Volgende week zal polair zijn!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Volgende week zal polair zijn!




par Christophe » 21/02/18, 18:19

Na de overstromingen en de sneeuw...hier is de poolkoude...-5 verwacht in Marseille...sommige zullen het moeilijk krijgen en de kerncentrales zullen op volle toeren draaien...

De situatie samengevat in een afbeelding van de meteociel-site...

Heel Frankrijk zal onder de 0 graden zijn, wat, AMHA, uiterst zeldzaam is als een situatie!

tempresult_cmw4.gif
tempresult_cmw4.gif (5.49 MiB) 5075 keer bekeken


We zullen deze winter onthouden! Uiteraard heeft dit alles absoluut niets te maken met klimaatverandering!!! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Volgende week wordt polair!




par 1360 » 21/02/18, 18:38

Christophe schreef:...sommigen zullen het moeilijk krijgen en de kerncentrales zullen op volle toeren draaien...


"Zij" kondigen tot -14°C aan voor volgende week voor mij. Mijn pelletketel staat niet stil : Cheesy:

Een gedachte voor daklozen :(

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Volgende week wordt polair!




par ENERC » 21/02/18, 19:04

kerncentrales zullen op volle toeren draaien...

Die nog werken, ja.
De anderen...nou...niet echt. Op RTE eco2mix zien we dat kernenergie tegenwoordig aan het plafond zit van 50 GW. Volgens de experts (= medewerkers van EDF) is er 13 GW aan nucleaire shutdown, het equivalent van 15 reactoren van het type Fessenheim.

Als de wind afzwakt, wordt het volgende week spannend op het net.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Volgende week wordt polair!




par Ahmed » 21/02/18, 19:09

...en als het niet afzwakt, zal de kou nog pijnlijker zijn! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Volgende week wordt polair!




par Christophe » 21/02/18, 19:29

Ik heb het "ergste" moment vastgelegd, vrijdag 2 maart in de ochtend:

Friday_2_march_temperatures.gif
Friday_2_mars_températures.gif (125.69 KiB) 5076 keer bekeken


Op Corsica, en misschien ook elders in het zuiden, watermeters zijn uit!

Ik weet niet zeker of ze allemaal bestand zijn tegen deze koudegolf...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Volgende week wordt polair!




par chatelot16 » 21/02/18, 21:33

Misschien moet ik de verwarming van mijn waterleiding opnieuw aansluiten... Ik heb een pomp die mijn huis voorziet van een stortbak, die een bepaalde lengte onbegraven leiding heeft, ondanks isolerende schuimmoffen als het te koud is, bevriest het... mijn oplossing was om plaats een met plastic beklede waslijn van staalkabel tussen de buis en het isolatieschuim, en laat er stroom doorheen lopen met een 12v-transformator ... dat is een paar watt per meter warmt niet veel op, maar het is voldoende om bevriezing te voorkomen

het is zelfs gelukt om te ontdooien toen de vorst de leidingen verstopte ... ik steek de stekker in het stopcontact en het ontdooit de volgende dag ... ik heb het al een paar jaar niet nodig
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Volgende week wordt polair!




par Leo Maximus » 22/02/18, 09:52

Christophe schreef:Op Corsica, en misschien ook elders in het zuiden, watermeters zijn uit!

Ik weet niet zeker of ze allemaal bestand zijn tegen deze koudegolf...

En de daklozen zijn ook buiten. Maar ach, het is minder ernstig dan watermeters! : Mrgreen:

In de praktijk zijn SDF beter bestand omdat ze een intern verwarmingssysteem en isolatie hebben :) , bij watermeters is dit niet het geval.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Volgende week wordt polair!




par Christophe » 22/02/18, 10:48

En ethanol verwarming...zeer verraderlijk als een vorm van verwarming! : Cry: : Cry: : Cry:

Ik kan me niet herinneren dat ik een dakloze man op Corsica heb gezien... : Mrgreen:

Geen grapje...de gemeenten moeten hun panden ter beschikking stellen in geval van een koudegolf! En niet alleen bij een verkoudheid! Want op de bodem zouden de daklozen niet mogen bestaan... hoe triest het ego-kapitalisme
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Volgende week wordt polair!




par Ahmed » 27/02/18, 19:54

Ik ben redelijk bekend met de kwestie van de daklozen en de doctrine die erop van toepassing is: het is niet verwonderlijk dat het een algemene tendens in onze samenleving weerspiegelt om tegen de gevolgen te vechten en tegelijkertijd het probleem te accommoderen. In tijden van extreme kou zijn de instructies om al het mogelijke te doen om sterfgevallen te voorkomen (de dode daklozen zijn als de verdronkenen: ze komen naar de oppervlakte en het maakt een puinhoop)...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten