosten, verkregen hulp, gerealiseerde besparing
Verwarming (CHO)
Isoleer de zolder
Isoleer de grond
Installeer dubbele beglazing
Isoleer de muren
Plaats een Canadese/Provençaalse waterput
Installatie van een veranda
Verlichting (LUM)
Lampen vervangen voor spaarlampen (woonkamers)
Installeer een timer (ruimten met weinig aanwezigheid)
Installeer een aanwezigheidsdetector (ruimtes met lage aanwezigheid)
Koeling (FRI)
Verander koelkast
Plaats de koelkast uit de buurt van verwarming, koken en zonlicht
Invriezen (VRIES)
Vriezer wijzigen
Plaats de vriezer uit de buurt van verwarming, koken en zonlicht
Kleine apparaten opladen (REC):
Met behulp van zonnepaneel + batterij
Koud water (OFR)
???
Heet water (OCH)
Installeer beluchters
Installeer een gecombineerde zonneboiler
Afval (DEC)
???

Bij voorbaat dank voor uw ideeën om deze eerste versie aan te vullen/te verduidelijken.
Terwijl ik verder ga, wil ik de informatie op internet publiceren. Als er al een vergelijkbare basis is (in Frankrijk of elders), ben ik bereid me erbij aan te sluiten.

Hoop van u te horen.

omhelzing
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 12/12/06, 14:13

Hallo Hugo,

Je aanpak is erg interessant. Ik stel voor dat je jezelf voorziet van een PM230 verbruiksmeter in de econologiewinkel. Dit heb je nodig om het verbruik van je verschillende toestellen correct te meten.

Ik stuur je mijn msn per MP, ik zou graag willen dat we wat meer bespreken, want je zou echt een mooie steen naar Kyot-Home kunnen brengen. Je project kruist met een idee dat ik had om de meest complete "tutorial" mogelijk te maken om thuis een methodische afvaljacht te doen. Het is een beetje groot, maar met meerdere... is er een manier.
0 x
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 15/12/06, 21:59

Rulian schreef:
Ik stuur je mijn msn per MP, ik zou graag willen dat we wat meer bespreken, want je zou echt een mooie steen naar Kyot-Home kunnen brengen. Je project kruist met een idee dat ik had om de meest complete "tutorial" mogelijk te maken om thuis een methodische afvaljacht te doen. Het is een beetje groot, maar met meerdere... is er een manier.


Er zijn tal van "tutorials" op internet en elders.
Het enige pluspunt zou zijn om een ​​vergelijkingsbasis en echte cijfers te hebben.
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten