Hulp nodig bij een studentenscriptiequiz over de energietransitie

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
rosheliël
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/03/22, 20:09

Hulp nodig bij een studentenscriptiequiz over de energietransitie




par rosheliël » 05/04/22, 20:00

Hallo, ik ben een masterstudent Territoriale Strategie in Caen en als onderdeel van mijn proefschrift over energienuchterheid, zou ik je willen vragen om me te helpen deelnemen aan mijn vragenlijst.

Het nieuws over het beheer van fossiele brandstoffen (olie, gas), in het bijzonder met het Rusland-Oekraïne-conflict, dwingt ons inderdaad om onze consumptiewijze te herzien. Het gebruik van hernieuwbare energiebronnen is een interessante optie, maar ze zijn niet noodzakelijk voor iedereen toegankelijk. De residentiële sector in Europees Frankrijk moet, net als andere activiteitensectoren, koolstofarm worden gemaakt om tegen 2050 een succesvolle energietransitie te realiseren. Thermisch comfort heeft een grote impact op de energierekening en op de opwarming van de aarde. Daarom werk ik aan een onderwerp dat vraagtekens zet bij de rol van de overheid bij het bevorderen van meer nuchterheid op het gebied van energie voor huishoudens in Europees Frankrijk.

De staat heeft steun verleend voor de energetische renovatie van gebouwen. En ik zou met mijn onderzoek willen beoordelen of de middelen van de Staat kunnen bijdragen aan een effectieve regulering van het energieverbruik van huishoudens in de woonsector: dat noem ik nuchterheid in het energieverbruik.

Bij voorbaat dank ik u hartelijk voor uw deelname, die mij veel zal helpen bij mijn proefschrift. Als je de vragenlijst leuk vond, kun je deze ook om je heen delen. Het is volledig anoniem en het duurt relatief kort.

https://www.webquest.fr/?m=117660_le-role-des-pouvoirs-publics-pour-favoriser-une-plus-grande-sobriete-energetique-des-menages-en-france-metropolitaine


Als je meningen hebt, aanbevelingen om met mij te delen, onderwerpen om te bespreken, ik ben ook beschikbaar op de forum.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten