Kyot'Home keuken?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Kyot'Home keuken?




par Bibiphoque » 29/06/06, 11:57

Hallo,

Nadenkend over een vistruc, voor kenners van het koken van hennepzaden, kwam er een idee bij me op, want dit principe kan heel goed gebruikt worden voor het koken van bepaald voedsel, als je de tijd hebt natuurlijk. : Cheesy:

Het wordt aanbevolen om voor het koken van de zaden een thermoskan met een brede opening te gebruiken of de zaden worden gespoeld in heet water, dat wordt bedekt met kokend water en de thermoskan wordt gesloten.
Het koken van de zaden duurt vrij lang met dit systeem, het duurt ongeveer tien uur.
Maar het grote voordeel is dat je in deze tijd niet opwarmt, de warmte blijft binnen.
Normaal koken van de zaden met een gasvuur duurt ongeveer 2 uur.
: Idee: We moeten kunnen extrapoleren voor voedsel, bovendien behoudt dit koken onder de 100° alle, of bijna, vitamines!
Stelt u zich de besparing eens voor die met dit principe bereikt wordt, een steelpan geeft aan alle kanten warmte af en in de stoom die eruit ontsnapt.
Het is niet zo moeilijk om het koken de dag vóór de dag dat u het nodig heeft te plannen. Het is gewoon een gewoonte om te vormen :P
Is dat geen goed idee?
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/06/06, 12:40

Het idee is inderdaad goed.
Zo goed trouwens dat anderen het je al voorgingen. : Lol:

Een "adiabatische omhulling" (thermische techniek om een ​​thermisch geïsoleerde houder zoals een thermoskan aan te duiden) waarin voedsel wordt geplaatst dat eerder is verwarmd zodat het koken wordt verlengd zonder extra energie-input, het concept bestaat al lang en wordt "de Noorse pot" genoemd.

Hier is een pagina die het concept uitlegt, voorbeelden en uitleg geeft: http://www.onpeutlefaire.com/fichestech ... gienne.php
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/06/06, 13:37

Cool, ik wist het, maar met de thermoskan is het beter!! : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/06/06, 13:43

Bibiphoque schreef:Cool, ik wist het, maar met de thermoskan is het beter!! : Mrgreen:
@+


Doe je boeuf bourguignon maar in een thermoskan, jij!!!
: Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/06/06, 15:32

slt,
Er zijn grote modellen met een wijde opening!

: Cheesy: Pi hier, we eten Vlaamse carbonnade! : Mrgreen:
@pluche
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 30/06/06, 09:25

Bibiphoque schreef:slt,
Er zijn grote modellen met een wijde opening!



Een goede stoofpot duurt drie uur om te sudderen. Ik denk dat dit systeem goed zou moeten werken, maar het probleem blijft dat er zich in één keer warmte ophoopt in het voedsel en er vervolgens een groot deel van verliest tijdens de overdracht.
Ik zie meer een bain-marie-systeem in een thermische tank zoals frigobox.
Ik ga het proberen op mijn volgende carbonnade.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten