Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par Christophe » 30/10/06, 23:22

Kijk, zouden onze denkende hoofden beginnen te maken econologic ?

Onderzoek door voormalig ambtenaar van de Wereldbank zegt dat de opwarming van de aarde de wereldeconomie tot 5,5 triljoen euro (7 triljoen dollar) kan kosten als regeringen tijdens 10 geen drastische maatregelen nemen volgende jaren.

Dus niets doen om de risico's van klimaatverandering aan te pakken, wat een economische crisis van de omvang van 1930 veroorzaakte, zegt een Brits rapport over de kosten van klimaatverandering. Het rapport van Nicholas Stern, een econoom van de Britse overheid, zegt dat de voordelen van wereldwijde maatregelen om de klimaatverandering aan te pakken veel groter zullen zijn dan de kosten. Het rapport van 700 pagina's, dat vandaag wordt gepubliceerd, zegt dat wat we nu ook doen, het al bijna onmogelijk is om de broeikasgassen op een niveau te houden waarvan wetenschappers zeggen dat het de ergste gevolgen zou voorkomen. van klimaatverandering. Hij zegt dat, in tegenstelling tot wat werd beweerd door de Amerikaanse president George Bush, die zich terugtrok uit het Protocol van Kyoto, deels omdat het banen zou kosten, de wereld niet hoeft te kiezen tussen vechten. tegen klimaatverandering en economische groei. "De gegevens die de studie heeft gevonden, leiden tot een simpele conclusie: de voordelen van krachtig en snel optreden wegen ruimschoots op tegen de kosten", aldus het rapport opgesteld voor premier Tony Blair en minister van Financiën Gordon Brown.

Gast van Sky News gisteren, de Britse minister van Milieu, David Milliband, benadrukte het belang van een "mondiale, niet nationale reactie" op het probleem. "Het is van vitaal belang dat de belangrijkste uitstoters (van broeikasgassen) zoals de Verenigde Staten en groeiende economieën zoals China of India ook deel uitmaken van de oplossing," voegde hij eraan toe.

De Verenigde Naties zullen 6 november in Nairobi openen voor klimaatbesprekingen gericht op het vinden van een follow-up van het Kyoto-protocol, dat afloopt in 2012. Blair pleit voor een post-Kyoto-akkoord dat de Verenigde Staten - 's werelds grootste emittent van broeikasgassen - zou omvatten, evenals grote ontwikkelingslanden zoals China en India. Kyoto verbindt 35-rijke landen om hun broeikasgasemissies met 2008-2012 met vijf procent te verminderen in vergelijking met 1990-niveaus. Maar veel ondertekenaars van het Protocol zijn verre van deze doelstelling.

Volgens Stern zullen de gemiddelde temperaturen de komende vijftig jaar met twee tot drie graden Celsius stijgen als de huidige trend doorzet. Als de uitstoot blijft toenemen, kan de aarde nog enkele graden opwarmen met ernstige gevolgen die eerst arme landen zouden treffen. Het smelten van gletsjers zou in eerste instantie het risico op kustoverstromingen vergroten en vervolgens de beschikbare hoeveelheid water verminderen, waardoor een zesde van de wereldbevolking wordt bedreigd, voornamelijk in het Indiase subcontinent, een deel van China en de Andes. Dalende gewassen, met name in Afrika, kunnen honderden miljoenen mensen niet in staat stellen om voldoende voedsel te produceren of te kopen. Stijgende zeespiegel kan leiden tot overstromingen die elk jaar tientallen of zelfs honderden miljoenen mensen raken.

Het rapport schat dat het stabiliseren van broeikasgassen in de atmosfeer 2050 ongeveer één procent van het wereldwijde bbp zal kosten door 2050. Maar als er niets wordt gedaan, vermindert dit het verbruik per persoon met vijf tot twintig procent. Nicholas Stern pleit voor een gecoördineerde internationale aanpak van de aanpak van klimaatverandering en benadrukt dat inspanningen gelijkelijk moeten worden verdeeld tussen arm en rijk. Hij suggereert dat rijke landen de verantwoordelijkheid van 60 nemen om de uitstoot van 80 te verminderen tot 1990% in vergelijking met 500. Het tegengaan van de opwarming van de aarde zou de industrie nieuwe kansen bieden, zegt Stern, die de markt voor CO-producten met een waarde van ten minste 2050 miljard tegen XNUMX waardeert. Hij pleit voor een verdubbeling in de wereld van overheidsuitgaven voor onderzoek en ontwikkeling van dit soort producten en een sterke toename van prikkels voor het gebruik ervan. Volgens Stern zal vervuiling moeten worden betaald via belastingen of voorschriften.


Bron: http://www.banquemondiale.org/
Dernière édition par Christophe de 30 / 03 / 11, 12: 18, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/10/06, 23:25

Andere artikelen over het onderwerp:

(CN) - Volgens een officieel Brits rapport zou de opwarming van de aarde even ernstige economische gevolgen kunnen hebben als de twee wereldoorlogen of de 1929-crisis als er niets aan wordt gedaan om dit tegen te gaan.

Volgens hetzelfde rapport kan de wereld de bescherming van het milieu en de economische groei heel goed combineren.

Premier Tony Blair zei tijdens de presentatie van dit rapport dat "het wetenschappelijk bewijs voor het bestaan ​​van dit fenomeen overweldigend is."

Volgens hem kan de opwarming van de aarde elk jaar 5 tot 20% van het BBP van de wereldeconomie kosten als er niets wordt gedaan.


http://www.corusnouvelles.com/nouvelle- ... 68-12.html

De internationale gemeenschap moet mobiliseren om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Volgens een expert dreigt een economische recessie "van een catastrofale omvang" als er niets wordt gedaan.
Elke inactiviteit zou resulteren in "deregulering van economische en sociale activiteit van een omvang vergelijkbaar met die welke volgde op de grootste oorlogen en de grote depressie van de eerste helft van de 20e eeuw," waarschuwde maandag Sir Nicholas Stern, voormalige hoofdeconoom van de Wereldbank, ter gelegenheid van de publicatie van het rapport dat zijn naam draagt.


http://www.tsr.ch/tsr/index.html?siteSe ... id=7209518

Op het juiste moment ...
Dernière édition par Christophe de 30 / 03 / 11, 12: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/10/06, 00:08

Laten we hopen op één ding of liever twee:

1) Dat dit geen aankondigend effect is van het Engelse beleid om de mode voor opwarming van de aarde te 'herstellen': https://www.econologie.com/forums/une-verite ... t2350.html

2) Laat dit worden gevolgd door CONCRETE EN SNELLE maatregelen voor een meer econologische samenleving ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 14/10/06, 16:48
Plaats: In Lorraine




par Lolox » 31/10/06, 01:21

Ik begrijp het in elk geval niet helemaal ...
Hoe kunnen we de kosten van de opwarming van de aarde kwantificeren als niemand het eens is over de omvang ervan ??!

Als we ons baseren op de gegevens van het IPCC, geloof ik dat we verre van een betrouwbaar cijfer zijn, omdat de cijfers die ze van jaar tot jaar variëren, bij elke exit van ler jaarverslag ...

Zelfs als het idee van deze kwantificering lovenswaardig is, geloof ik dat het eerder een aankondigingseffect is van de Engelse regering op het thema RC.
Ik hoop dat het op zijn minst de verdienste zal hebben om dingen in de goede richting te laten bewegen, ten goede van de planeet :|
0 x
"Ervaring is de naam die mannen aan hun fouten geven" O. Wilde
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 31/10/06, 09:23

Hallo,
Ik hoorde gisteravond op de JT van 20h00 een rapport over dit rapport geschreven door deze econosmist :schok: Engels:
OK, ze lijken zich iets en een oude motorrijder te realiseren dan ooit !! alle middelen zijn goed voor deze oorzaak : Mrgreen:
Maar dan zijn de rest alleen economische overwegingen: eigenlijk hebben we echt de indruk dat als er geen economische bedreiging voor hun heilzame groei zou zijn, ze in de schaal zouden dommelen :onheil: :onheil: :onheil: en dat zit me dwars
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 31/10/06, 09:56

renaud67 schreef:Maar dan zijn de rest alleen economische overwegingen: eigenlijk hebben we echt de indruk dat als er geen economische bedreiging voor hun heilzame groei zou zijn, ze in de schaal zouden dommelen :onheil: :onheil: :onheil: en dat zit me dwars


Het kan ons niet schelen, zolang het maar in de goede richting beweegt. omdat HET goede idee is inderdaad om te zeggen dat we geld zullen verdienen door inspanningen te leveren om de opwarming van de aarde te beperken. Onze economieën, onze staten begrijpen alleen deze taal, het zijn de zaken die deze wereld laten draaien, niet de economische, humanistische en andere overwegingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 31/10/06, 10:15

Bham, je bent zelf geen kleine journalist: je haalt uit mijn bericht alleen wat jou interesseert, terwijl twee regels hierboven ik zeg dat alles goed is om te nemen voor deze oorzaak: kun je je berichten corrigeren dank je
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 31/10/06, 11:44

renaud67 schreef:Bham, je bent zelf geen kleine journalist: je haalt uit mijn bericht alleen wat jou interesseert, terwijl twee regels hierboven ik zeg dat alles goed is om te nemen voor deze oorzaak: kun je je berichten corrigeren dank je


renaud67, ik geef toe dat ik op mijn reet viel bij het lezen van je reactie en ik geef toe dat ik niet helemaal weet wat ik je moet antwoorden. Het lijkt erop dat ik je beledigd heb door "alleen uit je bericht te halen wat mij interesseerde". Nou, ik reageerde eigenlijk net op het tweede deel van je bericht en ik zie niet hoe ik mijn bericht kan corrigeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 31/10/06, 12:09

Als we uw bericht lezen dat het extract van mij bevat, zullen we (over mij) zeggen: houd een openhartigheid tjrs traagheid en tegen alles, behalve dat het vals is, ik ben erg blij met het bewustzijn, maar ik ben leeg de motor is altijd het geld.
Je kunt eenvoudig de passage uit mijn bericht verwijderen of in zijn geheel plaatsen, uit een globale context verwijderen en woorden laten zeggen wat je wilt, dat vind ik niet leuk. Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat het vrijwillig is van jouw kant.
Voili, voilou : Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/11/06, 09:37

renaud67 schreef:Als we uw bericht lezen dat het extract van mij bevat, zullen we (over mij) zeggen: houd een openhartigheid tjrs traagheid en tegen alles, behalve dat het vals is, ik ben erg blij met het bewustzijn, maar ik ben leeg de motor is altijd het geld.
Je kunt eenvoudig de passage uit mijn bericht verwijderen of in zijn geheel plaatsen, uit een globale context verwijderen en woorden laten zeggen wat je wilt, dat vind ik niet leuk. Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat het vrijwillig is van jouw kant.
Voili, voilou : Mrgreen:


"terugtrekken uit een globale context kunnen we woorden laten zeggen wat we willen, dat is wat ik niet leuk vind"

Ten eerste: ik verwijder uw berichtuittreksel niet uit de globale context, omdat ik altijd hetzelfde onderwerp van hetzelfde heb forum econology. Daarmee bedoel ik dat de lezers die over dit onderwerp komen niet zullen lezen dat mijn betreffende bericht, lezen ze het hele onderwerp met alle berichten, inclusief die van jou. Als ik dit uittreksel naar een ander onderwerp had verplaatst, kijk dan op een ander forum, oke, maar dat is niet het geval.

Ten tweede: verwijder de passage uit uw bericht: het is onzin, een forum is een plaats van uitwisseling die soms afhankelijk is van de berichten van sommigen om te reageren, te bevestigen, te ontkennen, de discussie te bevorderen, wat ik deed. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er geen persoonlijke aanval op u heeft plaatsgevonden.
Of in zijn geheel: het is ook onzin, het is alsof je een hele pagina uit een boek citeert en alleen wilt reageren op een zin, een paragraaf. Denk je dat de lezer zou weten naar welke zin of § van de genoemde pagina je verwijst wanneer je jezelf leest? natuurlijk niet.

Daarom vind ik je reactie volledig steriel of zelfs kinderachtig en deze uitwisseling van nutteloze berichten vervuilt het onderwerp van de opwarming van de aarde.

En tot slot sta ik mezelf toe u op een andere mogelijkheid te wijzen om de lezers gerust te stellen over wat u niet bent, namelijk een "franchouillard die altijd moppert ...": het volstaat dat u een post na de mijne toevoegt door te zeggen in het kort: het is waar, ik zei: "Maar dan zijn de rest slechts economische overwegingen: eigenlijk hebben we echt de indruk dat als er geen economische bedreiging was voor hun heilige groei , ze zouden de schaal deppen en dat, het stoort me "maar in tegenstelling tot wat bham suggereert, geloof ik dat alle middelen goed zijn, blah blah ........ zie je, dit is niet ingewikkeld om te doen en u slaat uw afbeelding op (hoewel?).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten