kyot-home Statistieken

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

kyot-home Statistieken




par knuffelen » 10/12/06, 18:01

Hallo,

Op het zuiden http://www.kyot-home.com/articles.php?lng=fr&pg=129
de statistische resultaten verbazen me. Volgens uw berekeningen varieert de jaarlijkse CO2-uitstoot (Kg/pers) van de ingeschrevenen met een verhouding van 1 op 1000!
Van daaruit zou het leuk zijn om wat uitleg te geven.

Hoop van u te horen.

Hug '
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 11/12/06, 13:09

Ja, ik weet het eigenlijk ook niet. Aan de ene kant is er het feit dat sommige mensen hebben geprobeerd te zien hoe het werkt, maar geen echte waarden hebben geplaatst.

Degenen die op hout worden gestookt of die zonneverwarming hebben die energieverbruik voor verwarming vermijdt, enz...

Ik heb een beschrijving en een vak met tips en trucs toegevoegd aan het profiel, zodat ik meer te weten kan komen over de manieren waarop mensen geld kunnen besparen
, en ik zal proberen een completere tool voor resultatenanalyse te maken.


Hier is de uitleg van een persoon die slechts 34KG/Pers/jaar uitstoot:

Houtskeletbouw woning.
Isolatie 25 cm cellulosewol wand en kruipend.
Groot glasoppervlak aan de zuid/zuidoostgevels (u=1.1)
Canadese put en dubbele stroomventilatie.
Verwarming middels centrale massakachel
Zonneboiler.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/12/06, 15:31

Hallo, knuffel

Ik heb al geantwoord in de reacties van Kyot-Home. Ga eens kijken.

voilou
0 x
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 11/12/06, 17:04

nonoLeRobot schreef:Degenen die op hout worden gestookt of die zonneverwarming hebben die energieverbruik voor verwarming vermijdt, enz...

En houdt de berekening hier geen rekening mee?

nonoLeRobot schreef:Ik heb een beschrijving en een vak met tips en trucs toegevoegd aan het profiel, zodat ik meer te weten kan komen over de manieren waarop mensen geld kunnen besparen

Door op een profiel te klikken, zouden we de informatie zien?

nonoLeRobot schreef:Ik ga proberen een iets completere tool voor resultatenanalyse te maken.


Je zou 1 kolom kunnen toevoegen voor verbruik in KWH en één voor GHG, volgens de DPE van ADEME.
http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... atid=15028

Een passiefhuis verbruikt minder dan 15 kWh/m² per jaar
14.50KG/100m2=0,145KG/m2.
Wetende dat standaard A minder is dan 5 KG/M2/jaar, is 0,145 helemaal te gek!!!
Volgens de lokale ADEME bevindt 90% van de huidige Franse woningen zich tussen F en G.

Uh, als het je kan helpen, ben ik bereid om het systeem te testen als je wilt :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 11/12/06, 17:48

Bedankt Hug, voor je link op de ECD, het zal heel interessant zijn om de vergelijking met Kyot-home toe te voegen. Voor CO2/m2 zal het vrij eenvoudig zijn, maar voor energie-efficiëntie weet ik het niet, omdat we enkele wijzigingen zouden moeten aanbrengen. de uiteindelijk uitgestoten CO2.

nonoLeRobot schreef:
Degenen die op hout worden gestookt of die zonneverwarming hebben die energieverbruik voor verwarming vermijdt, enz...
En houdt de berekening hier geen rekening mee?


Ik zie niet in waarom we daar rekening mee zouden moeten houden als het geen CO2 of heel weinig CO2 produceert.


Ik begreep je probleem met passiefhuisverbruik niet. Aangezien we alleen te maken hebben met de uitstoot van broeikasgassen, kunnen we ons heel goed huizen voorstellen zonder uitstoot per jaar (elektriciteit voor de netstroom niet meegerekend) met zonne- of houtverwarming...

Je moet ook zien dat het op Kyot-home een beetje bevooroordeeld is omdat degenen die zich aanmelden vaak degenen zijn die al geïnteresseerd zijn in het probleem en daarom vaak een relatief laag verbruik hebben.

Anders zou er worden verwacht dat de beschrijving wordt weergegeven wanneer u een abonnee selecteert.

We zullen waarschijnlijk ook een kader toevoegen om de GHG per m2 te vergelijken met het ADEME-criterium. Voor het verbruik in KWH weet ik het niet, en ja, je hulp zou welkom zijn als je wilt voorstellen hoe je de berekeningen en de tests moet doen.
Dernière édition par nonoLeRobot de 08 / 06 / 12, 22: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 11/12/06, 17:59

Het lijkt mij dat we toch een manier moeten vinden om de database betrouwbaarder te maken. Een van de belangen van de truc is het speelse belang van de vergelijking. op Kyot-home heb je ook het idee gelanceerd van vergelijking van de ene maand naar de andere en van vriendschappelijke competitie.
Als ik kan vergelijken, zien wat anderen doen, delen, kan ik verbeteren. Als de data niet betrouwbaar zijn, is het direct minder interessant.
Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee hoe ik het moet doen, behalve om de duidelijk onrealistische gegevens te verwijderen en / of de registranten om ernst te vragen.

Hug '

:)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/12/06, 19:18

Over de betrouwbaarheid van de gegevens, je hebt gelijk Knuffel, het neemt een potentiële speelse interesse in KH weg. Maar hoe wil je filteren? We kunnen misschien criteria vinden... om te zien, maar het is niet gewonnen. En we kunnen het schoonmaken niet met de hand doen, dat zou onrealistisch zijn en bovendien nauwelijks betrouwbaarder.

Voor de woningdiagnose van de ademe, bedankt voor de links. We duiken erin en kijken wat we kunnen toevoegen aan Kyot-Home. De energie-efficiëntiewaarden interesseren ons echter weinig, en de CO2/m2 nog minder. Het is de CO2 per persoon die telt, niet de CO2 per mXNUMX. Het straft opzettelijk mensen die in enorme dingen leven. Ik verwijs je hiervoor naar de Kyot-home FAQ.

Na vragen over ergonomie en visualisatie van de resultaten van andere leden, ben ik het er helemaal mee eens. Heeft te maken met Nono, hij is degene die de grote PHP/MySQL dingen afhandelt.

Als je ideeën hebt, zijn die welkom. We kunnen erover praten op MSN als je wilt. Zo ja, stuur mij dan een PB.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten