Warming: een beetje fris, maar de wind draait

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Warming: een beetje fris, maar de wind draait




par Exnihiloest » 22/06/17, 16:13

Zelfs alarmisten zagen hun cuti en ontkenden hun geloof!
"Een wetenschappelijk artikel dat deze week is gepubliceerd door Nature Geoscience van de groep "Nature", weinig verdacht van zelfgenoegzaamheid met betrekking tot klimaatsceptici, stelt vast dat de opwarming van de aarde is overschat door de voorspellingsmodellen die gezamenlijke actie tegen de uitstoot van broeikasgassen rechtvaardigen. Het artikel onderscheidt zich door Ben Santer als hoofdauteur te hebben, een van de pioniers van de beweging die menselijke activiteiten de schuld geeft van de opwarming van de aarde. "
http://reinformation.tv/modeles-rechauf ... n-71718-2/

Het artikel in kwestie:
https://www.nature.com/ngeo/journal/vao ... o2973.html
"We concluderen dat modeloverschatting van troposferische opwarming in het begin van de eenentwintigste eeuw deels te wijten is aan systematische tekortkomingen in enkele van de externe krachten van na 2000 die in de modelsimulaties zijn gebruikt."
"We concluderen dat de modeloverschatting van troposferische opwarming in de eerste jaren van de XNUMXe eeuw deels te wijten is aan systematische tekortkomingen in een aantal externe forceerfactoren die worden gebruikt in modelsimulaties.".

Ik had het mis om te twijfelen aan de opwarming van de aarde zoals het ons werd gepresenteerd... omdat het altijd verkeerd is om te snel gelijk te hebben.
: Lol:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par izentrop » 23/06/17, 09:31

Hallo,
Exnihiloest schreef:Ik had het mis om te twijfelen aan de opwarming van de aarde zoals het ons werd gepresenteerd... omdat het altijd verkeerd is om te snel gelijk te hebben.
Hallo ! niet zo snel.
HERINFORMATIE.TV ... serieus? http://www.lessentiel.lu/fr/news/monde/ ... --28011660

De overgrote meerderheid van de studies concludeert dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering. https://theierecosmique.com/2015/09/24/ ... limatique/

Over andere onderwerpen sluit je je aan bij de consensus en veroordeel je dogmatisme en daar??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 23/06/17, 18:45

Ik denk dat de meerderheid ongelijk heeft en de meerderheid bevooroordeeld is, waarbij sceptische wetenschappers hun stem niet kunnen laten horen. Dat gezegd hebbende, zou het nutteloos zijn om op dit punt ruzie te maken.
Ik blijf daarom bij de concrete elementen die een trendbreuk inluiden. Dat een klimaatgeradicaliseerde als Santer in de clan van berouwvollen valt, is een teken.
Ik zeg niet dat er geen opwarming van de aarde is, ik zeg niet dat de mens geen deel van de verantwoordelijkheid draagt, ik zeg alleen dat modellen, eerdere voorspellingen en het alarmisme eromheen meestal onzin zijn. Klimatologen beheersen hun vak niet (ze hebben goede excuses, zoals de complexiteit van hun vakgebied, of de vaardigheid in de natuurkunde die ze niet noodzakelijkerwijs hebben, maar toch hadden moeten erkennen).

Kom op, laten we het proberen, voor degenen die zouden geloven, met de hittegolf van de afgelopen tijd, dat het uitzonderlijk zou zijn:
TemperMarseille.png
TemperMarseille.png (45.04 KiB) 3615 keer bekeken

Ben nee ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par sen-no-sen » 23/06/17, 18:57

Exnihiloest schreef:Ik zeg niet dat er geen opwarming is, ik zeg niet dat de mens geen deel van de verantwoordelijkheid draagt, ik zeg alleen dat modellen, voorspellingen uit het verleden, en het alarmisme eromheen, het is meestal onzin. Klimatologen beheersen hun vak niet (ze hebben goede excuses, zoals de complexiteit van hun vakgebied, of de vaardigheid in de natuurkunde die ze niet noodzakelijkerwijs hebben, maar toch hadden moeten erkennen).


En wat zou volgens u het nut zijn van zo'n alarmisme?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Ahmed » 23/06/17, 19:16

Wat niet triviaal is, is een wetenschappelijke onwetendheid op te merken en een zekerheid af te leiden... : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par izentrop » 23/06/17, 19:47

Exnihiloest schreef: sceptische wetenschappers konden niet worden gehoord. Dat gezegd hebbende, zou het nutteloos zijn om op dit punt ruzie te maken.
wie zwijgt stemt toe. :?
Exnihiloest schreef:Klimatologen beheersen hun vak niet
Het zou moeten worden ondersteund met geldige argumenten, anders is het gewoon pretentieus. :schok:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 25/06/17, 18:10

sen-no-sen schreef:En wat zou volgens u het nut zijn van zo'n alarmisme?

Een liefhebber zijn van de wereldwijde hot stuff is de moeite waard. Klimatologen, obscure wetenschappers 20 of 30 jaar geleden, zijn de meesters van de wereld geworden (nou ja, Trump was er bijna tegen, het is het enige positieve punt van zijn activiteit, maar niet noodzakelijkerwijs om de juiste redenen). Hun organisaties vergaren subsidies, de media zitten hen op de hielen en voegen meer toe omdat het onderwerp verkoopt. De klimatoloog is de modieuze wetenschapper, zoals die van de radioactiviteit ten tijde van Marie Curie, behalve dat de wetenschappelijke ethiek vandaag niet meer is wat hij was.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Ahmed » 25/06/17, 18:33

Is het niet verheugend om je tegen deze mainstream te verzetten door te beweren dat het een "culturele uitzondering" is? : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 25/06/17, 19:00

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef: sceptische wetenschappers konden niet worden gehoord. Dat gezegd hebbende, zou het nutteloos zijn om op dit punt ruzie te maken.
wie zwijgt stemt toe. :?

Ik zweeg niet. Ik zeg dat het zinloos zou zijn om dit punt hier te bespreken (te ingewikkeld).

Exnihiloest schreef:Klimatologen beheersen hun vak niet
Het zou moeten worden ondersteund met geldige argumenten, anders is het gewoon pretentieus. :schok:

Ik schijn al enkele elementen te hebben gegeven:
- regelmatig onjuiste voorspellingen van het IPCC (die over de opwarming van de aarde, van 2007 tot 2015, met een factor twee onjuist)
- bij elk nieuw rapport leggen ze uit waarom de voorspellingen van het vorige niet correct waren, terwijl ze doorgaan met de voorspellingen à la Nostradamus (argumentum ad novitatem) voor het einde van de wereld
- omkering van de stroom van de Golfe, eindelijk nee
- de gletsjers van de Himalaya die in 2035 zouden smelten, eindelijk niet meer
- de vermindering over 2000-2020 van 50% van de Afrikaanse landbouw die alleen gevoed wordt door regenwater, uiteindelijk niet
- de klap van de "reaction force" op de nog in vrije val vallende regendruppels (Newton moet zich omdraaien in zijn graf)
...
Natuurkundigen hekelen regelmatig het gebrek aan beheersing van de natuurkunde door klimatologen, b.v. https://arxiv.org/abs/0707.1161 ou https://arxiv.org/abs/0707.1276
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Warming-up: een beetje koel, de wind draait




par Exnihiloest » 25/06/17, 19:26

Ahmed schreef:Is het niet verheugend om je tegen deze mainstream te verzetten door te beweren dat het een "culturele uitzondering" is? : Lol:

Klimatosceptische wetenschappers breken daar hun tanden, ze worden gemarginaliseerd, ik zie niet wat verheugend is.
En persoonlijk heb ik niets te bewijzen. Eind 2006 werd ik me bewust, dankzij papers van natuurkundigen die als eersten een vlo in mijn oor stopten, van de extreme kwetsbaarheid van alles wat ons als zekerheden wordt verteld over het klimaat.
Ik denk niet dat iemand mij kan belasten als een criticus van de wetenschap in het algemeen. Als ik klimatologie in het vizier heb, is dat omdat ik denk dat ik feitelijke elementen heb om dit onderwerp in twijfel te trekken en niet een ander, een onderwerp dat door zijn reikwijdte en methoden echte propaganda is geworden. En ik liet het weten. Mijn motivatie ? zowel de leugen als de zelfgenoegzaamheid jegens onnauwkeurigheden, ongerechtvaardigde benaderingen en fouten hebben me altijd met afschuw vervuld, vooral als het een politiek voorwendsel wordt voor wat dan ook.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten