Opmerkelijke vergroening van de planeet

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 03/03/21, 18:44

In 20 jaar tijd is de door NASA verstrekte vegetatiebedekkingsindex met nog eens 10% gestegen!
De vergroening van de planeet, voornamelijk onder invloed van CO2 (70%), betreft met name semi-aride zones. De Sahara is met 700.000 km² gekrompen (8%).
https://phzoe.com/2021/02/16/fortunate-global-greening/

Als je bedenkt dat er momenteel criminele activiteiten worden georganiseerd door overheden onder druk van ecologen, om CO2 te beperken, terwijl planten het startpunt zijn van alle biodiversiteit, en toen de toename van de concentraties kooldioxide koolstof driekwart van de levensboom veroorzaakte!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 19:27

En de cirkel is rond, de leugen is des te verrukkelijker:
nucleaire-fossiele-energie / fessenheim-sluiting-een-ecologische-fout-t16314-30.html? hilit = regreening # p381494
Ben je het niet zat, Tryphon, om maar door te razen en terug te komen met je onzin waarvan we weten dat die bevooroordeeld is?
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/ar ... 55770.html
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Ahmed » 03/03/21, 19:32

Het is niet alleen kleurenblindheid: er zijn andere zichtproblemen, zoals hier voor groen... : Mrgreen:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Exnihiloest » 04/03/21, 19:17

GuyGadeboisLeRetour schreef:En de cirkel is rond, de leugen is des te verrukkelijker:
nucleaire-fossiele-energie / fessenheim-sluiting-een-ecologische-fout-t16314-30.html? hilit = regreening # p381494
Ben je het niet zat, Tryphon, om maar door te razen en terug te komen met je onzin waarvan we weten dat die bevooroordeeld is?
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/ar ... 55770.html


Wanneer ik de wetenschappelijke gegevens laat zien ( https://phzoe.com/2021/02/16/fortunate-global-greening/ ), verwijzen groene activisten ons naar tendentieuze of ideologische generalistische media, waarvan de niet-wetenschappelijke journalisten hun dogma's doorgeven zonder wetenschappelijke vragen te begrijpen of ze te verdraaien om hun zaak te dienen.

Het is dat een groene activist zijn op geen enkele manier betekent dat we ons verheugen in de vergroening van de planeet, integendeel, het is slecht nieuws voor hen, de opwarming van de aarde wordt wenselijk, en hop, een hefboom voor actie minder om de gemiddelde beijing bang te maken, dus ze alles moeten doen om het dogma te herstellen.

Als we het volgende argument lezen op de site van de wereld waarvan de link hierboven staat, dan meten we hier de algemene domheid in de klimaatreligie:
“Nieuwe bossen kunnen ecosystemen uit balans brengen”
of "als mijn tante wat had..."

: Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par Christophe » 04/03/21, 19:49

TG

(en ik heb zijn laatste antwoord niet eens gelezen!)
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 06/03/21, 13:40

Exnihiloest schreef:Wanneer ik de wetenschappelijke gegevens laat zien ( https://phzoe.com/2021/02/16/fortunate-global-greening/ )

Dus daar... Arme Tryphon. Hij durft te spreken van "wetenschappelijke gegevens"... Heb je gezien waar je naar deze mest ging vissen (destijds al ontkracht en hierboven door jou overgenomen)? Bij "Zoe Phin" *, de kleine marionet van klimatosceptici en petrochemische industrieën, de mascotte van zwelling, de teef die helemaal opnieuw is gemaakt om bij Greta Thunberg te passen! Je bent absoluut onbetaalbaar.... maar hier heb je jezelf overtroffen. Je was ons gewend aan minder erger. Nou nee, je bent eigenlijk verbonden. Verbinding, maar "aan het einde van het einde"...

*
Beeld
LaDemiMolleDeTryphon.JPG
LaDemiMolleDeTryphon.JPG (24.4 Kio) 4335 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 06/03/21, 20:39

Christophe schreef:TG

(en ik heb zijn laatste antwoord niet eens gelezen!)

Je moet dit onderwerp verwijderen of naar de opwarmingsfabel slepen, aangezien het opgewarmd is! : Mrgreen:
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par izentrop » 07/03/21, 12:44

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Exnihiloest schreef:Wanneer ik de wetenschappelijke gegevens laat zien ( https://phzoe.com/2021/02/16/fortunate-global-greening/ )
Dus daar... Arme Tryphon. Hij durft te spreken van "wetenschappelijke gegevens"... Heb je gezien waar je naar deze mest ging vissen (destijds al ontkracht en hierboven door jou overgenomen)? Bij "Zoe Phin" *, de kleine marionet van klimatosceptici...
Jij vertegenwoordigt de twee uitersten.
Er is een gelukkig medium.
1) de gegevens zijn te gedeeltelijk om op de een of andere manier een conclusie te trekken, een verhelderende opmerking
2) Het is een blog waar ze het woord geeft aan al diegenen die willen converseren en ze beantwoordt ze, niets te maken met de site van "klimatorrealisten" die niet verder gaan dan hun dogma's.

Achteraf mag ze klimatosceptisch zijn, ik heb haar geschriften niet gelezen behalve deze pagina en haar laatste pagina waar ze gegevens presenteert zonder persoonlijke analyse. https://phzoe.com/2021/02/16/fortunate- ... mment-2603
Maar hey, ze is jong en haar standpunt is nog niet gesmeed zoals bij de oude grigous : Lol:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 07/03/21, 13:09

Ik zie niet in wat er absurd is om te denken dat een toename van temperatuur en CO2 de plantbedekking zou vergroten, dat is wat we doen in kassen, voor dit doel!!

om enig niet-negatief nieuws met betrekking tot RC te vermoeden, is gewoon ideologie.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par izentrop » 07/03/21, 13:57

ABC2019 schreef:Ik zie niet in wat er absurd is om te denken dat een toename van temperatuur en CO2 de plantbedekking zou vergroten, dat is wat we doen in kassen, voor dit doel!!
Maar niemand zegt iets anders, mijn goede ABC.

Aan de andere kant zijn de veroorzaakte verstoringen veel schadelijker dan het beetje groen dat tijdelijk wordt veroorzaakt. De versterking van extreme klimatologische fenomenen zal het fenomeen zeer snel omkeren en het is al grotendeels begonnen, doe je oogkleppen af. : Twisted:
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten