De wereldwijde obscuratie ... wist je dat?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De wereldwijde obscuratie ... wist je dat?




par Christophe » 18/08/06, 14:24

Global Dimming (Engels: Global Dimming) beschrijft de geleidelijke vermindering, sinds het begin van de jaren vijftig, van de lichtintensiteit van daglicht, dat het aardoppervlak bereikt.

Dit effect werd onder meer benadrukt door Gerry Stanhill, een Engelse onderzoeker die in Israël woont en de intensiteit van zonnestraling van de jaren 1950 tot 1980 vergeleek. De wereldwijde verduistering zorgt voor een verkoelend effect dat Mogelijk hebben wetenschappers het broeikaseffect op de opwarming van de aarde onderschat.

Van 1950 tot 1985 nam de zonnestraling op het aardoppervlak af van 8% tot 30%. Deze dalingen zijn onderhevig aan regionale schommelingen. Zo zijn in Rusland de grootste versluieringen van 30% gemeten. Op de Afrikaanse en Amerikaanse continenten is een reductie in zonneschijn van 15% gemeten. De laagste verduistering werd gemeten in Noord-Europa en Australië.

Het resultaat: http://fr.wikipedia.org/wiki/Obscurcissement_global
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 18/08/06, 15:57

zoals MAtrix hier ook doorheen ging.

De mannen kozen ervoor om de atmosfeer te verduisteren om de machines en hun batterijen tegen te gaan ...

MMH als ik het goed begrijp, zitten we gevangen in het kruisvuur.
Het is allemaal een beetje schizo.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/08/06, 16:11

freddau schreef:zoals MAtrix hier ook doorheen ging.
(...) Het is allemaal een beetje schizo.


matrix? schizo?
Wat een neni! Heb je het artikel gelezen Ik citeer:

Oorzaken en gevolgen

Vandaag wordt aangenomen dat dit effect het gevolg is van een grotere concentratie aërosolen in de atmosfeer. Deze ontstaan ​​bij de verbranding van organisch materiaal zoals hout, kolen, olie of gas. In de wolken condenseren waterdruppeltjes rond deze deeltjes en de toename van aerosolen resulteert in meer druppels van kleinere afmetingen. Het duurt daarom langer voordat wolken tot neerslag neerslaan en doordat ze ondoorzichtiger zijn geworden, reflecteren ze meer licht naar de ruimte. Minder zonnestraling betekent koeling van de atmosfeer, minder condensatie op aarde en dus minder regen. Er wordt dus aangenomen dat wereldwijde verduistering de oorzaak kan zijn van droogtes in Afrika in de jaren 80, die tot nu toe onverklaard bleven.

Maar sinds er in de 0,6e eeuw een opwarming van de aarde was van 8 ° C, heeft de opwarming van de aarde daarom de afkoelende effecten van verduistering van de aarde vertraagd. Dit zou dus betekenen dat de opwarming door broeikasgassen veel groter zou zijn dan verwacht zonder het verduisterende fenomeen. Klimaatmodellen van de afgelopen jaren zouden gebaseerd zijn op een twijfelachtige veronderstelling dat het klimaat relatief robuust is tegen het broeikaseffect. De prognoses over de opwarming van de aarde moeten mogelijk voor 10 opwaarts worden herzien in de richting van 2100 of 80 ° C als de vervuiling die tot onduidelijkheid leidt effectief wordt bestreden. De inspanningen om de luchtverontreiniging sinds de jaren tachtig te verminderen en daarmee de vermindering van de duisternis in Europa hebben al geleid tot de opwarming van de afgelopen jaren.

De kracht van het verduisteringseffect door alleen vliegtuigen kon worden gemeten tijdens het vliegverbod na de aanslagen van 11 september 2001: gedurende drie dagen was het temperatuurverschil tussen dag en nacht met 1 toegenomen ° C en bereikt een niveau dat nog nooit is gezien in 30 jaar.
Dernière édition par Christophe de 25 / 09 / 07, 16: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/08/06, 16:14

Binnenkort meer licht!
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

De wereldwijde obscuratie ... wist je dat?




par denis » 18/08/06, 22:58

Ik wist het, het is koud achterin, en bovendien zouden we in de koelcyclus van de planeet zijn (we zouden weer naar een ijstijd gaan)
desondanks warmt de planeet op! we zien dat niemand de klimaattoekomst kan voorspellen 8)
de man denkt dat hij de controle heeft, dan ziet de man dat hij zich vergist en gaat ten onder, de voorspellingen worden gedaan, maar niemand kan de toekomst van ons klimaat voorspellen. ben schild dat ons beschermt tegen de zonnestralen :? :? :!:
het is eindeloos, hoe dan ook, onze kinderen worden ernstig gekruist!

de geheime Amerikaanse verovering van de ruimte is volgens jpp zeer vergevorderd en is al gepland om een ​​thuisplanet te vinden :onheil: : Cry:

ons prachtige land : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/08/06, 20:35

geweldig ah. door sommige vulkanen te laten exploderen, zouden we veel stof hebben op grote hoogte en aan het einde van de opwarming van de aarde : Lol: hahaha dzoing tagada heupen
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 19/08/06, 21:08

Philippe Schutt schreef:geweldig ah. door sommige vulkanen te laten exploderen, zouden we veel stof hebben op grote hoogte en aan het einde van de opwarming van de aarde : Lol: hahaha dzoing tagada heupen


De Elzasser wijnen zijn daar sterk !!!!!! :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/08/06, 20:16

oh, er zal een slimme kerel zijn die de macht heeft om erover na te denken ... :onheil:
Er wordt ons verteld dat dit een geweldig idee is : Idee: , dat het de spanningen van de aardkorst zal loslaten, dat het de vulkaan minder gevaarlijk zal maken, dat het ons ook zal redden van het opslaan van CO2
Het is duidelijk dat er alleen maar voordelen zijn, dat men heel dom zou zijn om het niet te doen, dat het de komst van een nieuwe gouden eeuw zal zijn. 8)

laten we de billen aanspannen, zeg ik je!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/08/06, 21:16

wereldwijde verduistering: laten we niet alleen praten over de pers, die de vervelende gewoonte is geworden om voor de gek gehouden en gemanipuleerd te worden, om ons te verbeteren ...

het is inderdaad een paar jaar geleden dat ik de indruk heb dat de blauwe lucht niet meer zo blauw is als toen ik een kind was, ik merkte het vooral op toen ik naar de schaduwen op de grond keek. Ik ben best blij om te zien dat het blijkbaar niet alleen een subjectieve en persoonlijke indruk is
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/09/07, 16:32

0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten